Nové BMW 128ti je velmi zajímavou variantou řady 1. Přehlédnutí by mohlo mrzet

AutoRoad.cz, 8. října 2020, 00:09 Google+

Nové BMW 128ti je totiž mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Postavilo se mezi BMW 120i a vrcholné BMW M135i xDrive a je navrženo jako opravdový řidičský vůz. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Sdílejte článek

Nový model s předním pohonem je zaměřený na podmanivou radost z jízdy. Má k tomu připraven přímo pro něj naladěný M sportovní podvozek (snížená světlá výška o 10 mm), samosvorný diferenciál Torsen a speciálně naladěné řízení.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

BMW 128ti používá tužší stabilizátory a jejich uložení s velkým předpětím z BMW M135i xDrive. Tužší pružiny a tlumiče jsou navržené tak, aby zajistily excelentní jízdní dynamiku. Především zásluhou absence pohonu všech kol je model 128ti o přibližně 80 kg lehčí než vrcholná verze BMW řady 1.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Dvoulitrový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo je přímo odvozen od motoru BMW M135i xDrive, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii BMW Group. Standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Stejně jako je tomu u BMW M135i xDrive, také v tomto případě je standardní výbavou M sportovní brzdová soustava, vyznačující se mimořádným brzdným výkonem. Poprvé v řadě 1 má červeně lakované brzdové třmeny. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou určena 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour, na přání a bez příplatku mohou obouvat sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Exkluzivní designové doplňky použité vně i uvnitř BMW 128ti zajistí jeho odlišení od ostatních verzí modelové řady. Základem vozu je Model M Sport, který má některé designové prvky na přídi či na prazích provedené červenou barvou. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. V případě, že je BMW 128ti objednáno v metalických lacích červená Melbourne Red nebo modrá Misano Blue, nápisy „ti“, které na přání nemusí být součástí výbavy, jsou provedené v černé barvě.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Součástí standardní výbavy je provedení BMW Individual Shadowline s rozšířeným použitím prvků v leskle černé barvě. Patří mezi ně například BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek či kryty zpětných zrcátek. Volitelné zatmavené přední světlomety BMW Individual Shadowline zaujmou nahrazením některých původně chromovaných prvků leskle černými.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Červené akcenty lze nalézt také v interiéru BMW 128ti. Patří mezi ně rozměrné plochy opěradel standardních sportovních sedadel v červené barvě Race Red, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce, stejně jako kontrastní prošívání na výplních dveří a palubní desce. Červená nit zdobí také věnec M sportovního volantu a kryt jeho airbagu.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

BMW 128ti je osvěžením dlouhé tradice. Označení „TI“ (později „ti“) znamenající „Tourismo Internazionale“ označovalo výrazně sportovní modely BMW již od šedesátých let minulého století. Na počátku této tradice byly například modely BMW 1800 TI a BMW 2002 TI, z novějších z konce 90. let jmenujme BMW 323ti Compact a pozdější BMW 325ti Compact.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW 128ti je velmi zajímavou variantou řady 1. Přehlédnutí by mohlo mrzet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

Hyundai Ioniq EV

Vozový park v Česku pomalu dobývá elektřina, ale zejména díky hybridům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud