OSCHERSLEBEN, ZÁVOD; Mattias Ektröm získal vítězství na mokrém Oscherslebenu. Švéd dokázal vyhrát dva z posledních tří závodů. Oči všech se ale upíraly na souboj o titul mezi Spenglerem a Tomczykem.
Ekström, který startoval do závodu ze čtvrté příčky, předjel vedoucího Spenglera v nájezdu do třetí zatáčky v kole číslo 8. Od té doby si své vedení jasně udržoval a zvítězil s opravdu markantní převahou 42s. Spengler si jel pro jisté druhé místo až do doby, než u jeho vozu začala ve vysokých rychlostech nadměrně vybrovat příď. K poškození vozu došlo pravděpodobně poté, co Kanaďan nejel v šikaně po své první zastávce ostře na obrubníky.
Druhou zastávku uskutečnil jezdec Mercedesu dříve, než bylo původně plánováno. Jenže se u mechaniků zdržel, ti totiž nemohli vytáhnout a vyměnit jeho pravé přední kolo. Druhý muž průběžného pořadí ztratil 20s a spadl na místo 11. Do konce zbývalo 14 kol a Spengler se chtěl dostat zpět na body. Dvě kola před cílem ale musel odstoupit, protože si stěžoval na vadnoucí brzdy.
Brilantní start se povedl Martinu Tomczykovi, který poskočil po prvním kole z místa 14. na místo 6. Tomczyk se v průběhu druhých zastávek dostal před skvěle jedoucího Mortaru a závod dokončil na místě druhém. V čele tabulky má náskok na Spenglera 9 bodů (do konce zbývají dva závody - 20 bodů).
Gary Paffett a Christian Vietoris, oba startovali z poslední řady, se dokázali dostat až na body. Jezdec týmu H.W.A. i týmu Persson vydělali totiž na dlouhém prvním stintu. Vietoris, pro kterého je to nejlepší výsledek v kariéře jezdce DTM, dokázal v závěru odolat náporu Rockenfellera.
Body za místo sedmé získal Engel, který byl v průběhu prvního kola roztočen do hodin. Poslední bod za osmé místo si na své konto připsal vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Španěl zažil složitý závod, v první zatáčce vyjel z tratě, na niž se vrátil zrovna v době, kdy kolem projížděl kolega od Audi Scheider. Toho mladík roztočil. V úvodních fázích závodu jezdil Molina jako třetí, ale v průběhu se propadal až na místo 8. (mimo trať byl i v průběhu závodu v zatáčce číslo 7).
Výsledky naleznete zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.