Od vstupu továrny Audi do šampionátu DTM v roce 2004 uplynuly sice pouze tři roky, ale technický vývoj je i přes omezení ze strany organizátorů rychlý. Vůz A4 DTM nemá se svým prvním předchůdcem téměř nic společného.
Silueta modelu A4 je i nadále zachována. Podvozek je postaven z 28 metrů ocelových trubek používaných v leteckém průmyslu. Pilot je usazen uprostřed monokoku z uhlíkových vláken stejné koncepce jako u vozů F1. Vůz je sestaven z 6000 součástek té nejvyšší kvality a technické úrovně.
Motorem je čtyřlitrový osmiválec do V s úhlem odklonu 90°. Díky předpisům zůstaly maximální otáčky nezměněny, ale vzrostla síla agregátu a kroutící moment, především díky zmenšení vnitřního tření. Také těžiště bylo sníženo a úpravy doznal i přívod vzduchu.
„Není možné dosáhnout výrazného skoku v DTM, protože je to omezeno předpisy. Přesto je rok co rok nalezeno zlepšení,“ uvedl Ulrich Baretzky, šéf oddělení motorů v Audi Sport.
Podobně tomu je i v oblasti aerodynamiky a zavěšení kol. Mnoho času strávil A4 v aerodynamickém tunelu, získal větší přítlak a má nižší součinitel odporu vzduchu.
Jako každá generace modelu A4 dostal i letošní vůz nový přední chladič k odlišení. Audi Sport dokončil třídenní testy ve španělské Barceloně.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?