Předseda představenstva skupiny ITR, pořádající německý šamiponát, odpovídal na otázky v Brně.
Jedna z prvních otázek zúčastněných zástupců médií se týkala možného vstupu dalšího výrobce do toho seriálu, který spolupořádají automobilky Audi, Mercedes a Opel. Pan Aufrecht je přesvědčen o tom, že současní tři výrobci plně dostačují k pořádání kvalitního a zajímavého seriálu. Přiznal však, že rozhovory na toto téma se vedou a zásadní postoj proti rozšíření není. V letošním ročníku budou ke spatření na závodních tratích dva modely každého výrobce. Vedle sebe budou závodit Audi TT i A4, Mercedesy CLK i C a Opely Astra Coupe i Vectra. Automobilky se totiž rozhodly nasadit v továrních týmech nové čtyřdveřové modely, ale soukromé týmy budou používat vozy sezony 2003. „Výrobci chtějí prezentovat na okruzích ta auta, která tvoří silnou poptávkovou skupinu výrobního programu, a to také souvisí s marketingovou politikou DTM,“ prohlásil k důvodu změny typů Hans Werner Aufrecht. V příštím týdnu bude představen nový tovární Mercedes. Jaký bude rozdíl mezi typy CLK a C? „Rozdíl dosud nedokáži odhadnout, ale ze zkušeností bych soudil, že rozdíl nebude příliš velký,“ odpověděl pan Aufrecht. Zdá se vám to divné? Příčina spočívá v aerodynamickém odporu, který bude u větších vozů vyšší, než u modelů kupé. Hans Werner Aufrecht však dodal, že šlo o společné rozhodnutí všech tří automobilek. Máme se tak v příštím roce na co těšit, neboť krok ke čtyřdveřovým vozům pravděpodobně zmírní technický náskok továrních proti soukromým, rok starým modelům. Co se týká organizace víkendu a průběhu i délky závodu, stejně jako například povinné tankování paliva, vše zůstává shodné se sezonou 2003. Změnily se však technické předpisy, jednou z těch v Brně diskutovaných otázek je i uchycení zadního spoileru jedinou podpěrou uprostřed kapoty. Foto: Petr Zelinka, AUTO NEWS NETWORK
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?