OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Druhý podnik letošní sezony přinesl nečekané vítězství exšampiona DTM Gary Paffetta s loňským Mercedesem. Na stupně vítězů ho doprovodili další piloti se staršími vozy. Ze třetího místa vyřadil Häkkinena v předposledním kole defekt pneumatiky po kolizi s Rockenfellerem.
Podobně jako v prvním závodě se ani tentokrát na startu nejnovějším Mercedesům nedařilo. Häkkinen klesl z pole position až na třetí místo a Schneider díky problémům se spojkou připravil horké chvíle jezdcům startujícím za ním. Vedení získal Rockenfeller před Ekströmem, Häkkinenem, Spenglerem a Paffettem, jemuž se naopak start vydařil velmi dobře. Ekström byl potrestán průjezdem boxy za předčasný start a uvolnil tak místo dvojnásobnému šampionovi F1, který začal snižovat náskok vedoucího Audi.
První zastávky v boxech otevřel Paffett a řada dalších jezdců v šestém kole. Häkkinen se přiblížil k Rockenfellerovi na 0,4 vteřiny, ale zamířil do boxů a ztrátou času za vedoucím Audi se propadl až za rychlého Paffetta. O tři kola později zajel k mechanikům i vedoucí Rocky, který klesl dle očekávání za Häkkinena. Fin však zvolil skutečně agresivní strategii a už o kolo později byl v boxech na druhé povinné zastávce znovu.
Bruno Spengler měl stejně jako na Hockenheimringu potíže s posilovačem řízení, tentokrát však natolik vážné, že ho ze závodu vyřadily. Jamie Green si při útoku na Vaninu Ickx počínal zvláště agresivně a vedením závodu byl potrestán průjezdem boxy.
Paffett udržel vedení v závodě i po své poslední zastávce u mechaniků, na druhé pozici kroužil di Resta, následoval Häkkinen, Rockenfeller, Scheider a Tomczyk. Rockenfeller ztrácel na Häkkinena jen 0,7 vteřiny a v předposledním kole zaútočil. Při útoku však přišlo Audi o zadní kapotu a o střepiny si poškodil zadní pneumatiku soupeř. Mika musel do boxů a klesl na konec startovního pole.
Gary Paffett dokázal splnit to, čemu mnozí před sezonou nevěřili, a to zvítězit s rok starým vozem. Výborný úspěch bezchybné a strategické jízdy Brita potvrdil druhým místem jeho týmový kolega ze stáje Persson di Resta na Mercedesu specifikace 2005! Na třetím místě projel cílem bojovný Rockenfeller s Audi z roku 2006. Za stupni vítězů skončili Scheider, Tomczyk, Schneider a Ekström před Margaritisem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?