Bařina po závodě kulhal

Bařina, Karel
Bařina, Karel, foto: www.auto-news.cz
Karel Bařina 15. června 2004 10:44
Sdílej:

Vedoucímu jezdci průběžného pořadí se návrat na bzeneckou trať nevydařil.

Tréninky nedopadly pro Karla Bařinu nejhůře, když byl v prvním třetí s minimální ztrátou, ve druhém zajel nejrychlejší kolo: "V první části to příšerně klouzalo, trať musela být dost špinavá, možná i vlhká, k tomu studené pneumatiky. Dan vypadal hodně nešťastně, ale nejrychlejší kolo patřilo jemu. Všem se jelo špatně. Naštěstí přestávka nebyla dlouhá, takže pneumatiky moc nevychladly a ve druhé polovině jsem měl pocit, jako bych dostal jinou káru. Seděla všude perfektně a nepochyboval jsem o tom, že nejrychlejší kolo je moje." V polovině kvalifikace Karel zastavil asi na minutu v únikové zóně a držel si koleno: "Petr nás táhl tři kola v kuse a nehodlal uhnout. Nechápu, co dělal. Už jsem se chystal zpomalit a udělat si prostor pro rychlé kolo, když se najednou Petr s Michalem Bartoněm dotkli a nečekaně zastavili v páté zatáčce. Nedalo se to ubrzdit, vrazil jsem do nich levou stranou a myslel jsem, že už z káry ani nevylezu. Musel jsem si narovnat nohu a odpočinout si, nemohl jsem ani sešlápnout pedál. Ještě teď kulhám. Nakonec Petr nejrychlejší kolo zajel, ale moc mi nechybělo." Do závodu tedy startoval z druhého místa, ale závod přesto nevyšel: "Závod je obrovské zklamání. Na startu jsem chtěl předjet Petra, ale rozjel se dobře a nestihl jsem to. Jedno kolo jsem jel za ním, ale musel jsem dávat pozor na Dana za mnou a zazmatkoval jsem. Byla to hloupost, na výjezdu z první zatáčky jsem zavadil o pneumatiky, ztratil rychlost a ve druhé mne předjeli Dan i Michal. O kolo později jsem udělal další chybu, když jsem šel pozdě na brzdy a do Michala strčil. Ustál to, ale na chvíli ztratil, a já jej objel. Ohlédl jsem se, abych ho pustil, ale byl daleko, tak jsem si řekl, že ho pustím jen v případě, že mne dožene. To se také stalo o kolo později. Moc místa jsem mu nedal, ale muselo mu to stačit a v pohodě se protáhl. Nevím, proč mne pak musel poslat do bariéry. Závod pro mne prakticky skončil. Navíc se to asi podepsalo na geometrii a určitě na motivaci, nedařilo se mi a už jsem to jen odkroužil se dvěma koly ztráty." Příští závod se koná na trati, kde Karel Bařina minule vybojoval své první vítězství: "Do Modřic se těším. Je to nejhezčí trať, na které jsem kdy jel a mám ji opravdu rád. Očekávám opět vyrovnaný souboj s Danem, tentokrát do toho ovšem zasáhnou minimálně další dva."
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.