LAUSITZRING - KVALIFIKACE; Dnešní odpolední kvalifikace skončila drtivým úspěchem vozů s trojcípou hvězdou. Ze zástupců Audi se do finálové osmičky probojoval pouze osamocený Premat.
Už první díl kvalifikace napověděl o její průběhu. Z dalších bojů byli vyřazeni Rockenfeller, Luhr, Stoddart, Abt, Winkelhock a Vanina Ickx. Především v případě Němce Winkelhocka zastupujícího zraněného Kristensena šlo o zklamání, připočteme-li k tomu fakt, že jedno ze čtyř nejnovějších Audi prohrálo souboj se všemi Mercedesy, a to i s těmi dva roky starými.
Přestože Premat nakonec z posledního místa postoupil, k mechanikům dovezl vůz na třech kolech. Zadní levá pneumatika se uvolnila a zdálo se, že jde o zlomený závěs. Mechanici však v souboji s časem vyhráli a Francouz postoupil z druhé části díky vynikajícímu kolu, jedinému, které měl k dispozici. To se však nepodařilo Ekströmovi, Schneiderovi, Tomczykovi, Carrollovi, Paffettovi a Laudovi. Premat byl tak ve finále jediným zástupcem Audi proti sedmi Mercedesům.
V rozhodující závěrečné části se znovu ukázalo, že z pilotů letošních Mercedesů je největším favoritem na titul Spengler, který nezaváhal a vybojoval si další pole position. V první řadě ho doplní vítěz kvalifikace z předchozího závodu Häkkinen. Třetí místo vybojoval překvapení sezony di Resta s dva roky starým Mercedesem, na kterého nestačil ani obhájce titulu Schneider, ani Green se čtvrtým vozem stáje H.W.A. Na Premata zbylo druhé místo třetí řady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.