Jak naloží továrny s auty a jezdci?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz | Tomáš Musil
Daniel Šupa 22. února 2006 16:07
Sdílej:

S blížící se novou sezonou se i v DTM začíná vyostřovat boj o zbývající závodní sedačky a zvláště u Audi se čeká napínavá situace.

Předně musíme vzít v úvahu, že Opel definitivně vyklidil arénu a zůstali bez místa tři zkušení piloti, Frentzen, Fässler a Reuter, kteří by se velmi rádi i nadále udrželi ve startovním poli. Vedení Mercedesu a Audi souhlasilo s tím, že zvýší počet svých vozů, ale bude se jednat o vozy starší specifikace. Aktuálních letošních vozů by mělo být opět jen po čtyřech u obou značek. Důležité však je, že došlo ke zmrazení vývoje pro novou sezonu, čímž loňské vozy nebudou asi úplně nekonkurenceschopné.

Mercedesu se uvolnila sedačka ve špičkovém voze odchodem šampiona Paffetta do Formule 1. Působení Jeana Alesiho také není zatím zcela jisté, neboť se svým podpisem smlouvy se společností Direxiv mění ze závodníka v postavu managementu a je otázkou, jaké jsou časové účinky jeho kontraktů. Jistotou je tak u trojcípé hvězdy dvojnásobný šampion F1 Häkkinen a dlouholetý pilot Mercedesu Schneider. Čekateli na uvolněnou “rychlou“ sedačku jsou Green a Spengler, ale zda dostanou důvěru, je zatím ještě otázkou.

U Audi je situace ještě složitější, neboť si každý bude přát kokpit A4 specifikace 2006. Jistý ho má ale jen Mattias Ekström, Tom Kristensen a s největší pravděpodobností i Allan McNish, který je sice dlouholetým zaslouženým jezdcem čtyř kruhů, ale v DTM zatím nepřesvědčil. Navíc už Audi potvrdilo Timo Scheidera a hodně se hovoří o Heinzi Haraldovi Frentzenovi, který však se starým vozem jezdit nechce.

Hodně v této věci může přirozeně sehrát sponzor a pokud by bývalý pilot Formule 1 takového pro letošní sezonu našel, vůz 2006 by mu asi Audi připravilo. Jediný čtvrtý kokpit nejnovější A4ky však loni obýval Martin Tomczyk, jehož celkových deset bodů bylo ale velkým zklamáním.

Na to, jak se situace u obou továren nakonec vyvine, si ale musíme ještě chvíli počkat...

Foto: Auto News Network

Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.