Hockenheimring, páteční testy - Přestože je pravděpodobným lídrem Mercedesu pro letošní rok Mika Häkkinen, v dnešních testech se nejvíce dařilo jeho kolegovi Jeanovi Alesimu s rok starým vozem.
Francouz obsadil v ranním tréninku s nejrychlejším časem dne první pozici a odpoledne převzal štafetu Kanaďan Spengler. Kromě nejlepšího odpoledního času však na sebe strhl pozornost ještě v samém závěru testu, kdy se kvůli unikajícímu palivu objevil jeho Mercedes C-Class v plamenech. K incidentu došlo v boxech a mechanici brzy vůz uhasili.
Rychlí byli také Schneider a výbornou formu Mercedesu potvrdil i Mika Häkkinen. Z jezdců Audi se nejvíce dařilo Kristensenovi, Frentzenovi a Ekströmovi. Za zmínku pak stojí ještě poměrně rychlý a vyrovnaný la Rosa z týmu Mücke. Mezi ženami jsou karty asi rozdány daleko dopředu. Vanina Ickx znovu na Susie Stoddart se svým dva roky starým Audi nestačila. V obou testech patřila poslední příčka druhému vozu Midlandu, který pilotuje nováček Tielemans.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?