Nürburgring: Ekström je zpět, vítězí!

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 7. srpna 2011 22:23
Sdílej:

NÜRBURGRING, ZÁVOD; Mattias Ekström dokázal přetavit svoje letošní první poleposition v první vítězství sezony 2011. Švéd podal na klasické trati na Nürburgringu dominantní výkon. Továrnímu jezdci Audi se povedl start a o své vedení nemusel v průběhu 49 kolového závodu s nikým na dráze bojovat.

Ekström získal svoje 15. vítězství v DTM. Za ním se po prvním kole objevila dvojice Rockenfeller-Spengler. Tito dva piloti bojovali o druhé místo v průběhu celého závodu. Kanaďan jedoucí na Mercedesu uzmul druhou příčku až v předposledním kole, když Rockenfeller v nájezdu do první zatáčky probrzdil a projel ji zeširoka. Spengler si druhým místem upevnil vedení v šampionátu, kde má momentálně náskok 7 bodů před Martinem Tomczykem. Boj o místa pod stupni vítězů se odehrával mezi skupinkou čtyř jezdců ve složení Edoardo Mortara, Martin Tomczyk (oba starší specifikace Audi A4 DTM), Timo Scheider (tovární A4 DTM) a Jamie Green (tovární Mercedes-Benz C-Klasse DTM). Green, Mortara i Tomczyk se neubránili vzájemným šťouchancům. Tomczyk měl vůz poškozený ještě z kolize s Miguelem Molinou, která se stala zkraje závodu. Výsledkem toho bylo, že se jezdec týmu Phoenix a nejbližší konkurent Spenglera v boji o titul propadl na sedmé místo až za Mortanu, Scheidera a Greena. Nicméně díky nejdřívějšímu zajetí do boxů z této skupiny (již ve 12. kole), se mu podařilo dostat se až na 4. místo. Tuto pozici si udržel i během druhých zastávek v boxech, ale vůz Tima Scheidera se na poslední sadě gum choval lépe, a tak byl Tomczyk dvojnásobným šampionem DTM předjet ve vlásence hned po jeho výjezdu z boxů na nových gumách. Green, kterému se z čelní pozice úplně nepovedl start, dojel šestý. Za ním byl Edoardo Mortana a Gary Paffett, kterému se podařilo získat poslední bod, i když startoval až ze 13. místa. Filipe Albuquerque (tým Rosberg) a Oliver Jarvis (tým Abt) uzavírají TOP10. Ralf Schumacher byl jediným jezdcem, který závod nedokončil. Měl nehodu s dalším bývalým jezdcem F1, Davidem Coulthardem v Mercedesu C-Klasse týmu Mücke, ve druhé zatáčce závodu. Coulthard musel po nehodě do boxů pro nový předek pro svůj vůz a ztratil tak kolo. Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.