S blížící se novou sezonou se i v DTM začíná vyostřovat boj o zbývající závodní sedačky a zvláště u Audi se čeká napínavá situace.
Předně musíme vzít v úvahu, že Opel definitivně vyklidil arénu a zůstali bez místa tři zkušení piloti, Frentzen, Fässler a Reuter, kteří by se velmi rádi i nadále udrželi ve startovním poli. Vedení Mercedesu a Audi souhlasilo s tím, že zvýší počet svých vozů, ale bude se jednat o vozy starší specifikace. Aktuálních letošních vozů by mělo být opět jen po čtyřech u obou značek. Důležité však je, že došlo ke zmrazení vývoje pro novou sezonu, čímž loňské vozy nebudou asi úplně nekonkurenceschopné.
Mercedesu se uvolnila sedačka ve špičkovém voze odchodem šampiona Paffetta do Formule 1. Působení Jeana Alesiho také není zatím zcela jisté, neboť se svým podpisem smlouvy se společností Direxiv mění ze závodníka v postavu managementu a je otázkou, jaké jsou časové účinky jeho kontraktů. Jistotou je tak u trojcípé hvězdy dvojnásobný šampion F1 Häkkinen a dlouholetý pilot Mercedesu Schneider. Čekateli na uvolněnou “rychlou“ sedačku jsou Green a Spengler, ale zda dostanou důvěru, je zatím ještě otázkou.
U Audi je situace ještě složitější, neboť si každý bude přát kokpit A4 specifikace 2006. Jistý ho má ale jen Mattias Ekström, Tom Kristensen a s největší pravděpodobností i Allan McNish, který je sice dlouholetým zaslouženým jezdcem čtyř kruhů, ale v DTM zatím nepřesvědčil. Navíc už Audi potvrdilo Timo Scheidera a hodně se hovoří o Heinzi Haraldovi Frentzenovi, který však se starým vozem jezdit nechce.
Hodně v této věci může přirozeně sehrát sponzor a pokud by bývalý pilot Formule 1 takového pro letošní sezonu našel, vůz 2006 by mu asi Audi připravilo. Jediný čtvrtý kokpit nejnovější A4ky však loni obýval Martin Tomczyk, jehož celkových deset bodů bylo ale velkým zklamáním.
Na to, jak se situace u obou továren nakonec vyvine, si ale musíme ještě chvíli počkat...
Foto: Auto News Network
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?