S blížící se novou sezonou se i v DTM začíná vyostřovat boj o zbývající závodní sedačky a zvláště u Audi se čeká napínavá situace.
Předně musíme vzít v úvahu, že Opel definitivně vyklidil arénu a zůstali bez místa tři zkušení piloti, Frentzen, Fässler a Reuter, kteří by se velmi rádi i nadále udrželi ve startovním poli. Vedení Mercedesu a Audi souhlasilo s tím, že zvýší počet svých vozů, ale bude se jednat o vozy starší specifikace. Aktuálních letošních vozů by mělo být opět jen po čtyřech u obou značek. Důležité však je, že došlo ke zmrazení vývoje pro novou sezonu, čímž loňské vozy nebudou asi úplně nekonkurenceschopné.
Mercedesu se uvolnila sedačka ve špičkovém voze odchodem šampiona Paffetta do Formule 1. Působení Jeana Alesiho také není zatím zcela jisté, neboť se svým podpisem smlouvy se společností Direxiv mění ze závodníka v postavu managementu a je otázkou, jaké jsou časové účinky jeho kontraktů. Jistotou je tak u trojcípé hvězdy dvojnásobný šampion F1 Häkkinen a dlouholetý pilot Mercedesu Schneider. Čekateli na uvolněnou “rychlou“ sedačku jsou Green a Spengler, ale zda dostanou důvěru, je zatím ještě otázkou.
U Audi je situace ještě složitější, neboť si každý bude přát kokpit A4 specifikace 2006. Jistý ho má ale jen Mattias Ekström, Tom Kristensen a s největší pravděpodobností i Allan McNish, který je sice dlouholetým zaslouženým jezdcem čtyř kruhů, ale v DTM zatím nepřesvědčil. Navíc už Audi potvrdilo Timo Scheidera a hodně se hovoří o Heinzi Haraldovi Frentzenovi, který však se starým vozem jezdit nechce.
Hodně v této věci může přirozeně sehrát sponzor a pokud by bývalý pilot Formule 1 takového pro letošní sezonu našel, vůz 2006 by mu asi Audi připravilo. Jediný čtvrtý kokpit nejnovější A4ky však loni obýval Martin Tomczyk, jehož celkových deset bodů bylo ale velkým zklamáním.
Na to, jak se situace u obou továren nakonec vyvine, si ale musíme ještě chvíli počkat...
Foto: Auto News Network
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.