Předností takového řešení je větší obytný prostor při parkování v kempu a současně nízká průjezdní výška během přepravy. Varianta s vyklápěcí střechou rozšiřuje počet nabízených modelů Nugget na čtyři. Zařadí se po bok stávajících variant: Nugget Plus s vysokou pevnou střechou, Nugget s výklopnou střechou a Nugget s vysokou pevnou střechou.
Transit Nugget Plus vychází z úspěšného užitkového modelu Transit Custom, na jeho vývoji se podílela specializovaná společnost Westfalia. Jeho největšími přednostmi jsou dobře vybavený obytný prostor v kvalitně provedené nástavbě, vyspělé asistenční systémy, moderní online funkce i úsporný vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Model Nugget Plus s dlouhým rozvorem nabízí ještě více prostoru než základní Nugget a navíc má zabudovanou toaletu s výklopným umyvadlem.
Obytné vozy Nugget se již dříve etablovaly v Německu. Od začátku roku 2019 je lze na vybraných evropských trzích objednávat přímo u prodejců Ford. Společnost předpokládá, že díky tomu se jich za rok 2020 prodá téměř třikrát více než v roce 2018.
Flexibilní vnitřní prostor
Snížená průjezdní výška Transitu Custom Nugget Plus s výklopnou střechou umožňuje vjezd do vícepodlažních parkovišť a usnadňuje jízdu například v situacích, kdy nad vozovku přerůstají větve stromů. Další předností je menší spotřeba paliva a v porovnání s velkými obytnými vozy také nižší poplatky na některých trajektech nebo zpoplatněných komunikacích.
Pod výklopnou střechou se nachází pohodlné lůžko. Střecha je dostatečně lehká na to, aby s ní bylo možné manipulovat ručně, a její bočnice mají voděodolnou úpravu. Navíc nevylučuje použití střešního nosiče.
Po vztyčení střechy dosahuje vnitřní výška 2,4 metru. Velké zadní okno a dvojice bočních oken propouštějí dovnitř dostatek světla, lze je však zakrýtzáclonami. Horní spací prostor je vybaven ventilačními otvory a LED čtecími lampičkami. Dvojlůžko lze přes den složit, aby byl k dispozici větší obytný prostor.
Výklopná střecha je určena pro celoroční použití. Pěnová izolace na robustním horním dílu z kompozitu pomáhá udržovat uvnitř příjemnou teplotu.
Komfortní domov na kolech s online připojením
Nové provedení modelu Nugget Plus má obytný prostor uspořádaný stejně jako stávající model s vysokou pevnou střechou. Vzadu se nachází kuchyňka, uprostřed je obytná část s jídelním koutem. Ten lze snadno přeměnit na sedadla pro tři osoby a nechybějí zde ani úchyty Isofix pro bezpečné upevnění dětských sedaček.
Větší vnitřní prostor varianty Plus umožnil instalovat dozadu ještě toaletu se sklopným umyvadlem a stahovatelnou zástěnou. Pitnou a užitkovou vodu dodávají dvě zabudované nádrže, každá o objemu 42 litrů.
Prostřednictvím sériově dodávaného palubního modemu FordPass Connect1 lze ve voze vytvořit vysokorychlostní připojení k internetu až pro 10 zařízení. Signál Wi-Fi sítě přitom dosahuje do vzdálenosti patnácti metrů od vozu.
Transit Custom Nugget je poháněn vyspělým vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, jenž se vyznačuje kultivovaným chodem, příznivým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou paliva. Zákazníci mají na výběr varianty o nejvyšším výkonu 96 nebo 136 kW. Obě se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je však k dispozici i šestistupňová samočinná skříň SelectShift. Varianta s výklopnou střechou je podle předběžných výpočtů přibližně o sedm procent úspornější než Nugget Plus s vysokou pevnou střechou.2
Trh obytných vozů je na vzestupu. Většina evropských zemí hlásí dvojciferný růst3 a vzhledem k aktuálnímu trendu trávit dovolenou cestováním po vlastní ose a ve vlastní režii se očekává, že o obytné vozy bude silný zájem i do budoucna.
Řada Transit Custom Nugget má spotřebu paliva od 5,4 l/100 km a emise CO2 od 139 g/km NEDC (6,2 l/100 km, 162 g/km WLTP)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.