Ekström vyhrál, Tomczyk jako vítěz

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iMotorSport.cz 18. září 2011 22:14
Sdílej:

OSCHERSLEBEN, ZÁVOD; Mattias Ektröm získal vítězství na mokrém Oscherslebenu. Švéd dokázal vyhrát dva z posledních tří závodů. Oči všech se ale upíraly na souboj o titul mezi Spenglerem a Tomczykem.

Ekström, který startoval do závodu ze čtvrté příčky, předjel vedoucího Spenglera v nájezdu do třetí zatáčky v kole číslo 8. Od té doby si své vedení jasně udržoval a zvítězil s opravdu markantní převahou 42s. Spengler si jel pro jisté druhé místo až do doby, než u jeho vozu začala ve vysokých rychlostech nadměrně vybrovat příď. K poškození vozu došlo pravděpodobně poté, co Kanaďan nejel v šikaně po své první zastávce ostře na obrubníky.

Druhou zastávku uskutečnil jezdec Mercedesu dříve, než bylo původně plánováno. Jenže se u mechaniků zdržel, ti totiž nemohli vytáhnout a vyměnit jeho pravé přední kolo. Druhý muž průběžného pořadí ztratil 20s a spadl na místo 11. Do konce zbývalo 14 kol a Spengler se chtěl dostat zpět na body. Dvě kola před cílem ale musel odstoupit, protože si stěžoval na vadnoucí brzdy.

Brilantní start se povedl Martinu Tomczykovi, který poskočil po prvním kole z místa 14. na místo 6. Tomczyk se v průběhu druhých zastávek dostal před skvěle jedoucího Mortaru a závod dokončil na místě druhém. V čele tabulky má náskok na Spenglera 9 bodů (do konce zbývají dva závody - 20 bodů).

Gary Paffett a Christian Vietoris, oba startovali z poslední řady, se dokázali dostat až na body. Jezdec týmu H.W.A. i týmu Persson vydělali totiž na dlouhém prvním stintu. Vietoris, pro kterého je to nejlepší výsledek v kariéře jezdce DTM, dokázal v závěru odolat náporu Rockenfellera.

Body za místo sedmé získal Engel, který byl v průběhu prvního kola roztočen do hodin. Poslední bod za osmé místo si na své konto připsal vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Španěl zažil složitý závod, v první zatáčce vyjel z tratě, na niž se vrátil zrovna v době, kdy kolem projížděl kolega od Audi Scheider. Toho mladík roztočil. V úvodních fázích závodu jezdil Molina jako třetí, ale v průběhu se propadal až na místo 8. (mimo trať byl i v průběhu závodu v zatáčce číslo 7).

Výsledky naleznete zde.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?