BRANDS HATCH - ZÁVOD; Obhájce titulu Bernd Schneider je čtvrtým vítězem ve čtvrtém závodě sezony. S divokou strategií a na starých gumách odolal dvojitému útoku pilotů Audi.
Mika Häkkinen neproměnil na startu svoje pole position ve vedoucí pozici, ale dostal se před něj jeho týmový kolega Bruno Spengler. V průběhu prvního kola došlo v zadní části jezdeckého pole k problémům a odnesl to vedoucí jezdec startovního pole di Resta. Do kačírku mu pomohl zřejmě la Rosa. Spolu se Skotem skončil v závodě i Rockenfeller. Pořadatelé okamžitě povolali na dráhu safety car a vyvěsili žlutou vlajku.
Po restartu si první pozici pohlídal Bruno Spengler před Häkkinenem, na kterého útočil Ekström. Následoval Premat, Tomczyk, Luhr, Margaritis a Winkelhock. Bernd Schneider okupoval po své brzké zastávce u mechaniků příčky v hloubi pole. Häkkinen zamířil do boxů ve dvacátém kole také a vyjel těsně za Němcem, oba pak spolu postupovali jezdeckým polem neotřesitelně vpřed, aby si druhou zastávkou v polovině závodu pouze vyměnili pozice.
Spengler měl při druhé zastávce problémy, zdržení se zákonitě projevilo a v čele kroužil Tomczyk s Audi. Schneider tvrdě dotíral na Häkkinena a Fin až nápadně snadno svoji pozici kolegovi z týmu HWA přenechal. Brzy ho překonal i Ekström. Celé startovní pole absolvovalo povinné zastávky u mechaniků tak, že závěrečnou čtvrtinu závodu už boxy téměř nikdo nenavštívil. Výjimkou bylo prakticky jen vedoucí Tomczykovo Audi.
Při návratu na dráhu šlo o setiny vteřiny, ale Tomczyk se vklínil mezi vedoucího Schneidera a útočícího Tomczyka. Přestože za vedoucím Mercedesem hledal místo k předjetí a mohl využívat nových pneumatik, pětinásobný šampion DTM svoji pozici ubránil a v závěru náskok mírně zvýšil. Třetí místo obsadil Ekström, následoval Häkkinen, Spengler, Green, Premat a Abt s loňskými vozy.
Bodované pozice si mezi sebe rozdělilo Audi a Mercedes rovným dílem, bodově však HWA získalo daleko více.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?