Na ženevském autosalonu proběhlo představení druhého účastníka letošního šampionátu DTM, zcela nového vozu Mercedes třídy C.
Mercedes třídy C získal za své působení v německém šampionátu cestovních vozů nejvíce vítězství. V letech 1994 - 1996 a 2004 - 2006 triumfoval při 106 startech celkem 54krát! Model pro rok 2007 je třetí generací a počátek jeho přípravy sahá přesně rok zpět.
Díky zmrazení možného vývoje v mnoha technických oblastech ze strany vedení seriálu se zaměřili konstruktéři Mercedes Motorsport především na aerodynamickou účinnost vozu. Před měsícem byla nová zbraň Mercedesu testována za zavřenými dveřmi Berndem Schneiderem a Bruno Spenglerem.
„Třída C může být oprávněně považován za šampiona v historii DTM,“ uvedl při příležitosti představení novinářům a fanouškům šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug. „Žádný jiný model nevyhrál tolik závodů a šampionátů a my chceme stavět na tomto úspěchu.“
Čtyři letošní vozy třídy C specifikace 2007 budou pilotovat obhájce titulu Bernd Schneider, kterému budou sekundovat dvojnásobný šampion Mika Häkkinen a Bruno Spengler s Jamie Greenem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?