ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM tento víkend závodí u našich jižních sousedů, v Rakousku. Závod se koná na bývalém A1 Ringu, který odkoupil Dietrich Mateschitz, zrenovoval a přejmenoval na Red Bull Ring.
Výsledky závodu: zde
Edoardo Mortara se vyvaroval chyb a ubránil se i intenzívnímu tlaku obhájce titulu Tomczyka s BMW. Třetí protnul cílovou čáru Paffett na Mercedesu, který bezpečně kontroluje vedení v celkovém hodnocení.
Startovní manévr zvládl nejlépe vítěz kvalifikace Mortara. Tomczyk klesl na čtvrté místo. V dalších soubojích překonal Paffett i Tomczyk Ekströma a když se po kolizích Tambaye, Wernera, Vietorise a Priaulxe objevil na dráze zpomalovací vůz, bylo pořadí následující: Mortara, Paffett, Tomczyk, Eksträm, Green, Albuquerque, Hand, Spengler, Schumacher, Molina, Farfus, Merhi, Rockenfeller, Scheider, Wickens, Coulthard, Wolf a Frey.
Po absolvování povinných zastávek v boxech se na čele objevil Mortara pod intenzívním Tomczykovým tlakem. Ital však vedení udržel a připsal si své první vítězství v seriálu DTM. Na stupně doprovodil Mortaru a Tomczyka třetí Paffett. S minimální ztrátou za nimi dojel Ekström a Green. Šestý Scheider v průběhu závodu kolidoval s Farfusem a ztratil na vítěze přes půl minuty. Sedmý dojel Rockenfeller, osmý Albuquerque, následoval Hand a poslední bodované místo obsadil Farfus. Po čtyřech závodech má v čele průběžného hodnocení Paffett 83 bodů, druhý Ekström 47 a třetí Green 44.
Výsledky kvalifikace: zde
Edoardo Mortara získal po skvělém výkonu v sobotní kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring svoji první pole positon v DTM. 25letý Ital byl třetím jezdcem, který v Q4 vyrazil na trat. Jeho výkon ho posunul na provizorní pole position o 0,121s před Garyho Paffetta s Mercedesem. Na trať ještě vyrazil nejrychlejší muž Q3, Mattias Ekström. Ten ztratil čas jak ve 2. tak i ve 3. sektoru a zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Mortara tak získal pole position v DTM ve svém teprve 14. závodním víkendu.
Druhou řadu doplnil Martin Tomczyk s BMW, který zajel 4. čas v Q4 i přesto, že měl ze všech účastníků nejčerstvější pneumatiky. Úřadující mistr DTM ale udělal chybu hned v první zatáčce, kde vyjel až moc daleko za obrubník. I přesto ale 4. místo znamená pro Tomczyka v BMW doposud jeho nejlepší výsledek.
Kolega Tomczyka, Joey Hand, jen těsně nepostoupil do Q4, vyřadil ho těsně před koncem právě Edoardo. Pro Američana však i tento výsledek znamená jeho dosud nejlepší postavení na startu závodu DTM. Za ním se srovnali Bruno Spengler s dalším BMW a Jamie Green s Mercedesem.
Zajímavý byl konec Q2, kde Spengler a Farfus měli na svém kontě úplně shodný čas, ale do Q3 postoupil Spengler, protože svoje kolo zajel o chvilku dřív než Brazilec. Filipe Albuquerque obsadil v kvalifikaci 8. příčku, a tak se oba vozy A5 DTM týmu Rosberg dostali do nejlepší 10. 9. a 10. místo obsadili Dirk Werner s BMW a Ralf Schumacher s Mercedesem (jeho letošní nejlepší kvalifikace).
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.