Od vstupu továrny Audi do šampionátu DTM v roce 2004 uplynuly sice pouze tři roky, ale technický vývoj je i přes omezení ze strany organizátorů rychlý. Vůz A4 DTM nemá se svým prvním předchůdcem téměř nic společného.
Silueta modelu A4 je i nadále zachována. Podvozek je postaven z 28 metrů ocelových trubek používaných v leteckém průmyslu. Pilot je usazen uprostřed monokoku z uhlíkových vláken stejné koncepce jako u vozů F1. Vůz je sestaven z 6000 součástek té nejvyšší kvality a technické úrovně.
Motorem je čtyřlitrový osmiválec do V s úhlem odklonu 90°. Díky předpisům zůstaly maximální otáčky nezměněny, ale vzrostla síla agregátu a kroutící moment, především díky zmenšení vnitřního tření. Také těžiště bylo sníženo a úpravy doznal i přívod vzduchu.
„Není možné dosáhnout výrazného skoku v DTM, protože je to omezeno předpisy. Přesto je rok co rok nalezeno zlepšení,“ uvedl Ulrich Baretzky, šéf oddělení motorů v Audi Sport.
Podobně tomu je i v oblasti aerodynamiky a zavěšení kol. Mnoho času strávil A4 v aerodynamickém tunelu, získal větší přítlak a má nižší součinitel odporu vzduchu.
Jako každá generace modelu A4 dostal i letošní vůz nový přední chladič k odlišení. Audi Sport dokončil třídenní testy ve španělské Barceloně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.