Bařina po závodě kulhal

Bařina, Karel
Bařina, Karel, foto: www.auto-news.cz
Karel Bařina 15. června 2004 10:44
Sdílej:

Vedoucímu jezdci průběžného pořadí se návrat na bzeneckou trať nevydařil.

Tréninky nedopadly pro Karla Bařinu nejhůře, když byl v prvním třetí s minimální ztrátou, ve druhém zajel nejrychlejší kolo: "V první části to příšerně klouzalo, trať musela být dost špinavá, možná i vlhká, k tomu studené pneumatiky. Dan vypadal hodně nešťastně, ale nejrychlejší kolo patřilo jemu. Všem se jelo špatně. Naštěstí přestávka nebyla dlouhá, takže pneumatiky moc nevychladly a ve druhé polovině jsem měl pocit, jako bych dostal jinou káru. Seděla všude perfektně a nepochyboval jsem o tom, že nejrychlejší kolo je moje." V polovině kvalifikace Karel zastavil asi na minutu v únikové zóně a držel si koleno: "Petr nás táhl tři kola v kuse a nehodlal uhnout. Nechápu, co dělal. Už jsem se chystal zpomalit a udělat si prostor pro rychlé kolo, když se najednou Petr s Michalem Bartoněm dotkli a nečekaně zastavili v páté zatáčce. Nedalo se to ubrzdit, vrazil jsem do nich levou stranou a myslel jsem, že už z káry ani nevylezu. Musel jsem si narovnat nohu a odpočinout si, nemohl jsem ani sešlápnout pedál. Ještě teď kulhám. Nakonec Petr nejrychlejší kolo zajel, ale moc mi nechybělo."
Do závodu tedy startoval z druhého místa, ale závod přesto nevyšel: "Závod je obrovské zklamání. Na startu jsem chtěl předjet Petra, ale rozjel se dobře a nestihl jsem to. Jedno kolo jsem jel za ním, ale musel jsem dávat pozor na Dana za mnou a zazmatkoval jsem. Byla to hloupost, na výjezdu z první zatáčky jsem zavadil o pneumatiky, ztratil rychlost a ve druhé mne předjeli Dan i Michal. O kolo později jsem udělal další chybu, když jsem šel pozdě na brzdy a do Michala strčil. Ustál to, ale na chvíli ztratil, a já jej objel. Ohlédl jsem se, abych ho pustil, ale byl daleko, tak jsem si řekl, že ho pustím jen v případě, že mne dožene. To se také stalo o kolo později. Moc místa jsem mu nedal, ale muselo mu to stačit a v pohodě se protáhl. Nevím, proč mne pak musel poslat do bariéry. Závod pro mne prakticky skončil. Navíc se to asi podepsalo na geometrii a určitě na motivaci, nedařilo se mi a už jsem to jen odkroužil se dvěma koly ztráty." Příští závod se koná na trati, kde Karel Bařina minule vybojoval své první vítězství: "Do Modřic se těším. Je to nejhezčí trať, na které jsem kdy jel a mám ji opravdu rád. Očekávám opět vyrovnaný souboj s Danem, tentokrát do toho ovšem zasáhnou minimálně další dva."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.