HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Mathias Ekström byl blízko svému dalšímu vítězství, ale defekt pneumatiky ho zradil. Vítězství spadlo do klína Kristensenovi, jehož na stupně vítězů doprovodili kolegové z Audi. Mercedesu se v prvním závodě roku 2009 nedařilo.
Ekström vedl po celý závod suverénním způsobem, v závěru hospodařil s desetivteřinovým náskokem, ale v předposledním kole postihl jeho zadní pneumatiku defekt. Švéd klesl neplánovanou zastávkou u mechaniků na sedmé místo.
Poprvé od roku 2006 se z vítězství radoval Kristensen, který po celý závod držel za svým Audi specifikace 2009 úřadujícího šampiona a týmového kolegu Scheidera. Třetí místo vybojoval s rok starým Audi Jarvis, za nímž dojel s odstupem Winkelhock z týmu Rosberg.
Nejlépe umístěným pilotem Mercedesu byl dnes di Resta na pátém místě. Engel, Ekström a Green si rozebrali poslední body.
Letošní Mercedesy zatím nedosahují kvalit konkurenčních Audi, špatný výsledek trojcípé hvězdy navíc potrhly kolize a technické problémy během závodu, které vyřadily s letošními vozy startující hvězdy týmu H.W.A Paffetta, Spenglera a poškodily Ralfa Schumachera.
Úspěšným vystoupením skončil debut českého jezdce Tomáše Kostky, který při prvním startu zastínil oba týmové kolegy z týmu Colina Kollese na stejně starých Audi z roku 2007, ale i Kateherine Legge s vozem o rok mladším.
Průběžné pořadí ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?