Předností takového řešení je větší obytný prostor při parkování v kempu a současně nízká průjezdní výška během přepravy. Varianta s vyklápěcí střechou rozšiřuje počet nabízených modelů Nugget na čtyři. Zařadí se po bok stávajících variant: Nugget Plus s vysokou pevnou střechou, Nugget s výklopnou střechou a Nugget s vysokou pevnou střechou.
Transit Nugget Plus vychází z úspěšného užitkového modelu Transit Custom, na jeho vývoji se podílela specializovaná společnost Westfalia. Jeho největšími přednostmi jsou dobře vybavený obytný prostor v kvalitně provedené nástavbě, vyspělé asistenční systémy, moderní online funkce i úsporný vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Model Nugget Plus s dlouhým rozvorem nabízí ještě více prostoru než základní Nugget a navíc má zabudovanou toaletu s výklopným umyvadlem.
Obytné vozy Nugget se již dříve etablovaly v Německu. Od začátku roku 2019 je lze na vybraných evropských trzích objednávat přímo u prodejců Ford. Společnost předpokládá, že díky tomu se jich za rok 2020 prodá téměř třikrát více než v roce 2018.
Flexibilní vnitřní prostor
Snížená průjezdní výška Transitu Custom Nugget Plus s výklopnou střechou umožňuje vjezd do vícepodlažních parkovišť a usnadňuje jízdu například v situacích, kdy nad vozovku přerůstají větve stromů. Další předností je menší spotřeba paliva a v porovnání s velkými obytnými vozy také nižší poplatky na některých trajektech nebo zpoplatněných komunikacích.
Pod výklopnou střechou se nachází pohodlné lůžko. Střecha je dostatečně lehká na to, aby s ní bylo možné manipulovat ručně, a její bočnice mají voděodolnou úpravu. Navíc nevylučuje použití střešního nosiče.
Po vztyčení střechy dosahuje vnitřní výška 2,4 metru. Velké zadní okno a dvojice bočních oken propouštějí dovnitř dostatek světla, lze je však zakrýtzáclonami. Horní spací prostor je vybaven ventilačními otvory a LED čtecími lampičkami. Dvojlůžko lze přes den složit, aby byl k dispozici větší obytný prostor.
Výklopná střecha je určena pro celoroční použití. Pěnová izolace na robustním horním dílu z kompozitu pomáhá udržovat uvnitř příjemnou teplotu.
Komfortní domov na kolech s online připojením
Nové provedení modelu Nugget Plus má obytný prostor uspořádaný stejně jako stávající model s vysokou pevnou střechou. Vzadu se nachází kuchyňka, uprostřed je obytná část s jídelním koutem. Ten lze snadno přeměnit na sedadla pro tři osoby a nechybějí zde ani úchyty Isofix pro bezpečné upevnění dětských sedaček.
Větší vnitřní prostor varianty Plus umožnil instalovat dozadu ještě toaletu se sklopným umyvadlem a stahovatelnou zástěnou. Pitnou a užitkovou vodu dodávají dvě zabudované nádrže, každá o objemu 42 litrů.
Prostřednictvím sériově dodávaného palubního modemu FordPass Connect1 lze ve voze vytvořit vysokorychlostní připojení k internetu až pro 10 zařízení. Signál Wi-Fi sítě přitom dosahuje do vzdálenosti patnácti metrů od vozu.
Transit Custom Nugget je poháněn vyspělým vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, jenž se vyznačuje kultivovaným chodem, příznivým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou paliva. Zákazníci mají na výběr varianty o nejvyšším výkonu 96 nebo 136 kW. Obě se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je však k dispozici i šestistupňová samočinná skříň SelectShift. Varianta s výklopnou střechou je podle předběžných výpočtů přibližně o sedm procent úspornější než Nugget Plus s vysokou pevnou střechou.2
Trh obytných vozů je na vzestupu. Většina evropských zemí hlásí dvojciferný růst3 a vzhledem k aktuálnímu trendu trávit dovolenou cestováním po vlastní ose a ve vlastní režii se očekává, že o obytné vozy bude silný zájem i do budoucna.
Řada Transit Custom Nugget má spotřebu paliva od 5,4 l/100 km a emise CO2 od 139 g/km NEDC (6,2 l/100 km, 162 g/km WLTP)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.