Velkorysá nabídka vnitřního prostoru, puristický design, působivé osvětlení a trvale udržitelné materiály činí z interiéru modelu ID.4 moderní salonek s příjemnou atmosférou. Cestující v něm mohou všemi smysly prožívat inovativní charakter prvního zcela elektricky poháněného SUV značky Volkswagen.
ID.4 bude zanedlouho uveden na trh. Zákazníci převezmou první vozidla ještě letos. Volkswagen míří s modelem ID.4 do segmentu kompaktních SUV, který se těší razantnímu růstu na celém světě. Elektrické SUV se bude proto vyrábět a prodávat nejen v Evropě, ale také v Číně a později i v USA. Na rozdíl od ostatních porovnatelných modelů značky Volkswagen má jeho interiér inovativní charakter. Kompaktní konstrukce elektrického pohonu umožnila totiž vytvořit velkoryse dimenzovaný interiér.
Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vystihuje koncept interiéru mnohostranného SUV stručně: „Svoboda zvenku, uvnitř volný prostor.“ Zyciora navrhl tento vůz během svého dřívějšího působení ve funkci šéfdesignéra značky Volkswagen společně se svým týmem. „ID.4 přináší do své třídy nové vnímání prostoru,“ říká, „díky naší nové modulární platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem.“
Typické SUV: velké dveře, příjemně vysoká poloha sedadlaJiž nastupování do vozu je příjemné. Kliky dveří splývají s povrchem karoserie modelu ID.4 a dveře se odemykají elektricky. Řidiči a cestujícím usnadňují nastupování velké dveře a vysoko umístěná sedadla. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici tolik místa jako v konvenčním, o třídu větším SUV. Snadno naložit lze i velké množství zavazadel. Zavazadlový prostor nabízí již při vzpřímených opěradlech zadních sedadel objem 543 litrů.
Velkorysou prostornost umocňuje vnitřní design modelu ID.4. Stejně jako u vnějšího designu vládne celkovému pojetí ladnost a lehkost. Designéři se přitom soustředili na podstatné prvky. Přístrojová deska vyvolává dojem vznášejícího se tělesa, protože nenavazuje na středovou konzolu, která je oddělená. Velké skleněné panoramatické střešní okno (výbava na přání) umožňuje volný výhled na oblohu. Za tmy vytváří v interiéru útulnou atmosféru dekorační osvětlení s 30 nastavitelnými barvami světla. Celý koncept ovládání a zobrazování je logický a jednoduchý, jak vyzdvihuje Klaus Zyciora: „Snadná ovladatelnost modelu ID.4 přináší novou elektrickou lehkost do třídy crossoverů a SUV.“
Novou funkcí, kterou budou mít všechny modely ID., je ID. Light. Světelný pruh pod čelním oknem podporuje řidiče v mnoha situacích barevnými světelnými efekty, jejichž vnímání je intuitivní. ID. Light tak doprovází řidiče již při nastupování tím, že signalizuje připravenost k jízdě a stav odemknutí nebo uzamknutí dveří. Kromě toho zvýrazňuje upozornění asistenčních a navigačních systémů a vyzývá řidiče k brzdění nebo přijetí telefonního hovoru. ID. Light pomáhá ve spojení s navigačním systémem k poklidné jízdě i v neznámém prostředí. Přerušovaným světlem doporučuje změnu jízdního pruhu a může řidiče upozornit, že se jeho ID.4 nachází ve špatném jízdním pruhu.
Sedadla: vysoká úroveň komfortu a veganské čalouněníPřední sedadla modelu ID.4 jsou sportovní a současně komfortní. Ve speciální edici ID.4 1ST Max1, jejíž debut se uskuteční u příležitosti uvedení modelu na německý trh, mají pečeť kvality společnosti Aktion Gesunder Rücken (AGR). Tato sedadla jsou všestranně elektricky nastavitelná a pneumatický systém jejich bederních opěrek zajišťuje masážní funkci. Charakter příjemného salonku dotvářejí použité materiály. Čalounění sedadel je u obou budoucích speciálních edicí modelu ID.41 veganské a je tvořeno kombinací umělé kůže a mikrovlákna ArtVelours, které obsahuje z 20 % recyklované lahve PET.
Interiéru speciálních edicí ID.4 1ST 1 a ID.4 1ST Max dominují harmonické, ušlechtilé barvy šedá Platinum a hnědá Florence. Volant, sloupek řízení, kryty displejů a ovládací panely na dveřích jsou v elegantním odstínu černá Piano nebo v puristické barvě bílá Electric. Tento světlý odstín propůjčuje celému interiéru futuristický styl a umocňuje jeho čistý design.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?