Velkorysá nabídka vnitřního prostoru, puristický design, působivé osvětlení a trvale udržitelné materiály činí z interiéru modelu ID.4 moderní salonek s příjemnou atmosférou. Cestující v něm mohou všemi smysly prožívat inovativní charakter prvního zcela elektricky poháněného SUV značky Volkswagen.
ID.4 bude zanedlouho uveden na trh. Zákazníci převezmou první vozidla ještě letos. Volkswagen míří s modelem ID.4 do segmentu kompaktních SUV, který se těší razantnímu růstu na celém světě. Elektrické SUV se bude proto vyrábět a prodávat nejen v Evropě, ale také v Číně a později i v USA. Na rozdíl od ostatních porovnatelných modelů značky Volkswagen má jeho interiér inovativní charakter. Kompaktní konstrukce elektrického pohonu umožnila totiž vytvořit velkoryse dimenzovaný interiér.
Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vystihuje koncept interiéru mnohostranného SUV stručně: „Svoboda zvenku, uvnitř volný prostor.“ Zyciora navrhl tento vůz během svého dřívějšího působení ve funkci šéfdesignéra značky Volkswagen společně se svým týmem. „ID.4 přináší do své třídy nové vnímání prostoru,“ říká, „díky naší nové modulární platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem.“
Typické SUV: velké dveře, příjemně vysoká poloha sedadlaJiž nastupování do vozu je příjemné. Kliky dveří splývají s povrchem karoserie modelu ID.4 a dveře se odemykají elektricky. Řidiči a cestujícím usnadňují nastupování velké dveře a vysoko umístěná sedadla. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici tolik místa jako v konvenčním, o třídu větším SUV. Snadno naložit lze i velké množství zavazadel. Zavazadlový prostor nabízí již při vzpřímených opěradlech zadních sedadel objem 543 litrů.
Velkorysou prostornost umocňuje vnitřní design modelu ID.4. Stejně jako u vnějšího designu vládne celkovému pojetí ladnost a lehkost. Designéři se přitom soustředili na podstatné prvky. Přístrojová deska vyvolává dojem vznášejícího se tělesa, protože nenavazuje na středovou konzolu, která je oddělená. Velké skleněné panoramatické střešní okno (výbava na přání) umožňuje volný výhled na oblohu. Za tmy vytváří v interiéru útulnou atmosféru dekorační osvětlení s 30 nastavitelnými barvami světla. Celý koncept ovládání a zobrazování je logický a jednoduchý, jak vyzdvihuje Klaus Zyciora: „Snadná ovladatelnost modelu ID.4 přináší novou elektrickou lehkost do třídy crossoverů a SUV.“
Novou funkcí, kterou budou mít všechny modely ID., je ID. Light. Světelný pruh pod čelním oknem podporuje řidiče v mnoha situacích barevnými světelnými efekty, jejichž vnímání je intuitivní. ID. Light tak doprovází řidiče již při nastupování tím, že signalizuje připravenost k jízdě a stav odemknutí nebo uzamknutí dveří. Kromě toho zvýrazňuje upozornění asistenčních a navigačních systémů a vyzývá řidiče k brzdění nebo přijetí telefonního hovoru. ID. Light pomáhá ve spojení s navigačním systémem k poklidné jízdě i v neznámém prostředí. Přerušovaným světlem doporučuje změnu jízdního pruhu a může řidiče upozornit, že se jeho ID.4 nachází ve špatném jízdním pruhu.
Sedadla: vysoká úroveň komfortu a veganské čalouněníPřední sedadla modelu ID.4 jsou sportovní a současně komfortní. Ve speciální edici ID.4 1ST Max1, jejíž debut se uskuteční u příležitosti uvedení modelu na německý trh, mají pečeť kvality společnosti Aktion Gesunder Rücken (AGR). Tato sedadla jsou všestranně elektricky nastavitelná a pneumatický systém jejich bederních opěrek zajišťuje masážní funkci. Charakter příjemného salonku dotvářejí použité materiály. Čalounění sedadel je u obou budoucích speciálních edicí modelu ID.41 veganské a je tvořeno kombinací umělé kůže a mikrovlákna ArtVelours, které obsahuje z 20 % recyklované lahve PET.
Interiéru speciálních edicí ID.4 1ST 1 a ID.4 1ST Max dominují harmonické, ušlechtilé barvy šedá Platinum a hnědá Florence. Volant, sloupek řízení, kryty displejů a ovládací panely na dveřích jsou v elegantním odstínu černá Piano nebo v puristické barvě bílá Electric. Tento světlý odstín propůjčuje celému interiéru futuristický styl a umocňuje jeho čistý design.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.