Velkorysá nabídka vnitřního prostoru, puristický design, působivé osvětlení a trvale udržitelné materiály činí z interiéru modelu ID.4 moderní salonek s příjemnou atmosférou. Cestující v něm mohou všemi smysly prožívat inovativní charakter prvního zcela elektricky poháněného SUV značky Volkswagen.
ID.4 bude zanedlouho uveden na trh. Zákazníci převezmou první vozidla ještě letos. Volkswagen míří s modelem ID.4 do segmentu kompaktních SUV, který se těší razantnímu růstu na celém světě. Elektrické SUV se bude proto vyrábět a prodávat nejen v Evropě, ale také v Číně a později i v USA. Na rozdíl od ostatních porovnatelných modelů značky Volkswagen má jeho interiér inovativní charakter. Kompaktní konstrukce elektrického pohonu umožnila totiž vytvořit velkoryse dimenzovaný interiér.
Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vystihuje koncept interiéru mnohostranného SUV stručně: „Svoboda zvenku, uvnitř volný prostor.“ Zyciora navrhl tento vůz během svého dřívějšího působení ve funkci šéfdesignéra značky Volkswagen společně se svým týmem. „ID.4 přináší do své třídy nové vnímání prostoru,“ říká, „díky naší nové modulární platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem.“
Typické SUV: velké dveře, příjemně vysoká poloha sedadlaJiž nastupování do vozu je příjemné. Kliky dveří splývají s povrchem karoserie modelu ID.4 a dveře se odemykají elektricky. Řidiči a cestujícím usnadňují nastupování velké dveře a vysoko umístěná sedadla. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici tolik místa jako v konvenčním, o třídu větším SUV. Snadno naložit lze i velké množství zavazadel. Zavazadlový prostor nabízí již při vzpřímených opěradlech zadních sedadel objem 543 litrů.
Velkorysou prostornost umocňuje vnitřní design modelu ID.4. Stejně jako u vnějšího designu vládne celkovému pojetí ladnost a lehkost. Designéři se přitom soustředili na podstatné prvky. Přístrojová deska vyvolává dojem vznášejícího se tělesa, protože nenavazuje na středovou konzolu, která je oddělená. Velké skleněné panoramatické střešní okno (výbava na přání) umožňuje volný výhled na oblohu. Za tmy vytváří v interiéru útulnou atmosféru dekorační osvětlení s 30 nastavitelnými barvami světla. Celý koncept ovládání a zobrazování je logický a jednoduchý, jak vyzdvihuje Klaus Zyciora: „Snadná ovladatelnost modelu ID.4 přináší novou elektrickou lehkost do třídy crossoverů a SUV.“
Novou funkcí, kterou budou mít všechny modely ID., je ID. Light. Světelný pruh pod čelním oknem podporuje řidiče v mnoha situacích barevnými světelnými efekty, jejichž vnímání je intuitivní. ID. Light tak doprovází řidiče již při nastupování tím, že signalizuje připravenost k jízdě a stav odemknutí nebo uzamknutí dveří. Kromě toho zvýrazňuje upozornění asistenčních a navigačních systémů a vyzývá řidiče k brzdění nebo přijetí telefonního hovoru. ID. Light pomáhá ve spojení s navigačním systémem k poklidné jízdě i v neznámém prostředí. Přerušovaným světlem doporučuje změnu jízdního pruhu a může řidiče upozornit, že se jeho ID.4 nachází ve špatném jízdním pruhu.
Sedadla: vysoká úroveň komfortu a veganské čalouněníPřední sedadla modelu ID.4 jsou sportovní a současně komfortní. Ve speciální edici ID.4 1ST Max1, jejíž debut se uskuteční u příležitosti uvedení modelu na německý trh, mají pečeť kvality společnosti Aktion Gesunder Rücken (AGR). Tato sedadla jsou všestranně elektricky nastavitelná a pneumatický systém jejich bederních opěrek zajišťuje masážní funkci. Charakter příjemného salonku dotvářejí použité materiály. Čalounění sedadel je u obou budoucích speciálních edicí modelu ID.41 veganské a je tvořeno kombinací umělé kůže a mikrovlákna ArtVelours, které obsahuje z 20 % recyklované lahve PET.
Interiéru speciálních edicí ID.4 1ST 1 a ID.4 1ST Max dominují harmonické, ušlechtilé barvy šedá Platinum a hnědá Florence. Volant, sloupek řízení, kryty displejů a ovládací panely na dveřích jsou v elegantním odstínu černá Piano nebo v puristické barvě bílá Electric. Tento světlý odstín propůjčuje celému interiéru futuristický styl a umocňuje jeho čistý design.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.