BARCELONA – ZÁVOD; Audi na protest proti jednání jezdců Mercedesu odvolalo všechny své zbylé vozy devět kol před cílem a je otázkou, zda vůbec nastoupí k závěrečnému podniku sezony na německém Hockenheimringu.
Startovní manévr vyšel nejlépe vítězi kvalifikace Tomczykovi, který si hned v prvním kole vyjel menší náskok. Dobrý start měl i jeho týmový kolega Ekström, naopak Paffett ho ulil a komisaři byl potrestán průjezdem boxů. V první zatáčce kolidovali Abt a la Rosa, následoval výlet mimo dráhu a nebezpečný smyk Kristensena i konečná stanice v kačírku pro Susie Stoddart.
V dalších kolech se ustálilo pořadí Tomczyk, Häkkinen, Spengler, Schneider, Green, Margaritis, Ekström, Scheider a di Resta. Fin se rychle dotáhl za vedoucí Audi a v šestém kole na konci cílové rovinky zaútočil. Häkkinen se pokusil Tomczyka vybrzdit, útok však přišel hodně pozdě a Němec už zatáčku zavíral. Došlo k menšímu kontaktu, který znamenal pro vedoucí Audi propad na jedenácté místo a pro jezdce Mercedesu odstoupení ze závodu.
Následovaly duely, které se dají nazvat vyřizováním účtů, neboť šlo vždy o souboje jezdců dvou značek. Tomczykovi bylo předjetí Laudy ze strany Rakušana značně znepříjemněno dalším kontaktem a la Rosa po prohraném souboji s Ekströmem poslal vedoucího jezdce průběžného pořadí do kačírku. Tomczyk sice stále pokračoval na bodované pozici, Ekström musel s technickými problémy závod vzdát. Při průjezdu kolem boxů Mercedesu však zatleskal vedení v čele s Norbertem Haugem. Šéf Mercedesu připustil, že šlo v případě Häkkinena o příliš optimistický útok, nicméně se jednalo o závodní incident. Od “tělesných“ útoků Laudy a la Rosy se distancoval. Emoce však definitivně ovládly závod.
Mezitím odstoupil s technickými problémy Schneider a později i Tomczyk. Dramatický vývoj situace posunul do čela Greena. Spengler byl sice za kontakt s Luhrem potrestán průjezdem boxů, ale když znovu Lauda s Mercedesem pomohl ze závodu i Scheiderovi, došla šéfovi Audi Motorsport Ullrichovi definitivně trpělivost a na protest proti jednání jezdců trojcípé hvězdy odvolal všechny zbylé jezdce čtyř kruhů ze závodu.
Šest kol před koncem závodu odešel ze svého místa na pitwall navštívit svůj protějšek u Mercedesu a veřejně před televizními kamerami odstartoval zřejmě jednu z nejostudnějších afér DTM poslední doby, když zmínil i možnou neúčast Audi ve finálovém závodě sezony a stažení značky ze šampionátu.
Šest vozů Mercedes dokončilo závod v pořadí Green, Spengler, di Resta, Margaritis, Paffett a Lauda.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.