OSCHERSLEBEN, ZÁVOD; Mattias Ektröm získal vítězství na mokrém Oscherslebenu. Švéd dokázal vyhrát dva z posledních tří závodů. Oči všech se ale upíraly na souboj o titul mezi Spenglerem a Tomczykem.
Ekström, který startoval do závodu ze čtvrté příčky, předjel vedoucího Spenglera v nájezdu do třetí zatáčky v kole číslo 8. Od té doby si své vedení jasně udržoval a zvítězil s opravdu markantní převahou 42s. Spengler si jel pro jisté druhé místo až do doby, než u jeho vozu začala ve vysokých rychlostech nadměrně vybrovat příď. K poškození vozu došlo pravděpodobně poté, co Kanaďan nejel v šikaně po své první zastávce ostře na obrubníky.
Druhou zastávku uskutečnil jezdec Mercedesu dříve, než bylo původně plánováno. Jenže se u mechaniků zdržel, ti totiž nemohli vytáhnout a vyměnit jeho pravé přední kolo. Druhý muž průběžného pořadí ztratil 20s a spadl na místo 11. Do konce zbývalo 14 kol a Spengler se chtěl dostat zpět na body. Dvě kola před cílem ale musel odstoupit, protože si stěžoval na vadnoucí brzdy.
Brilantní start se povedl Martinu Tomczykovi, který poskočil po prvním kole z místa 14. na místo 6. Tomczyk se v průběhu druhých zastávek dostal před skvěle jedoucího Mortaru a závod dokončil na místě druhém. V čele tabulky má náskok na Spenglera 9 bodů (do konce zbývají dva závody - 20 bodů).
Gary Paffett a Christian Vietoris, oba startovali z poslední řady, se dokázali dostat až na body. Jezdec týmu H.W.A. i týmu Persson vydělali totiž na dlouhém prvním stintu. Vietoris, pro kterého je to nejlepší výsledek v kariéře jezdce DTM, dokázal v závěru odolat náporu Rockenfellera.
Body za místo sedmé získal Engel, který byl v průběhu prvního kola roztočen do hodin. Poslední bod za osmé místo si na své konto připsal vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Španěl zažil složitý závod, v první zatáčce vyjel z tratě, na niž se vrátil zrovna v době, kdy kolem projížděl kolega od Audi Scheider. Toho mladík roztočil. V úvodních fázích závodu jezdil Molina jako třetí, ale v průběhu se propadal až na místo 8. (mimo trať byl i v průběhu závodu v zatáčce číslo 7).
Výsledky naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?