Jen tři závody trvalo továrním vozům s kruhy ve znaku porazit konkurenci od Mercedesu a Opelu.
Start se nejlépe podařil právě Ekströmovi, jenž začínal z nejlepšího místa na roštu. Následovali Albers a Tomczyk. Včera druhému Alesimu se startovní manévr na špinavější straně dráhy nevydařil. Hned v prvním kole zamířil do boxů s problémy hrdina Opelu Marcel Fässler. Málem kolizí skončila stíhací jízda Frentzena na Schneidera. Heinz Harald dostal smyk a ztratil kontakt s přední částí pole.
Ve 4. kole dramatický závod pokračoval, když Dumbreck vyjel z dráhy a Winkelhock zamířil po hodinách do boxů. O dvě kola později to jiskřilo na předních pozicích, do kontaktu se dostali v první zatáčce okruhu Paffett a Tomczyk. Vedoucí Ekström zamířil tou dobou k první zastávce v boxech. Následovali Kristensen, Scheider, Schneider, Albers, Alesi, Abt, Biela, Tomczyk. Biela při výjezdu ztratil levé zadní dveře svého Audi.
O kolo později zamířil k mechanikům i český jezdec Jarek Janiš, dále Paffett, Aiello a znovu Abt, jenž dostal penalizaci průjezdu boxovou komunikací. Už v 10. kole se znovu v boxech objevil Tom Kristensen s technickými problémy.
Ve 13. kole opět převzal vedení Ekström před Albersem, Alesim a Paffettem. O 3 kola později odstupuje Mayländer. Bernd Schneider atakuje Tomczyka, ale následně zamíří opět do boxů. Švéd s Audi zvyšuje dosavadní náskok na stíhající Mercedesy.
Po skončení druhých zastávek v boxech následoval za Ekströmem Alesi, Albers, Paffett, Scheider a z 20. místa startující Laurent Aiello! Albers v závěru závodu předjíždí Alesiho, Reuter a Pirro dostali ještě penalizaci za rychlý průjezd boxy. Abt odstoupil ve 32. kole. O 11. pozici tvrdě bojovali Frentzen a Schneider. Nejprve expilot F1 svoji pozici uhájil, ale poté ho úřadující šampion předjel.
Alesi nakonec s úspěchem odráží tvrdé útoky dalšího kolegy od Mercedesu Garyho Paffetta a získává třetí pozici za vítězným Ekströmem a druhým Albersem. Vynikající stíhací jízdu zajel Alesiho krajan Aiello s Opelem, když po problémech v kvalifikaci skončil na místě šestém.
Výborným výkonem se předvedl mladý Berlíňan Stefan Mücke, jenž s loňským vozem Mercedes Benz CLK skončil na 7. místě a připsal si 2 body do celkového hodnocení. Český jezdec Jaroslav Janiš pro technické problémy závod nedokončil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?