OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Druhý podnik letošní sezony přinesl nečekané vítězství exšampiona DTM Gary Paffetta s loňským Mercedesem. Na stupně vítězů ho doprovodili další piloti se staršími vozy. Ze třetího místa vyřadil Häkkinena v předposledním kole defekt pneumatiky po kolizi s Rockenfellerem.
Podobně jako v prvním závodě se ani tentokrát na startu nejnovějším Mercedesům nedařilo. Häkkinen klesl z pole position až na třetí místo a Schneider díky problémům se spojkou připravil horké chvíle jezdcům startujícím za ním. Vedení získal Rockenfeller před Ekströmem, Häkkinenem, Spenglerem a Paffettem, jemuž se naopak start vydařil velmi dobře. Ekström byl potrestán průjezdem boxy za předčasný start a uvolnil tak místo dvojnásobnému šampionovi F1, který začal snižovat náskok vedoucího Audi.
První zastávky v boxech otevřel Paffett a řada dalších jezdců v šestém kole. Häkkinen se přiblížil k Rockenfellerovi na 0,4 vteřiny, ale zamířil do boxů a ztrátou času za vedoucím Audi se propadl až za rychlého Paffetta. O tři kola později zajel k mechanikům i vedoucí Rocky, který klesl dle očekávání za Häkkinena. Fin však zvolil skutečně agresivní strategii a už o kolo později byl v boxech na druhé povinné zastávce znovu.
Bruno Spengler měl stejně jako na Hockenheimringu potíže s posilovačem řízení, tentokrát však natolik vážné, že ho ze závodu vyřadily. Jamie Green si při útoku na Vaninu Ickx počínal zvláště agresivně a vedením závodu byl potrestán průjezdem boxy.
Paffett udržel vedení v závodě i po své poslední zastávce u mechaniků, na druhé pozici kroužil di Resta, následoval Häkkinen, Rockenfeller, Scheider a Tomczyk. Rockenfeller ztrácel na Häkkinena jen 0,7 vteřiny a v předposledním kole zaútočil. Při útoku však přišlo Audi o zadní kapotu a o střepiny si poškodil zadní pneumatiku soupeř. Mika musel do boxů a klesl na konec startovního pole.
Gary Paffett dokázal splnit to, čemu mnozí před sezonou nevěřili, a to zvítězit s rok starým vozem. Výborný úspěch bezchybné a strategické jízdy Brita potvrdil druhým místem jeho týmový kolega ze stáje Persson di Resta na Mercedesu specifikace 2005! Na třetím místě projel cílem bojovný Rockenfeller s Audi z roku 2006. Za stupni vítězů skončili Scheider, Tomczyk, Schneider a Ekström před Margaritisem.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.