Nové BMW 128ti je totiž mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Postavilo se mezi BMW 120i a vrcholné BMW M135i xDrive a je navrženo jako opravdový řidičský vůz. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.
Nový model s předním pohonem je zaměřený na podmanivou radost z jízdy. Má k tomu připraven přímo pro něj naladěný M sportovní podvozek (snížená světlá výška o 10 mm), samosvorný diferenciál Torsen a speciálně naladěné řízení.
BMW 128ti používá tužší stabilizátory a jejich uložení s velkým předpětím z BMW M135i xDrive. Tužší pružiny a tlumiče jsou navržené tak, aby zajistily excelentní jízdní dynamiku. Především zásluhou absence pohonu všech kol je model 128ti o přibližně 80 kg lehčí než vrcholná verze BMW řady 1.
Dvoulitrový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo je přímo odvozen od motoru BMW M135i xDrive, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii BMW Group. Standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport.
Stejně jako je tomu u BMW M135i xDrive, také v tomto případě je standardní výbavou M sportovní brzdová soustava, vyznačující se mimořádným brzdným výkonem. Poprvé v řadě 1 má červeně lakované brzdové třmeny. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou určena 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour, na přání a bez příplatku mohou obouvat sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.
Exkluzivní designové doplňky použité vně i uvnitř BMW 128ti zajistí jeho odlišení od ostatních verzí modelové řady. Základem vozu je Model M Sport, který má některé designové prvky na přídi či na prazích provedené červenou barvou. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. V případě, že je BMW 128ti objednáno v metalických lacích červená Melbourne Red nebo modrá Misano Blue, nápisy „ti“, které na přání nemusí být součástí výbavy, jsou provedené v černé barvě.
Součástí standardní výbavy je provedení BMW Individual Shadowline s rozšířeným použitím prvků v leskle černé barvě. Patří mezi ně například BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek či kryty zpětných zrcátek. Volitelné zatmavené přední světlomety BMW Individual Shadowline zaujmou nahrazením některých původně chromovaných prvků leskle černými.
Červené akcenty lze nalézt také v interiéru BMW 128ti. Patří mezi ně rozměrné plochy opěradel standardních sportovních sedadel v červené barvě Race Red, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce, stejně jako kontrastní prošívání na výplních dveří a palubní desce. Červená nit zdobí také věnec M sportovního volantu a kryt jeho airbagu.
BMW 128ti je osvěžením dlouhé tradice. Označení „TI“ (později „ti“) znamenající „Tourismo Internazionale“ označovalo výrazně sportovní modely BMW již od šedesátých let minulého století. Na počátku této tradice byly například modely BMW 1800 TI a BMW 2002 TI, z novějších z konce 90. let jmenujme BMW 323ti Compact a pozdější BMW 325ti Compact.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?