Skupina PSA rozjíždí elektromobilitu díky nové platformě eVMP

AutoRoad.cz, 30. července 2020, 15:39 Google+

Skupina PSA posiluje díky nové platformě eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) svou elektrickou ofenzívu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrický Peugeot

Elektrický Peugeot | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Zdá se že strategie skupiny PSA se zaváděním elektromobility je mnohem komplexnější než se zdálo při uvádění prvních elektrifikovaných vozidel na světové trhy.
Prvním krokem skupiny PSA při elektrifikace vozidel bylo vyvinutí standardních pohonných plug-in hybridní jednotek, které umožnili současnou výrobu vozidel s klasickým spalovacím motorem a plug-in hybridních vozidel.

img-responsive

Peugeot 3008 hybrid | foto: Peugeot

Tato strategie je odlišná od filozofie firem, které vše vsadily na výrobu čistých elektromobilů. Odborníci hned od počátku upozorňovali na rizika spojená s pomalým prosazováním čistých elektromobilu na trhu a tím riskantním rozhodnutím za cenu obrovských investic vybudovat výrobní technologií zaměřenou pouze na čisté elektromobily.

Právě skupina PSA na počátku výroby elektrifikovaných vozidel zvolila méně riskantní variantu výroby univerzálních platforem umožňujících montáž vozidel jak s klasickým spalovacím motorem tak i hybridní pohonnou jednotkou.

img-responsive

Hybridní Peugeoty | foto: Peugeot

PSA tak mohla na trh v poměrně krátké době uvést elektrifikovanou plug-in hybridní verzi Opelu Grandland, Peugeotu 308, 3008 a 508, které vycházely ze základní verze pro klasický spalovací motor.

Poměrně překvapivé a velmi úspěšné představení elektrické dodávky Peugeot e-Expert s vynikajícími parametry dojezdu a praktičnosti v segmentu lehkých užitkových vozidel, potvrzovalo správnost této strategie.

img-responsive

Peugeot e-Expert | foto: Peugeot

Nyní se však ukazuje, že dalším krokem ve výrobě elektrifikovaných vozidel je výroba elektromobilů na základě speciální platformy.

Skupina PSA přejde v letech 2020 až 2025 v rámci podpory rozvoje e-mobility postupně ze dvou platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy.
Nová platforma eVMP bude sloužit jako základ pro širokou škálu elektromobilů segmentů C a D s vynikajícím dojezdem až 650 km (cyklus WLTP).

Dle skupiny PSA je z hlediska relevantnosti její nabídky rozhodujícím faktorem být v dokonalém souladu s rozvojem trhu elektrických vozů. Vozy segmentů C a D, od hatchbacků po SUV, které se na trh v různých regionech světa dostanou počínaje rokem 2023, tak budou využívat touto novou výkonnou platformu eVMP „Electric Vehicle Modular Platform“.

Platforma eVMP v sobě koncentruje veškeré technické know-how skupiny PSA. Díky optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, celková energie uložená do baterie přitom bude 60 až 100 kWh.

Na některých trzích budou na základě této moderní elektrické platformy nabízeny i hybridní deriváty, aby bylo možné poskytnout řešení přizpůsobená každé potřebě mobility kdekoli na světě.

Účinnost eVMP spočívá kromě vysoké úrovně technického výkonu také v optimalizaci nákladů na výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo použitím určitých podsestav a existujících výkonných bateriových modulů.

„Skupina PSA touto platformou eVMP opět prokazuje svou schopnost inovovat a vyvíjet nejmodernější a cenově dostupné technologie pro své zákazníky, a to i díky úsporám, které umožnily výrazné snížení investic do výzkumu, vývoje i výroby. Tato globální platforma umožní nabízet vozy, které budou maximálně ohleduplné k životnímu prostředí a jak doufají zákazníci snad přinese i rozumnější cenové relace elektrifikovaných vozidel, protože právě vysoké ceny elektrifikovaných vozidel jsou tou největší překážkou v jejich masovém rozvoji.

Vytisknout

Diskuze: Skupina PSA rozjíždí elektromobilitu díky nové platformě eVMP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TOYOTA RAV4 Hybrid Black Edition

Toyota RAV4 Hybrid přichází v nové verzi Black Edition

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud