Velkorysá nabídka vnitřního prostoru, puristický design, působivé osvětlení a trvale udržitelné materiály činí z interiéru modelu ID.4 moderní salonek s příjemnou atmosférou. Cestující v něm mohou všemi smysly prožívat inovativní charakter prvního zcela elektricky poháněného SUV značky Volkswagen.
ID.4 bude zanedlouho uveden na trh. Zákazníci převezmou první vozidla ještě letos. Volkswagen míří s modelem ID.4 do segmentu kompaktních SUV, který se těší razantnímu růstu na celém světě. Elektrické SUV se bude proto vyrábět a prodávat nejen v Evropě, ale také v Číně a později i v USA. Na rozdíl od ostatních porovnatelných modelů značky Volkswagen má jeho interiér inovativní charakter. Kompaktní konstrukce elektrického pohonu umožnila totiž vytvořit velkoryse dimenzovaný interiér.
Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vystihuje koncept interiéru mnohostranného SUV stručně: „Svoboda zvenku, uvnitř volný prostor.“ Zyciora navrhl tento vůz během svého dřívějšího působení ve funkci šéfdesignéra značky Volkswagen společně se svým týmem. „ID.4 přináší do své třídy nové vnímání prostoru,“ říká, „díky naší nové modulární platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem.“
Typické SUV: velké dveře, příjemně vysoká poloha sedadlaJiž nastupování do vozu je příjemné. Kliky dveří splývají s povrchem karoserie modelu ID.4 a dveře se odemykají elektricky. Řidiči a cestujícím usnadňují nastupování velké dveře a vysoko umístěná sedadla. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici tolik místa jako v konvenčním, o třídu větším SUV. Snadno naložit lze i velké množství zavazadel. Zavazadlový prostor nabízí již při vzpřímených opěradlech zadních sedadel objem 543 litrů.
Velkorysou prostornost umocňuje vnitřní design modelu ID.4. Stejně jako u vnějšího designu vládne celkovému pojetí ladnost a lehkost. Designéři se přitom soustředili na podstatné prvky. Přístrojová deska vyvolává dojem vznášejícího se tělesa, protože nenavazuje na středovou konzolu, která je oddělená. Velké skleněné panoramatické střešní okno (výbava na přání) umožňuje volný výhled na oblohu. Za tmy vytváří v interiéru útulnou atmosféru dekorační osvětlení s 30 nastavitelnými barvami světla. Celý koncept ovládání a zobrazování je logický a jednoduchý, jak vyzdvihuje Klaus Zyciora: „Snadná ovladatelnost modelu ID.4 přináší novou elektrickou lehkost do třídy crossoverů a SUV.“
Novou funkcí, kterou budou mít všechny modely ID., je ID. Light. Světelný pruh pod čelním oknem podporuje řidiče v mnoha situacích barevnými světelnými efekty, jejichž vnímání je intuitivní. ID. Light tak doprovází řidiče již při nastupování tím, že signalizuje připravenost k jízdě a stav odemknutí nebo uzamknutí dveří. Kromě toho zvýrazňuje upozornění asistenčních a navigačních systémů a vyzývá řidiče k brzdění nebo přijetí telefonního hovoru. ID. Light pomáhá ve spojení s navigačním systémem k poklidné jízdě i v neznámém prostředí. Přerušovaným světlem doporučuje změnu jízdního pruhu a může řidiče upozornit, že se jeho ID.4 nachází ve špatném jízdním pruhu.
Sedadla: vysoká úroveň komfortu a veganské čalouněníPřední sedadla modelu ID.4 jsou sportovní a současně komfortní. Ve speciální edici ID.4 1ST Max1, jejíž debut se uskuteční u příležitosti uvedení modelu na německý trh, mají pečeť kvality společnosti Aktion Gesunder Rücken (AGR). Tato sedadla jsou všestranně elektricky nastavitelná a pneumatický systém jejich bederních opěrek zajišťuje masážní funkci. Charakter příjemného salonku dotvářejí použité materiály. Čalounění sedadel je u obou budoucích speciálních edicí modelu ID.41 veganské a je tvořeno kombinací umělé kůže a mikrovlákna ArtVelours, které obsahuje z 20 % recyklované lahve PET.
Interiéru speciálních edicí ID.4 1ST 1 a ID.4 1ST Max dominují harmonické, ušlechtilé barvy šedá Platinum a hnědá Florence. Volant, sloupek řízení, kryty displejů a ovládací panely na dveřích jsou v elegantním odstínu černá Piano nebo v puristické barvě bílá Electric. Tento světlý odstín propůjčuje celému interiéru futuristický styl a umocňuje jeho čistý design.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.