DTM se vyznačuje nejen vyrovnaným jezdeckým polem a dramatickými závody, zastávka u mechaniků je v německém šampionátu cestovních vozů rychlejší než ve Formuli 1!
Sportovní regule předepisují minimálně dvě zastávky v boxech pro doplnění paliva a výměnu pneumatik. Jezdci jsou svými mechaniky odbaveni do čtyř vteřin! Sestava mechaniků zahrnuje 16 osob.
Jeden mechanik zajistí přívod vzduchu do pneumatického zvedáku v podvozku vozu a následné zvednutí. Osm mechaniků obstará výměnu čtyř kol a další zajistí tankování asi 20 litrů paliva.
Zbývající členové provádí různé monitorování, opravy, ladění a čištění. Dokončení jejich úkonů je komplexním elektronickým systémem přeneseno do centrální řídící jednotky vozu, která ho spustí zpátky na dráhu a jezdci dá povel k návratu do boje o co nejlepší umístění.
Nutno ale dodat, že ve Formuli 1 se tankuje větší množství paliva, z čehož logicky plyne i delší doba strávená u mechaniků…
Foto: dtm.de
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?