Od vstupu továrny Audi do šampionátu DTM v roce 2004 uplynuly sice pouze tři roky, ale technický vývoj je i přes omezení ze strany organizátorů rychlý. Vůz A4 DTM nemá se svým prvním předchůdcem téměř nic společného.
Silueta modelu A4 je i nadále zachována. Podvozek je postaven z 28 metrů ocelových trubek používaných v leteckém průmyslu. Pilot je usazen uprostřed monokoku z uhlíkových vláken stejné koncepce jako u vozů F1. Vůz je sestaven z 6000 součástek té nejvyšší kvality a technické úrovně.
Motorem je čtyřlitrový osmiválec do V s úhlem odklonu 90°. Díky předpisům zůstaly maximální otáčky nezměněny, ale vzrostla síla agregátu a kroutící moment, především díky zmenšení vnitřního tření. Také těžiště bylo sníženo a úpravy doznal i přívod vzduchu.
„Není možné dosáhnout výrazného skoku v DTM, protože je to omezeno předpisy. Přesto je rok co rok nalezeno zlepšení,“ uvedl Ulrich Baretzky, šéf oddělení motorů v Audi Sport.
Podobně tomu je i v oblasti aerodynamiky a zavěšení kol. Mnoho času strávil A4 v aerodynamickém tunelu, získal větší přítlak a má nižší součinitel odporu vzduchu.
Jako každá generace modelu A4 dostal i letošní vůz nový přední chladič k odlišení. Audi Sport dokončil třídenní testy ve španělské Barceloně.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.