Jen tři závody trvalo továrním vozům s kruhy ve znaku porazit konkurenci od Mercedesu a Opelu.
Start se nejlépe podařil právě Ekströmovi, jenž začínal z nejlepšího místa na roštu. Následovali Albers a Tomczyk. Včera druhému Alesimu se startovní manévr na špinavější straně dráhy nevydařil. Hned v prvním kole zamířil do boxů s problémy hrdina Opelu Marcel Fässler. Málem kolizí skončila stíhací jízda Frentzena na Schneidera. Heinz Harald dostal smyk a ztratil kontakt s přední částí pole.
Ve 4. kole dramatický závod pokračoval, když Dumbreck vyjel z dráhy a Winkelhock zamířil po hodinách do boxů. O dvě kola později to jiskřilo na předních pozicích, do kontaktu se dostali v první zatáčce okruhu Paffett a Tomczyk. Vedoucí Ekström zamířil tou dobou k první zastávce v boxech. Následovali Kristensen, Scheider, Schneider, Albers, Alesi, Abt, Biela, Tomczyk. Biela při výjezdu ztratil levé zadní dveře svého Audi.
O kolo později zamířil k mechanikům i český jezdec Jarek Janiš, dále Paffett, Aiello a znovu Abt, jenž dostal penalizaci průjezdu boxovou komunikací. Už v 10. kole se znovu v boxech objevil Tom Kristensen s technickými problémy.
Ve 13. kole opět převzal vedení Ekström před Albersem, Alesim a Paffettem. O 3 kola později odstupuje Mayländer. Bernd Schneider atakuje Tomczyka, ale následně zamíří opět do boxů. Švéd s Audi zvyšuje dosavadní náskok na stíhající Mercedesy.
Po skončení druhých zastávek v boxech následoval za Ekströmem Alesi, Albers, Paffett, Scheider a z 20. místa startující Laurent Aiello! Albers v závěru závodu předjíždí Alesiho, Reuter a Pirro dostali ještě penalizaci za rychlý průjezd boxy. Abt odstoupil ve 32. kole. O 11. pozici tvrdě bojovali Frentzen a Schneider. Nejprve expilot F1 svoji pozici uhájil, ale poté ho úřadující šampion předjel.
Alesi nakonec s úspěchem odráží tvrdé útoky dalšího kolegy od Mercedesu Garyho Paffetta a získává třetí pozici za vítězným Ekströmem a druhým Albersem. Vynikající stíhací jízdu zajel Alesiho krajan Aiello s Opelem, když po problémech v kvalifikaci skončil na místě šestém.
Výborným výkonem se předvedl mladý Berlíňan Stefan Mücke, jenž s loňským vozem Mercedes Benz CLK skončil na 7. místě a připsal si 2 body do celkového hodnocení. Český jezdec Jaroslav Janiš pro technické problémy závod nedokončil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?