Hockenheimring - kvalifikace; Bývalý pilot Formule 1 Heinz Harald Frentzen dokázal vybojovat při poslední letošní kvalifikaci svoji první pole position v kariéře pilota šampionátu DTM.
Na suché dráze se při dnešní kvalifikaci znovu nedařilo Alesimu, kterého v první skupině mimo hru doplnili Margaritis, Stoddart a Lauda. Vanina Ickx se měření sil nezúčastnila, neboť při dopoledním tréninku na mokré dráze nezvládla smyk svého vozu, který následně o bariéru kolem tratě poškodila natolik, že nebylo v silách mechaniků Audi stáje Midland opravit.
Do druhé desetiminutové vyřazovací části sice nejlépe vyjel Kaffer s Audi jako první jezdec, ale brzy byl jeho čas překonán favority závodu. O nejlepší čas se přetahovali mladíci Mercedesu Green a Spengler, ale nejrychlejším byl nakonec Tomczyk s Audi před Schneiderem na Mercedesu. Do finále nepostoupili Kaffer, Ekström, Abt, Scheider, Mücke a Stippler. Především další kvalifikační neúspěch šampiona sezony 2004 Ekströma je zarážející.
Mercedes se ukázal i v dnešní kvalifikaci velmi rychlým. Letošní šampion Schneider na své mladší týmové kolegy Spenglera a Greena nestačil, podobně i Häkkinen. Jezdci Audi dokončovali svá ostrá kola až za konkurencí od trojcípé hvězdy, ale jak Kristensen, tak následně Tomczyk na duo Mercedesu nestačili. Všechny pak překvapil zbývající člen spojených kruhů Frentzen, jenž si dnes zajistil své debutové pole position v DTM.
Foto: dtm.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.