ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM tento víkend závodí u našich jižních sousedů, v Rakousku. Závod se koná na bývalém A1 Ringu, který odkoupil Dietrich Mateschitz, zrenovoval a přejmenoval na Red Bull Ring.
Výsledky závodu: zde
Edoardo Mortara se vyvaroval chyb a ubránil se i intenzívnímu tlaku obhájce titulu Tomczyka s BMW. Třetí protnul cílovou čáru Paffett na Mercedesu, který bezpečně kontroluje vedení v celkovém hodnocení.
Startovní manévr zvládl nejlépe vítěz kvalifikace Mortara. Tomczyk klesl na čtvrté místo. V dalších soubojích překonal Paffett i Tomczyk Ekströma a když se po kolizích Tambaye, Wernera, Vietorise a Priaulxe objevil na dráze zpomalovací vůz, bylo pořadí následující: Mortara, Paffett, Tomczyk, Eksträm, Green, Albuquerque, Hand, Spengler, Schumacher, Molina, Farfus, Merhi, Rockenfeller, Scheider, Wickens, Coulthard, Wolf a Frey.
Po absolvování povinných zastávek v boxech se na čele objevil Mortara pod intenzívním Tomczykovým tlakem. Ital však vedení udržel a připsal si své první vítězství v seriálu DTM. Na stupně doprovodil Mortaru a Tomczyka třetí Paffett. S minimální ztrátou za nimi dojel Ekström a Green. Šestý Scheider v průběhu závodu kolidoval s Farfusem a ztratil na vítěze přes půl minuty. Sedmý dojel Rockenfeller, osmý Albuquerque, následoval Hand a poslední bodované místo obsadil Farfus. Po čtyřech závodech má v čele průběžného hodnocení Paffett 83 bodů, druhý Ekström 47 a třetí Green 44.
Výsledky kvalifikace: zde
Edoardo Mortara získal po skvělém výkonu v sobotní kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring svoji první pole positon v DTM. 25letý Ital byl třetím jezdcem, který v Q4 vyrazil na trat. Jeho výkon ho posunul na provizorní pole position o 0,121s před Garyho Paffetta s Mercedesem. Na trať ještě vyrazil nejrychlejší muž Q3, Mattias Ekström. Ten ztratil čas jak ve 2. tak i ve 3. sektoru a zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Mortara tak získal pole position v DTM ve svém teprve 14. závodním víkendu.
Druhou řadu doplnil Martin Tomczyk s BMW, který zajel 4. čas v Q4 i přesto, že měl ze všech účastníků nejčerstvější pneumatiky. Úřadující mistr DTM ale udělal chybu hned v první zatáčce, kde vyjel až moc daleko za obrubník. I přesto ale 4. místo znamená pro Tomczyka v BMW doposud jeho nejlepší výsledek.
Kolega Tomczyka, Joey Hand, jen těsně nepostoupil do Q4, vyřadil ho těsně před koncem právě Edoardo. Pro Američana však i tento výsledek znamená jeho dosud nejlepší postavení na startu závodu DTM. Za ním se srovnali Bruno Spengler s dalším BMW a Jamie Green s Mercedesem.
Zajímavý byl konec Q2, kde Spengler a Farfus měli na svém kontě úplně shodný čas, ale do Q3 postoupil Spengler, protože svoje kolo zajel o chvilku dřív než Brazilec. Filipe Albuquerque obsadil v kvalifikaci 8. příčku, a tak se oba vozy A5 DTM týmu Rosberg dostali do nejlepší 10. 9. a 10. místo obsadili Dirk Werner s BMW a Ralf Schumacher s Mercedesem (jeho letošní nejlepší kvalifikace).
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?