HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Mathias Ekström byl blízko svému dalšímu vítězství, ale defekt pneumatiky ho zradil. Vítězství spadlo do klína Kristensenovi, jehož na stupně vítězů doprovodili kolegové z Audi. Mercedesu se v prvním závodě roku 2009 nedařilo.
Ekström vedl po celý závod suverénním způsobem, v závěru hospodařil s desetivteřinovým náskokem, ale v předposledním kole postihl jeho zadní pneumatiku defekt. Švéd klesl neplánovanou zastávkou u mechaniků na sedmé místo.
Poprvé od roku 2006 se z vítězství radoval Kristensen, který po celý závod držel za svým Audi specifikace 2009 úřadujícího šampiona a týmového kolegu Scheidera. Třetí místo vybojoval s rok starým Audi Jarvis, za nímž dojel s odstupem Winkelhock z týmu Rosberg.
Nejlépe umístěným pilotem Mercedesu byl dnes di Resta na pátém místě. Engel, Ekström a Green si rozebrali poslední body.
Letošní Mercedesy zatím nedosahují kvalit konkurenčních Audi, špatný výsledek trojcípé hvězdy navíc potrhly kolize a technické problémy během závodu, které vyřadily s letošními vozy startující hvězdy týmu H.W.A Paffetta, Spenglera a poškodily Ralfa Schumachera.
Úspěšným vystoupením skončil debut českého jezdce Tomáše Kostky, který při prvním startu zastínil oba týmové kolegy z týmu Colina Kollese na stejně starých Audi z roku 2007, ale i Kateherine Legge s vozem o rok mladším.
Průběžné pořadí ZDE
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.