OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Druhý podnik letošní sezony přinesl nečekané vítězství exšampiona DTM Gary Paffetta s loňským Mercedesem. Na stupně vítězů ho doprovodili další piloti se staršími vozy. Ze třetího místa vyřadil Häkkinena v předposledním kole defekt pneumatiky po kolizi s Rockenfellerem.
Podobně jako v prvním závodě se ani tentokrát na startu nejnovějším Mercedesům nedařilo. Häkkinen klesl z pole position až na třetí místo a Schneider díky problémům se spojkou připravil horké chvíle jezdcům startujícím za ním. Vedení získal Rockenfeller před Ekströmem, Häkkinenem, Spenglerem a Paffettem, jemuž se naopak start vydařil velmi dobře. Ekström byl potrestán průjezdem boxy za předčasný start a uvolnil tak místo dvojnásobnému šampionovi F1, který začal snižovat náskok vedoucího Audi.
První zastávky v boxech otevřel Paffett a řada dalších jezdců v šestém kole. Häkkinen se přiblížil k Rockenfellerovi na 0,4 vteřiny, ale zamířil do boxů a ztrátou času za vedoucím Audi se propadl až za rychlého Paffetta. O tři kola později zajel k mechanikům i vedoucí Rocky, který klesl dle očekávání za Häkkinena. Fin však zvolil skutečně agresivní strategii a už o kolo později byl v boxech na druhé povinné zastávce znovu.
Bruno Spengler měl stejně jako na Hockenheimringu potíže s posilovačem řízení, tentokrát však natolik vážné, že ho ze závodu vyřadily. Jamie Green si při útoku na Vaninu Ickx počínal zvláště agresivně a vedením závodu byl potrestán průjezdem boxy.
Paffett udržel vedení v závodě i po své poslední zastávce u mechaniků, na druhé pozici kroužil di Resta, následoval Häkkinen, Rockenfeller, Scheider a Tomczyk. Rockenfeller ztrácel na Häkkinena jen 0,7 vteřiny a v předposledním kole zaútočil. Při útoku však přišlo Audi o zadní kapotu a o střepiny si poškodil zadní pneumatiku soupeř. Mika musel do boxů a klesl na konec startovního pole.
Gary Paffett dokázal splnit to, čemu mnozí před sezonou nevěřili, a to zvítězit s rok starým vozem. Výborný úspěch bezchybné a strategické jízdy Brita potvrdil druhým místem jeho týmový kolega ze stáje Persson di Resta na Mercedesu specifikace 2005! Na třetím místě projel cílem bojovný Rockenfeller s Audi z roku 2006. Za stupni vítězů skončili Scheider, Tomczyk, Schneider a Ekström před Margaritisem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?