Oschersleben, kvalifikace: Tom Kristensen odstartuje z pole-position do zítřejšího závodu na německém okruhu. Audi získalo převahu nad Mercedesem.
Z první části kvalifikace nepostoupili La Rosa, Mücke, Lauda, Stoddart, Ickxx a Tielemans. Nakonec až 14. skončil Jean Alesi. La Rosa se pokusil jeho čas překonat, ale ve svém ostrém kole chyboval a neuspěl.
Druhá část kvalifkace byla podstatně dramatičtější a účast v silné osmičce si vybojovali Green, Spengler, Schneider, Tomczyk, Häkkïnen, Stippler, Kristensen a Frentzen. Výrazně zrychlil především Alesi, ale na účast ve finále jeho čas nestačil. Zklamaní byli také Schneider a Abt.
Boj o pole-position zahájili nejrychlejšími časy Green a Häkkinen. Greena těsně překonal Kristensen. Häkkinen se propadl na konec tabulky, ale zajel několik rychlých kol po sobě a vrátil se na 4. příčku. Kromě Kristensena a Greena se před něj dostal pouze Spengler.
Nejsmutnějším mužem byl nakonec Mattias Eström, který přes dobrou formu Audi po několika drobných jezdeckých chybách těsně nepostoupil do závěrečné části kvalifikace. Spokojený může být jeho rakouský jmenovec Lauda, který tentokrát porazil obě závodnické zástupkyně něžného pohlaví.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?