NORISRING - KVALIFIKACE; Ani dnešní odpolední kvalifikace po slabších časech v posledních trénincích nepřinesla Audi úspěch. Vozy Mercedes byly znovu rychlejší a obsadily první tři pozice startovního roštu. Pole position vybojoval dvojnásobný vítěz městského závodu Bruno Spengler.
Přestože byl ve druhé části kvalifikace nejrychlejší vedoucí muž průběžného pořadí Scheider, ve finále na nejlepší nestačil, navíc se mu předcházející čas nepodařilo zopakovat. Spengler držel po většinu třetí části první místo a duel o pole position s ním sehrál jeho týmový kolega Green, jenž ho i překonal. Kanaďan však následně ještě zrychlil a s téměř 2 desetinami vteřiny náskoku vyhrál.
„Jsem moc spokojený, už je to nějaký čas, co jsem stál na pole position. Moje rozhodující kolo bylo dobré. Neudělal jsem žádnou chybu a věřím, že to bude stejné i v závodě."
Třetí místo za Greenem obsadil technickými problémy tento víkend sužovaný vítěz posledního závodu di Resta. Ve druhé řadě vedle něj bude stát Scheider, nejrychlejší zástupce vozů s kruhy ve znaku.
„Jsem trochu zklamaný, že se mi nepodařilo zopakovat čas z druhé části, ale tak už to někdy v životě chodí. Pracovali jsme na vozech velmi tvrdě a proti minulým rokům jsme tady konkurenceschopnější, jsem si proto jistý, že s jezdci přede mnou mohu závodit o stupně vítězů," uvedl Timo, jemuž by zopakování času z druhé části stačilo na druhé místo za Spenglerem.
Třetí řadu zítra vytvoří Tomczyk a Kristensen, oba v Audi. Čtvrtá bude patřit zbývajícím jezdcům v letošních vozech Schneiderovi a Ekströmovi. Paffett s devátým časem vede pole jezdců v loňských vozech a do Top10 ho doprovodil Premat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?