LAUSITZRING – 1. A 2. TEST; Oba dnešní testy přinesly dominantní výkony vozů s trojcípou hvězdou. Technická část závodní tratě tvaru trojúhelníku podala důkaz o tom, že těžší Audi to o nadcházejícím víkendu nebudou mít vůbec snadné.
Mercedes dnes začal netradičně a piloti s letošními vozy byli od prvních kol mezi nejrychlejšími. V dopoledním testu skončil na vrcholu tabulky obhájce titulu Schneider před Häkkinenem. Třetí příčka patřila Abtovi s loňským Audi. Čtvrté místo obsadil vedoucí jezdec průběžného pořadí Ekström.
V odpoledním testu žádná změna nenastala, Spengler s letošní Mercedesem zlepšil Schneiderův ranní čas o 1,5 vteřiny. Následoval znovu velmi rychlý di Resta, la Rosa, Paffett a Häkkinen. Až šestý čas zajel nejlepší z tábora Audi Adam Carroll.
Čtyři letošní Audi vezou 28 kilogramů handicapové zátěže navíc a Ekström, Scheider, Tomczyk i za Kristensena zaskakující Winkelhock skončili až v druhé desítce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?