Spielberg: Mortara poprvé v DTM vyhrál

Mortara, Edoardo
Mortara, Edoardo, foto: dtm.de
iM2 1. června 2012 18:47
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM tento víkend závodí u našich jižních sousedů, v Rakousku. Závod se koná na bývalém A1 Ringu, který odkoupil Dietrich Mateschitz, zrenovoval a přejmenoval na Red Bull Ring.

Výsledky závodu: zde

Edoardo Mortara se vyvaroval chyb a ubránil se i intenzívnímu tlaku obhájce titulu Tomczyka s BMW. Třetí protnul cílovou čáru Paffett na Mercedesu, který bezpečně kontroluje vedení v celkovém hodnocení.

Startovní manévr zvládl nejlépe vítěz kvalifikace Mortara. Tomczyk klesl na čtvrté místo. V dalších soubojích překonal Paffett i Tomczyk Ekströma a když se po kolizích Tambaye, Wernera, Vietorise a Priaulxe objevil na dráze zpomalovací vůz, bylo pořadí následující: Mortara, Paffett, Tomczyk, Eksträm, Green, Albuquerque, Hand, Spengler, Schumacher, Molina, Farfus, Merhi, Rockenfeller, Scheider, Wickens, Coulthard, Wolf a Frey.

Po absolvování povinných zastávek v boxech se na čele objevil Mortara pod intenzívním Tomczykovým tlakem. Ital však vedení udržel a připsal si své první vítězství v seriálu DTM. Na stupně doprovodil Mortaru a Tomczyka třetí Paffett. S minimální ztrátou za nimi dojel Ekström a Green. Šestý Scheider v průběhu závodu kolidoval s Farfusem a ztratil na vítěze přes půl minuty. Sedmý dojel Rockenfeller, osmý Albuquerque, následoval Hand a poslední bodované místo obsadil Farfus. Po čtyřech závodech má v čele průběžného hodnocení Paffett 83 bodů, druhý Ekström 47 a třetí Green 44.

Výsledky kvalifikace: zde

Edoardo Mortara získal po skvělém výkonu v sobotní kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring svoji první pole positon v DTM. 25letý Ital byl třetím jezdcem, který v Q4 vyrazil na trat. Jeho výkon ho posunul na provizorní pole position o 0,121s před Garyho Paffetta s Mercedesem. Na trať ještě vyrazil nejrychlejší muž Q3, Mattias Ekström. Ten ztratil čas jak ve 2. tak i ve 3. sektoru a zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Mortara tak získal pole position v DTM ve svém teprve 14. závodním víkendu.

Druhou řadu doplnil Martin Tomczyk s BMW, který zajel 4. čas v Q4 i přesto, že měl ze všech účastníků nejčerstvější pneumatiky. Úřadující mistr DTM ale udělal chybu hned v první zatáčce, kde vyjel až moc daleko za obrubník. I přesto ale 4. místo znamená pro Tomczyka v BMW doposud jeho nejlepší výsledek.

Kolega Tomczyka, Joey Hand, jen těsně nepostoupil do Q4, vyřadil ho těsně před koncem právě Edoardo. Pro Američana však i tento výsledek znamená jeho dosud nejlepší postavení na startu závodu DTM. Za ním se srovnali Bruno Spengler s dalším BMW a Jamie Green s Mercedesem.

Zajímavý byl konec Q2, kde Spengler a Farfus měli na svém kontě úplně shodný čas, ale do Q3 postoupil Spengler, protože svoje kolo zajel o chvilku dřív než Brazilec. Filipe Albuquerque obsadil v kvalifikaci 8. příčku, a tak se oba vozy A5 DTM týmu Rosberg dostali do nejlepší 10. 9. a 10. místo obsadili Dirk Werner s BMW a Ralf Schumacher s Mercedesem (jeho letošní nejlepší kvalifikace).

Výsledky sobotního volného tréninku: zde

Výsledky pátečního volného tréninku: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.