Nové BMW 128ti je totiž mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Postavilo se mezi BMW 120i a vrcholné BMW M135i xDrive a je navrženo jako opravdový řidičský vůz. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.
Nový model s předním pohonem je zaměřený na podmanivou radost z jízdy. Má k tomu připraven přímo pro něj naladěný M sportovní podvozek (snížená světlá výška o 10 mm), samosvorný diferenciál Torsen a speciálně naladěné řízení.
BMW 128ti používá tužší stabilizátory a jejich uložení s velkým předpětím z BMW M135i xDrive. Tužší pružiny a tlumiče jsou navržené tak, aby zajistily excelentní jízdní dynamiku. Především zásluhou absence pohonu všech kol je model 128ti o přibližně 80 kg lehčí než vrcholná verze BMW řady 1.
Dvoulitrový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo je přímo odvozen od motoru BMW M135i xDrive, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii BMW Group. Standardní výbavou je osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport.
Stejně jako je tomu u BMW M135i xDrive, také v tomto případě je standardní výbavou M sportovní brzdová soustava, vyznačující se mimořádným brzdným výkonem. Poprvé v řadě 1 má červeně lakované brzdové třmeny. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou určena 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour, na přání a bez příplatku mohou obouvat sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.
Exkluzivní designové doplňky použité vně i uvnitř BMW 128ti zajistí jeho odlišení od ostatních verzí modelové řady. Základem vozu je Model M Sport, který má některé designové prvky na přídi či na prazích provedené červenou barvou. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. V případě, že je BMW 128ti objednáno v metalických lacích červená Melbourne Red nebo modrá Misano Blue, nápisy „ti“, které na přání nemusí být součástí výbavy, jsou provedené v černé barvě.
Součástí standardní výbavy je provedení BMW Individual Shadowline s rozšířeným použitím prvků v leskle černé barvě. Patří mezi ně například BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek či kryty zpětných zrcátek. Volitelné zatmavené přední světlomety BMW Individual Shadowline zaujmou nahrazením některých původně chromovaných prvků leskle černými.
Červené akcenty lze nalézt také v interiéru BMW 128ti. Patří mezi ně rozměrné plochy opěradel standardních sportovních sedadel v červené barvě Race Red, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce, stejně jako kontrastní prošívání na výplních dveří a palubní desce. Červená nit zdobí také věnec M sportovního volantu a kryt jeho airbagu.
BMW 128ti je osvěžením dlouhé tradice. Označení „TI“ (později „ti“) znamenající „Tourismo Internazionale“ označovalo výrazně sportovní modely BMW již od šedesátých let minulého století. Na počátku této tradice byly například modely BMW 1800 TI a BMW 2002 TI, z novějších z konce 90. let jmenujme BMW 323ti Compact a pozdější BMW 325ti Compact.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.