Nové BMW 128ti je velmi zajímavou variantou řady 1. Přehlédnutí by mohlo mrzet

AutoRoad.cz, 8. října 2020, 00:09 Google+

Nové BMW 128ti je totiž mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Postavilo se mezi BMW 120i a vrcholné BMW M135i xDrive a je navrženo jako opravdový řidičský vůz. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Sdílejte článek

Nový model s předním pohonem je zaměřený na podmanivou radost z jízdy. Má k tomu připraven přímo pro něj naladěný M sportovní podvozek (snížená světlá výška o 10 mm), samosvorný diferenciál Torsen a speciálně naladěné řízení.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

BMW 128ti používá tužší stabilizátory a jejich uložení s velkým předpětím z BMW M135i xDrive. Tužší pružiny a tlumiče jsou navržené tak, aby zajistily excelentní jízdní dynamiku. Především zásluhou absence pohonu všech kol je model 128ti o přibližně 80 kg lehčí než vrcholná verze BMW řady 1.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Dvoulitrový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo je přímo odvozen od motoru BMW M135i xDrive, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii BMW Group. Standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Stejně jako je tomu u BMW M135i xDrive, také v tomto případě je standardní výbavou M sportovní brzdová soustava, vyznačující se mimořádným brzdným výkonem. Poprvé v řadě 1 má červeně lakované brzdové třmeny. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou určena 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour, na přání a bez příplatku mohou obouvat sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Exkluzivní designové doplňky použité vně i uvnitř BMW 128ti zajistí jeho odlišení od ostatních verzí modelové řady. Základem vozu je Model M Sport, který má některé designové prvky na přídi či na prazích provedené červenou barvou. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. V případě, že je BMW 128ti objednáno v metalických lacích červená Melbourne Red nebo modrá Misano Blue, nápisy „ti“, které na přání nemusí být součástí výbavy, jsou provedené v černé barvě.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Součástí standardní výbavy je provedení BMW Individual Shadowline s rozšířeným použitím prvků v leskle černé barvě. Patří mezi ně například BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek či kryty zpětných zrcátek. Volitelné zatmavené přední světlomety BMW Individual Shadowline zaujmou nahrazením některých původně chromovaných prvků leskle černými.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Červené akcenty lze nalézt také v interiéru BMW 128ti. Patří mezi ně rozměrné plochy opěradel standardních sportovních sedadel v červené barvě Race Red, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce, stejně jako kontrastní prošívání na výplních dveří a palubní desce. Červená nit zdobí také věnec M sportovního volantu a kryt jeho airbagu.

img-responsive

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

BMW 128ti je osvěžením dlouhé tradice. Označení „TI“ (později „ti“) znamenající „Tourismo Internazionale“ označovalo výrazně sportovní modely BMW již od šedesátých let minulého století. Na počátku této tradice byly například modely BMW 1800 TI a BMW 2002 TI, z novějších z konce 90. let jmenujme BMW 323ti Compact a pozdější BMW 325ti Compact.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW 128ti je velmi zajímavou variantou řady 1. Přehlédnutí by mohlo mrzet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Ioniq EV

Vozový park v Česku pomalu dobývá elektřina, ale zejména díky hybridům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud