Skupina PSA posiluje díky nové platformě eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) svou elektrickou ofenzívu
Zdá se že strategie skupiny PSA se zaváděním elektromobility je mnohem komplexnější než se zdálo při uvádění prvních elektrifikovaných vozidel na světové trhy.Prvním krokem skupiny PSA při elektrifikace vozidel bylo vyvinutí standardních pohonných plug-in hybridní jednotek, které umožnili současnou výrobu vozidel s klasickým spalovacím motorem a plug-in hybridních vozidel.
Tato strategie je odlišná od filozofie firem, které vše vsadily na výrobu čistých elektromobilů. Odborníci hned od počátku upozorňovali na rizika spojená s pomalým prosazováním čistých elektromobilu na trhu a tím riskantním rozhodnutím za cenu obrovských investic vybudovat výrobní technologií zaměřenou pouze na čisté elektromobily.
Právě skupina PSA na počátku výroby elektrifikovaných vozidel zvolila méně riskantní variantu výroby univerzálních platforem umožňujících montáž vozidel jak s klasickým spalovacím motorem tak i hybridní pohonnou jednotkou.
PSA tak mohla na trh v poměrně krátké době uvést elektrifikovanou plug-in hybridní verzi Opelu Grandland, Peugeotu 308, 3008 a 508, které vycházely ze základní verze pro klasický spalovací motor.
Poměrně překvapivé a velmi úspěšné představení elektrické dodávky Peugeot e-Expert s vynikajícími parametry dojezdu a praktičnosti v segmentu lehkých užitkových vozidel, potvrzovalo správnost této strategie.
Nyní se však ukazuje, že dalším krokem ve výrobě elektrifikovaných vozidel je výroba elektromobilů na základě speciální platformy.
Skupina PSA přejde v letech 2020 až 2025 v rámci podpory rozvoje e-mobility postupně ze dvou platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy.Nová platforma eVMP bude sloužit jako základ pro širokou škálu elektromobilů segmentů C a D s vynikajícím dojezdem až 650 km (cyklus WLTP).
Dle skupiny PSA je z hlediska relevantnosti její nabídky rozhodujícím faktorem být v dokonalém souladu s rozvojem trhu elektrických vozů. Vozy segmentů C a D, od hatchbacků po SUV, které se na trh v různých regionech světa dostanou počínaje rokem 2023, tak budou využívat touto novou výkonnou platformu eVMP „Electric Vehicle Modular Platform“.
Platforma eVMP v sobě koncentruje veškeré technické know-how skupiny PSA. Díky optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, celková energie uložená do baterie přitom bude 60 až 100 kWh.
Na některých trzích budou na základě této moderní elektrické platformy nabízeny i hybridní deriváty, aby bylo možné poskytnout řešení přizpůsobená každé potřebě mobility kdekoli na světě.
Účinnost eVMP spočívá kromě vysoké úrovně technického výkonu také v optimalizaci nákladů na výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo použitím určitých podsestav a existujících výkonných bateriových modulů.
„Skupina PSA touto platformou eVMP opět prokazuje svou schopnost inovovat a vyvíjet nejmodernější a cenově dostupné technologie pro své zákazníky, a to i díky úsporám, které umožnily výrazné snížení investic do výzkumu, vývoje i výroby. Tato globální platforma umožní nabízet vozy, které budou maximálně ohleduplné k životnímu prostředí a jak doufají zákazníci snad přinese i rozumnější cenové relace elektrifikovaných vozidel, protože právě vysoké ceny elektrifikovaných vozidel jsou tou největší překážkou v jejich masovém rozvoji.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?