DTM se vyznačuje nejen vyrovnaným jezdeckým polem a dramatickými závody, zastávka u mechaniků je v německém šampionátu cestovních vozů rychlejší než ve Formuli 1!
Sportovní regule předepisují minimálně dvě zastávky v boxech pro doplnění paliva a výměnu pneumatik. Jezdci jsou svými mechaniky odbaveni do čtyř vteřin! Sestava mechaniků zahrnuje 16 osob.
Jeden mechanik zajistí přívod vzduchu do pneumatického zvedáku v podvozku vozu a následné zvednutí. Osm mechaniků obstará výměnu čtyř kol a další zajistí tankování asi 20 litrů paliva.
Zbývající členové provádí různé monitorování, opravy, ladění a čištění. Dokončení jejich úkonů je komplexním elektronickým systémem přeneseno do centrální řídící jednotky vozu, která ho spustí zpátky na dráhu a jezdci dá povel k návratu do boje o co nejlepší umístění.
Nutno ale dodat, že ve Formuli 1 se tankuje větší množství paliva, z čehož logicky plyne i delší doba strávená u mechaniků…
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?