Polopřírodní trať v Jihlavě hostila druhý závod letošní sezóny seriálu ANN Karting Cup a nechybělo napětí na trati ani v paddocku.
V první rozjížďce nevyužil Karel Bařina pole-position po tvrdém souboji s obhájcem titulu Danielem Šupou. Zatímco dva se prali, pro vítězství si dojel Jozef Smrtník. Petr Zelinka, nespokojen s nastavením káry, udržel bramborovou příčku před nováčkem Alešem Sirným, který se teprve seznamoval s technicky náročnou a hrbolatou tratí.
Druhá rozjížďka byla poznamenána defekty. Petrovi Zelinkovi vypověděl službu motor po ucpání trysky, Jozef Smrtník musel na třech kolech přijet k mechanikům pro novou pneumatiku. Aleš Sirný využil situace a přivezl si své první umístění na stupních vítězů. První pozici kontroloval až do cíle Dan Šupa.
A bez výměn pneumatik se neobešla ani třetí jízda, kde museli zastavit Petr Zelinka a Daniel Šupa. Karel Bařina se marně snažil dostat do závěsu Jozefa Smrtníka, včerejšího celkového vítěze. Aleš Sirný zopakova své dosud nejlepší umístění.
Foto: StarKar
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?