Spielberg: Mortara poprvé v DTM vyhrál

Mortara, Edoardo
Mortara, Edoardo, foto: dtm.de
iM2 1. června 2012 18:47
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM tento víkend závodí u našich jižních sousedů, v Rakousku. Závod se koná na bývalém A1 Ringu, který odkoupil Dietrich Mateschitz, zrenovoval a přejmenoval na Red Bull Ring.

Výsledky závodu: zde

Edoardo Mortara se vyvaroval chyb a ubránil se i intenzívnímu tlaku obhájce titulu Tomczyka s BMW. Třetí protnul cílovou čáru Paffett na Mercedesu, který bezpečně kontroluje vedení v celkovém hodnocení.

Startovní manévr zvládl nejlépe vítěz kvalifikace Mortara. Tomczyk klesl na čtvrté místo. V dalších soubojích překonal Paffett i Tomczyk Ekströma a když se po kolizích Tambaye, Wernera, Vietorise a Priaulxe objevil na dráze zpomalovací vůz, bylo pořadí následující: Mortara, Paffett, Tomczyk, Eksträm, Green, Albuquerque, Hand, Spengler, Schumacher, Molina, Farfus, Merhi, Rockenfeller, Scheider, Wickens, Coulthard, Wolf a Frey.

Po absolvování povinných zastávek v boxech se na čele objevil Mortara pod intenzívním Tomczykovým tlakem. Ital však vedení udržel a připsal si své první vítězství v seriálu DTM. Na stupně doprovodil Mortaru a Tomczyka třetí Paffett. S minimální ztrátou za nimi dojel Ekström a Green. Šestý Scheider v průběhu závodu kolidoval s Farfusem a ztratil na vítěze přes půl minuty. Sedmý dojel Rockenfeller, osmý Albuquerque, následoval Hand a poslední bodované místo obsadil Farfus. Po čtyřech závodech má v čele průběžného hodnocení Paffett 83 bodů, druhý Ekström 47 a třetí Green 44.

Výsledky kvalifikace: zde

Edoardo Mortara získal po skvělém výkonu v sobotní kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring svoji první pole positon v DTM. 25letý Ital byl třetím jezdcem, který v Q4 vyrazil na trat. Jeho výkon ho posunul na provizorní pole position o 0,121s před Garyho Paffetta s Mercedesem. Na trať ještě vyrazil nejrychlejší muž Q3, Mattias Ekström. Ten ztratil čas jak ve 2. tak i ve 3. sektoru a zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Mortara tak získal pole position v DTM ve svém teprve 14. závodním víkendu.

Druhou řadu doplnil Martin Tomczyk s BMW, který zajel 4. čas v Q4 i přesto, že měl ze všech účastníků nejčerstvější pneumatiky. Úřadující mistr DTM ale udělal chybu hned v první zatáčce, kde vyjel až moc daleko za obrubník. I přesto ale 4. místo znamená pro Tomczyka v BMW doposud jeho nejlepší výsledek.

Kolega Tomczyka, Joey Hand, jen těsně nepostoupil do Q4, vyřadil ho těsně před koncem právě Edoardo. Pro Američana však i tento výsledek znamená jeho dosud nejlepší postavení na startu závodu DTM. Za ním se srovnali Bruno Spengler s dalším BMW a Jamie Green s Mercedesem.

Zajímavý byl konec Q2, kde Spengler a Farfus měli na svém kontě úplně shodný čas, ale do Q3 postoupil Spengler, protože svoje kolo zajel o chvilku dřív než Brazilec. Filipe Albuquerque obsadil v kvalifikaci 8. příčku, a tak se oba vozy A5 DTM týmu Rosberg dostali do nejlepší 10. 9. a 10. místo obsadili Dirk Werner s BMW a Ralf Schumacher s Mercedesem (jeho letošní nejlepší kvalifikace).

Výsledky sobotního volného tréninku: zde

Výsledky pátečního volného tréninku: zde

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?