HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Mathias Ekström byl blízko svému dalšímu vítězství, ale defekt pneumatiky ho zradil. Vítězství spadlo do klína Kristensenovi, jehož na stupně vítězů doprovodili kolegové z Audi. Mercedesu se v prvním závodě roku 2009 nedařilo.
Ekström vedl po celý závod suverénním způsobem, v závěru hospodařil s desetivteřinovým náskokem, ale v předposledním kole postihl jeho zadní pneumatiku defekt. Švéd klesl neplánovanou zastávkou u mechaniků na sedmé místo.
Poprvé od roku 2006 se z vítězství radoval Kristensen, který po celý závod držel za svým Audi specifikace 2009 úřadujícího šampiona a týmového kolegu Scheidera. Třetí místo vybojoval s rok starým Audi Jarvis, za nímž dojel s odstupem Winkelhock z týmu Rosberg.
Nejlépe umístěným pilotem Mercedesu byl dnes di Resta na pátém místě. Engel, Ekström a Green si rozebrali poslední body.
Letošní Mercedesy zatím nedosahují kvalit konkurenčních Audi, špatný výsledek trojcípé hvězdy navíc potrhly kolize a technické problémy během závodu, které vyřadily s letošními vozy startující hvězdy týmu H.W.A Paffetta, Spenglera a poškodily Ralfa Schumachera.
Úspěšným vystoupením skončil debut českého jezdce Tomáše Kostky, který při prvním startu zastínil oba týmové kolegy z týmu Colina Kollese na stejně starých Audi z roku 2007, ale i Kateherine Legge s vozem o rok mladším.
Průběžné pořadí ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.