Velkorysá nabídka vnitřního prostoru, puristický design, působivé osvětlení a trvale udržitelné materiály činí z interiéru modelu ID.4 moderní salonek s příjemnou atmosférou. Cestující v něm mohou všemi smysly prožívat inovativní charakter prvního zcela elektricky poháněného SUV značky Volkswagen.
ID.4 bude zanedlouho uveden na trh. Zákazníci převezmou první vozidla ještě letos. Volkswagen míří s modelem ID.4 do segmentu kompaktních SUV, který se těší razantnímu růstu na celém světě. Elektrické SUV se bude proto vyrábět a prodávat nejen v Evropě, ale také v Číně a později i v USA. Na rozdíl od ostatních porovnatelných modelů značky Volkswagen má jeho interiér inovativní charakter. Kompaktní konstrukce elektrického pohonu umožnila totiž vytvořit velkoryse dimenzovaný interiér.
Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vystihuje koncept interiéru mnohostranného SUV stručně: „Svoboda zvenku, uvnitř volný prostor.“ Zyciora navrhl tento vůz během svého dřívějšího působení ve funkci šéfdesignéra značky Volkswagen společně se svým týmem. „ID.4 přináší do své třídy nové vnímání prostoru,“ říká, „díky naší nové modulární platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem.“
Typické SUV: velké dveře, příjemně vysoká poloha sedadlaJiž nastupování do vozu je příjemné. Kliky dveří splývají s povrchem karoserie modelu ID.4 a dveře se odemykají elektricky. Řidiči a cestujícím usnadňují nastupování velké dveře a vysoko umístěná sedadla. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici tolik místa jako v konvenčním, o třídu větším SUV. Snadno naložit lze i velké množství zavazadel. Zavazadlový prostor nabízí již při vzpřímených opěradlech zadních sedadel objem 543 litrů.
Velkorysou prostornost umocňuje vnitřní design modelu ID.4. Stejně jako u vnějšího designu vládne celkovému pojetí ladnost a lehkost. Designéři se přitom soustředili na podstatné prvky. Přístrojová deska vyvolává dojem vznášejícího se tělesa, protože nenavazuje na středovou konzolu, která je oddělená. Velké skleněné panoramatické střešní okno (výbava na přání) umožňuje volný výhled na oblohu. Za tmy vytváří v interiéru útulnou atmosféru dekorační osvětlení s 30 nastavitelnými barvami světla. Celý koncept ovládání a zobrazování je logický a jednoduchý, jak vyzdvihuje Klaus Zyciora: „Snadná ovladatelnost modelu ID.4 přináší novou elektrickou lehkost do třídy crossoverů a SUV.“
Novou funkcí, kterou budou mít všechny modely ID., je ID. Light. Světelný pruh pod čelním oknem podporuje řidiče v mnoha situacích barevnými světelnými efekty, jejichž vnímání je intuitivní. ID. Light tak doprovází řidiče již při nastupování tím, že signalizuje připravenost k jízdě a stav odemknutí nebo uzamknutí dveří. Kromě toho zvýrazňuje upozornění asistenčních a navigačních systémů a vyzývá řidiče k brzdění nebo přijetí telefonního hovoru. ID. Light pomáhá ve spojení s navigačním systémem k poklidné jízdě i v neznámém prostředí. Přerušovaným světlem doporučuje změnu jízdního pruhu a může řidiče upozornit, že se jeho ID.4 nachází ve špatném jízdním pruhu.
Sedadla: vysoká úroveň komfortu a veganské čalouněníPřední sedadla modelu ID.4 jsou sportovní a současně komfortní. Ve speciální edici ID.4 1ST Max1, jejíž debut se uskuteční u příležitosti uvedení modelu na německý trh, mají pečeť kvality společnosti Aktion Gesunder Rücken (AGR). Tato sedadla jsou všestranně elektricky nastavitelná a pneumatický systém jejich bederních opěrek zajišťuje masážní funkci. Charakter příjemného salonku dotvářejí použité materiály. Čalounění sedadel je u obou budoucích speciálních edicí modelu ID.41 veganské a je tvořeno kombinací umělé kůže a mikrovlákna ArtVelours, které obsahuje z 20 % recyklované lahve PET.
Interiéru speciálních edicí ID.4 1ST 1 a ID.4 1ST Max dominují harmonické, ušlechtilé barvy šedá Platinum a hnědá Florence. Volant, sloupek řízení, kryty displejů a ovládací panely na dveřích jsou v elegantním odstínu černá Piano nebo v puristické barvě bílá Electric. Tento světlý odstín propůjčuje celému interiéru futuristický styl a umocňuje jeho čistý design.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.