Nové BMW 128ti je totiž mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Postavilo se mezi BMW 120i a vrcholné BMW M135i xDrive a je navrženo jako opravdový řidičský vůz. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.
Nový model s předním pohonem je zaměřený na podmanivou radost z jízdy. Má k tomu připraven přímo pro něj naladěný M sportovní podvozek (snížená světlá výška o 10 mm), samosvorný diferenciál Torsen a speciálně naladěné řízení.
BMW 128ti používá tužší stabilizátory a jejich uložení s velkým předpětím z BMW M135i xDrive. Tužší pružiny a tlumiče jsou navržené tak, aby zajistily excelentní jízdní dynamiku. Především zásluhou absence pohonu všech kol je model 128ti o přibližně 80 kg lehčí než vrcholná verze BMW řady 1.
Dvoulitrový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo je přímo odvozen od motoru BMW M135i xDrive, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii BMW Group. Standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport.
Stejně jako je tomu u BMW M135i xDrive, také v tomto případě je standardní výbavou M sportovní brzdová soustava, vyznačující se mimořádným brzdným výkonem. Poprvé v řadě 1 má červeně lakované brzdové třmeny. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou určena 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour, na přání a bez příplatku mohou obouvat sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.
Exkluzivní designové doplňky použité vně i uvnitř BMW 128ti zajistí jeho odlišení od ostatních verzí modelové řady. Základem vozu je Model M Sport, který má některé designové prvky na přídi či na prazích provedené červenou barvou. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. V případě, že je BMW 128ti objednáno v metalických lacích červená Melbourne Red nebo modrá Misano Blue, nápisy „ti“, které na přání nemusí být součástí výbavy, jsou provedené v černé barvě.
Součástí standardní výbavy je provedení BMW Individual Shadowline s rozšířeným použitím prvků v leskle černé barvě. Patří mezi ně například BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek či kryty zpětných zrcátek. Volitelné zatmavené přední světlomety BMW Individual Shadowline zaujmou nahrazením některých původně chromovaných prvků leskle černými.
Červené akcenty lze nalézt také v interiéru BMW 128ti. Patří mezi ně rozměrné plochy opěradel standardních sportovních sedadel v červené barvě Race Red, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce, stejně jako kontrastní prošívání na výplních dveří a palubní desce. Červená nit zdobí také věnec M sportovního volantu a kryt jeho airbagu.
BMW 128ti je osvěžením dlouhé tradice. Označení „TI“ (později „ti“) znamenající „Tourismo Internazionale“ označovalo výrazně sportovní modely BMW již od šedesátých let minulého století. Na počátku této tradice byly například modely BMW 1800 TI a BMW 2002 TI, z novějších z konce 90. let jmenujme BMW 323ti Compact a pozdější BMW 325ti Compact.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.