NORISRING - KVALIFIKACE; Ani dnešní odpolední kvalifikace po slabších časech v posledních trénincích nepřinesla Audi úspěch. Vozy Mercedes byly znovu rychlejší a obsadily první tři pozice startovního roštu. Pole position vybojoval dvojnásobný vítěz městského závodu Bruno Spengler.
Přestože byl ve druhé části kvalifikace nejrychlejší vedoucí muž průběžného pořadí Scheider, ve finále na nejlepší nestačil, navíc se mu předcházející čas nepodařilo zopakovat. Spengler držel po většinu třetí části první místo a duel o pole position s ním sehrál jeho týmový kolega Green, jenž ho i překonal. Kanaďan však následně ještě zrychlil a s téměř 2 desetinami vteřiny náskoku vyhrál.
„Jsem moc spokojený, už je to nějaký čas, co jsem stál na pole position. Moje rozhodující kolo bylo dobré. Neudělal jsem žádnou chybu a věřím, že to bude stejné i v závodě."
Třetí místo za Greenem obsadil technickými problémy tento víkend sužovaný vítěz posledního závodu di Resta. Ve druhé řadě vedle něj bude stát Scheider, nejrychlejší zástupce vozů s kruhy ve znaku.
„Jsem trochu zklamaný, že se mi nepodařilo zopakovat čas z druhé části, ale tak už to někdy v životě chodí. Pracovali jsme na vozech velmi tvrdě a proti minulým rokům jsme tady konkurenceschopnější, jsem si proto jistý, že s jezdci přede mnou mohu závodit o stupně vítězů," uvedl Timo, jemuž by zopakování času z druhé části stačilo na druhé místo za Spenglerem.
Třetí řadu zítra vytvoří Tomczyk a Kristensen, oba v Audi. Čtvrtá bude patřit zbývajícím jezdcům v letošních vozech Schneiderovi a Ekströmovi. Paffett s devátým časem vede pole jezdců v loňských vozech a do Top10 ho doprovodil Premat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?