Spielberg: Mortara poprvé v DTM vyhrál

Mortara, Edoardo
Mortara, Edoardo, foto: dtm.de
iM2 1. června 2012 18:47
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM tento víkend závodí u našich jižních sousedů, v Rakousku. Závod se koná na bývalém A1 Ringu, který odkoupil Dietrich Mateschitz, zrenovoval a přejmenoval na Red Bull Ring.

Výsledky závodu: zde

Edoardo Mortara se vyvaroval chyb a ubránil se i intenzívnímu tlaku obhájce titulu Tomczyka s BMW. Třetí protnul cílovou čáru Paffett na Mercedesu, který bezpečně kontroluje vedení v celkovém hodnocení.

Startovní manévr zvládl nejlépe vítěz kvalifikace Mortara. Tomczyk klesl na čtvrté místo. V dalších soubojích překonal Paffett i Tomczyk Ekströma a když se po kolizích Tambaye, Wernera, Vietorise a Priaulxe objevil na dráze zpomalovací vůz, bylo pořadí následující: Mortara, Paffett, Tomczyk, Eksträm, Green, Albuquerque, Hand, Spengler, Schumacher, Molina, Farfus, Merhi, Rockenfeller, Scheider, Wickens, Coulthard, Wolf a Frey.

Po absolvování povinných zastávek v boxech se na čele objevil Mortara pod intenzívním Tomczykovým tlakem. Ital však vedení udržel a připsal si své první vítězství v seriálu DTM. Na stupně doprovodil Mortaru a Tomczyka třetí Paffett. S minimální ztrátou za nimi dojel Ekström a Green. Šestý Scheider v průběhu závodu kolidoval s Farfusem a ztratil na vítěze přes půl minuty. Sedmý dojel Rockenfeller, osmý Albuquerque, následoval Hand a poslední bodované místo obsadil Farfus. Po čtyřech závodech má v čele průběžného hodnocení Paffett 83 bodů, druhý Ekström 47 a třetí Green 44.

Výsledky kvalifikace: zde

Edoardo Mortara získal po skvělém výkonu v sobotní kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring svoji první pole positon v DTM. 25letý Ital byl třetím jezdcem, který v Q4 vyrazil na trat. Jeho výkon ho posunul na provizorní pole position o 0,121s před Garyho Paffetta s Mercedesem. Na trať ještě vyrazil nejrychlejší muž Q3, Mattias Ekström. Ten ztratil čas jak ve 2. tak i ve 3. sektoru a zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Mortara tak získal pole position v DTM ve svém teprve 14. závodním víkendu.

Druhou řadu doplnil Martin Tomczyk s BMW, který zajel 4. čas v Q4 i přesto, že měl ze všech účastníků nejčerstvější pneumatiky. Úřadující mistr DTM ale udělal chybu hned v první zatáčce, kde vyjel až moc daleko za obrubník. I přesto ale 4. místo znamená pro Tomczyka v BMW doposud jeho nejlepší výsledek.

Kolega Tomczyka, Joey Hand, jen těsně nepostoupil do Q4, vyřadil ho těsně před koncem právě Edoardo. Pro Američana však i tento výsledek znamená jeho dosud nejlepší postavení na startu závodu DTM. Za ním se srovnali Bruno Spengler s dalším BMW a Jamie Green s Mercedesem.

Zajímavý byl konec Q2, kde Spengler a Farfus měli na svém kontě úplně shodný čas, ale do Q3 postoupil Spengler, protože svoje kolo zajel o chvilku dřív než Brazilec. Filipe Albuquerque obsadil v kvalifikaci 8. příčku, a tak se oba vozy A5 DTM týmu Rosberg dostali do nejlepší 10. 9. a 10. místo obsadili Dirk Werner s BMW a Ralf Schumacher s Mercedesem (jeho letošní nejlepší kvalifikace).

Výsledky sobotního volného tréninku: zde

Výsledky pátečního volného tréninku: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.