Oschersleben, kvalifikace: Tom Kristensen odstartuje z pole-position do zítřejšího závodu na německém okruhu. Audi získalo převahu nad Mercedesem.
Z první části kvalifikace nepostoupili La Rosa, Mücke, Lauda, Stoddart, Ickxx a Tielemans. Nakonec až 14. skončil Jean Alesi. La Rosa se pokusil jeho čas překonat, ale ve svém ostrém kole chyboval a neuspěl.
Druhá část kvalifkace byla podstatně dramatičtější a účast v silné osmičce si vybojovali Green, Spengler, Schneider, Tomczyk, Häkkïnen, Stippler, Kristensen a Frentzen. Výrazně zrychlil především Alesi, ale na účast ve finále jeho čas nestačil. Zklamaní byli také Schneider a Abt.
Boj o pole-position zahájili nejrychlejšími časy Green a Häkkinen. Greena těsně překonal Kristensen. Häkkinen se propadl na konec tabulky, ale zajel několik rychlých kol po sobě a vrátil se na 4. příčku. Kromě Kristensena a Greena se před něj dostal pouze Spengler.
Nejsmutnějším mužem byl nakonec Mattias Eström, který přes dobrou formu Audi po několika drobných jezdeckých chybách těsně nepostoupil do závěrečné části kvalifikace. Spokojený může být jeho rakouský jmenovec Lauda, který tentokrát porazil obě závodnické zástupkyně něžného pohlaví.
Foto: dtm.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?