OSCHERSLEBEN, ZÁVOD; Mattias Ektröm získal vítězství na mokrém Oscherslebenu. Švéd dokázal vyhrát dva z posledních tří závodů. Oči všech se ale upíraly na souboj o titul mezi Spenglerem a Tomczykem.
Ekström, který startoval do závodu ze čtvrté příčky, předjel vedoucího Spenglera v nájezdu do třetí zatáčky v kole číslo 8. Od té doby si své vedení jasně udržoval a zvítězil s opravdu markantní převahou 42s. Spengler si jel pro jisté druhé místo až do doby, než u jeho vozu začala ve vysokých rychlostech nadměrně vybrovat příď. K poškození vozu došlo pravděpodobně poté, co Kanaďan nejel v šikaně po své první zastávce ostře na obrubníky.
Druhou zastávku uskutečnil jezdec Mercedesu dříve, než bylo původně plánováno. Jenže se u mechaniků zdržel, ti totiž nemohli vytáhnout a vyměnit jeho pravé přední kolo. Druhý muž průběžného pořadí ztratil 20s a spadl na místo 11. Do konce zbývalo 14 kol a Spengler se chtěl dostat zpět na body. Dvě kola před cílem ale musel odstoupit, protože si stěžoval na vadnoucí brzdy.
Brilantní start se povedl Martinu Tomczykovi, který poskočil po prvním kole z místa 14. na místo 6. Tomczyk se v průběhu druhých zastávek dostal před skvěle jedoucího Mortaru a závod dokončil na místě druhém. V čele tabulky má náskok na Spenglera 9 bodů (do konce zbývají dva závody - 20 bodů).
Gary Paffett a Christian Vietoris, oba startovali z poslední řady, se dokázali dostat až na body. Jezdec týmu H.W.A. i týmu Persson vydělali totiž na dlouhém prvním stintu. Vietoris, pro kterého je to nejlepší výsledek v kariéře jezdce DTM, dokázal v závěru odolat náporu Rockenfellera.
Body za místo sedmé získal Engel, který byl v průběhu prvního kola roztočen do hodin. Poslední bod za osmé místo si na své konto připsal vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Španěl zažil složitý závod, v první zatáčce vyjel z tratě, na niž se vrátil zrovna v době, kdy kolem projížděl kolega od Audi Scheider. Toho mladík roztočil. V úvodních fázích závodu jezdil Molina jako třetí, ale v průběhu se propadal až na místo 8. (mimo trať byl i v průběhu závodu v zatáčce číslo 7).
Výsledky naleznete zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.