Scheider bojovně: Vítězství jsou mým cílem

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 17. srpna 2013 13:22
Sdílej:

Jezdec Audi by se chtěl opět dostat do soubojů na špičce pole a to už na Nürburgringu, o kterém říká, že je to „speciální závod“.

Defekty, smůla a technické problémy – všechny tyto věci Timo Scheider za poslední dva roky stihl poznat hodně do detailů. Po smolné sezoně v roce 2012 si dvojnásobný šampion DTM před tou letošní předsevzal, že by chtěl pravidelně bojovat o podia a zkusit získat svůj třetí titul. V průběžném pořadí mu však aktuálně patří až 15. pozice, což není to, co si Němec představoval. 

Otázka: Timo, už několik let bydlíte v Rakousku. Je pro vás i přesto závod na Nürburgringu stále ještě domácím závodem? Timo Scheider: Ano, samozřejmě. Domov zůstává domovem, je jedno, kde bydlíte. Stále na Nürburgring jezdím velice rád, protože tam mám podporu ze strany hodně kamarádů a známých. Je to dobrý pocit a každý tamní závod to tak pro mě dělá speciálním. 

O: DTM posledně slavilo svoji premiéru v Rusku. Jaký je váš dojem z tamní země a lidí? TS: Moskva je neuvěřitelně turbulentní a pulsující metropolí, ve které, zdá se, není nikdy klid. Může se stát, že se tam člověk třeba ve dvě v noci náhle dostane na šestiproudové cestě do fronty. 

O: Z tamějšího závodu si po třech kolech s nulou konečně opět odvážíte body. Začátek nového trendu? TS: V to doufám. Kdyby se to posuzovalo pouze z pohledu čisté rychlosti, tak jsme na ně měli i předtím. Smůla to však zkazila. Proto jsem rád, že to v Rusku stačilo na dva body. Ale naším cílem samozřejmě je bojovat na špici a o vítězství. Doufám, že se nám to podaří změnit už na Nürburgringu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?