Předností takového řešení je větší obytný prostor při parkování v kempu a současně nízká průjezdní výška během přepravy. Varianta s vyklápěcí střechou rozšiřuje počet nabízených modelů Nugget na čtyři. Zařadí se po bok stávajících variant: Nugget Plus s vysokou pevnou střechou, Nugget s výklopnou střechou a Nugget s vysokou pevnou střechou.
Transit Nugget Plus vychází z úspěšného užitkového modelu Transit Custom, na jeho vývoji se podílela specializovaná společnost Westfalia. Jeho největšími přednostmi jsou dobře vybavený obytný prostor v kvalitně provedené nástavbě, vyspělé asistenční systémy, moderní online funkce i úsporný vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Model Nugget Plus s dlouhým rozvorem nabízí ještě více prostoru než základní Nugget a navíc má zabudovanou toaletu s výklopným umyvadlem.
Obytné vozy Nugget se již dříve etablovaly v Německu. Od začátku roku 2019 je lze na vybraných evropských trzích objednávat přímo u prodejců Ford. Společnost předpokládá, že díky tomu se jich za rok 2020 prodá téměř třikrát více než v roce 2018.
Flexibilní vnitřní prostor
Snížená průjezdní výška Transitu Custom Nugget Plus s výklopnou střechou umožňuje vjezd do vícepodlažních parkovišť a usnadňuje jízdu například v situacích, kdy nad vozovku přerůstají větve stromů. Další předností je menší spotřeba paliva a v porovnání s velkými obytnými vozy také nižší poplatky na některých trajektech nebo zpoplatněných komunikacích.
Pod výklopnou střechou se nachází pohodlné lůžko. Střecha je dostatečně lehká na to, aby s ní bylo možné manipulovat ručně, a její bočnice mají voděodolnou úpravu. Navíc nevylučuje použití střešního nosiče.
Po vztyčení střechy dosahuje vnitřní výška 2,4 metru. Velké zadní okno a dvojice bočních oken propouštějí dovnitř dostatek světla, lze je však zakrýtzáclonami. Horní spací prostor je vybaven ventilačními otvory a LED čtecími lampičkami. Dvojlůžko lze přes den složit, aby byl k dispozici větší obytný prostor.
Výklopná střecha je určena pro celoroční použití. Pěnová izolace na robustním horním dílu z kompozitu pomáhá udržovat uvnitř příjemnou teplotu.
Komfortní domov na kolech s online připojením
Nové provedení modelu Nugget Plus má obytný prostor uspořádaný stejně jako stávající model s vysokou pevnou střechou. Vzadu se nachází kuchyňka, uprostřed je obytná část s jídelním koutem. Ten lze snadno přeměnit na sedadla pro tři osoby a nechybějí zde ani úchyty Isofix pro bezpečné upevnění dětských sedaček.
Větší vnitřní prostor varianty Plus umožnil instalovat dozadu ještě toaletu se sklopným umyvadlem a stahovatelnou zástěnou. Pitnou a užitkovou vodu dodávají dvě zabudované nádrže, každá o objemu 42 litrů.
Prostřednictvím sériově dodávaného palubního modemu FordPass Connect1 lze ve voze vytvořit vysokorychlostní připojení k internetu až pro 10 zařízení. Signál Wi-Fi sítě přitom dosahuje do vzdálenosti patnácti metrů od vozu.
Transit Custom Nugget je poháněn vyspělým vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, jenž se vyznačuje kultivovaným chodem, příznivým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou paliva. Zákazníci mají na výběr varianty o nejvyšším výkonu 96 nebo 136 kW. Obě se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je však k dispozici i šestistupňová samočinná skříň SelectShift. Varianta s výklopnou střechou je podle předběžných výpočtů přibližně o sedm procent úspornější než Nugget Plus s vysokou pevnou střechou.2
Trh obytných vozů je na vzestupu. Většina evropských zemí hlásí dvojciferný růst3 a vzhledem k aktuálnímu trendu trávit dovolenou cestováním po vlastní ose a ve vlastní režii se očekává, že o obytné vozy bude silný zájem i do budoucna.
Řada Transit Custom Nugget má spotřebu paliva od 5,4 l/100 km a emise CO2 od 139 g/km NEDC (6,2 l/100 km, 162 g/km WLTP)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.