NORISRING - ZÁVOD; Letošní závod na městském okruhu se nevymykal tradici vyrovnanými souboji, ale neobvykle velkým počtem vozů, které protnuly cílovou čáru. Cenné druhé vítězství v letošní sezoně získal Jamie Green, který ubránil vedení před trojicí soupeřů hned za svým zadním spoilerem.
Vítěz kvalifikace Spengler svoji výhodu nevyužil a v první zatáčce duel s Greenem prohrál. Až později se ukázalo, že právě tohle byl nejdůležitější okamžik závodu na 74 kol, neboť rozdíl mezi oběma jezdci nenarostl nikdy více, než na tři vteřiny.
Zpočátku jezdil na třetí pozici di Resta, ale po hodinách s vedoucí skupinou ztratil kontakt. Čtveřice Green, Spengler, Ekström a Scheider jela posledních 20 kol v rozmezí jediné vteřiny. Brit však tlaku svých soupeřů odolával bezchybnou jízdou a nervy ze železa. Za vítězným Greenem prolétl cílem jako druhý Bruno Spengler v dalším Mercedesu.
V poslední zatáčce závodu naopak chyboval Ekström. Jeho probrždění potrestal také v Audi jedoucí Schieder, který se přes až třetí místo udržel ve vedení průběžného pořadí o bod před Greenem.
Páté místo obsadil po dlouhém duelu s Kristensenem Paffett s loňským Mercedesem. Bývalý šampion bodoval v letošní sezoně podruhé. Šestý dokončil di Resta, následoval Schneider a Kristensen.
Ralf Schumacher byl blízko svého nejlepšího výsledku v DTM, když ještě čtyři kola před cílem kontroloval devátou pozici. Po selhání brzd však nezvládl smyk v první zatáčce a musel ze závodu odstoupit.
Průběžné pořadí se nachází zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?