Škoda ukázala první náhled interiéru SUV Enyaq iV a prozradila více o použitých materiálech

AutoRoad.cz, 30. července 2020, 01:06 Google+

Značka Škoda přináší nový směr designových individualizací interiéru pro model Enyaq iV, který bude mít světovou premiéru na začátku září v Praze. Interiér prvního čistě elektrického SUV české automobilky se inspiruje světy moderního bydlení. Ty nahrazují dosavadní výbavové stupně a vyznačují se použitím přírodních, ekologicky zpracovaných a recyklovaných materiálů. Norbert Weber, vedoucí oddělení Design Interiéru a Color & Trim značky Škoda, ve videorozhovoru popisuje novou vnitřní výbavu vozu Enyaq iV a její vrcholné prvky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Interiér Škody Eniaq iV má být přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický

Interiér Škody Eniaq iV má být přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Enyaq iV je prvním vozem značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Čím se interiér tohoto zcela nového vozu liší od interiéru modelů se spalovacím motorem? Norbert Weber: Enyaq iV profituje z dlouhého rozvoru platformy MEB, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje mimořádně velkorysou nabídku vnitřního prostoru. K tomu patří i rovná podlaha bez středového tunelu, který známe z vozů se spalovacími motory. Tuto koncepční zvláštnost jsme využili k tomu, abychom vytvořili opticky ještě vzdušnější interiér a pocit opravdu velkorysé prostornosti. To se týká také nové palubní desky, která je rozdělena do několika úrovní.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Mluvíte o novém konceptu designu interiéru ve voze Enyaq iV. Co si pod tím můžeme detailněji představit?
Norbert Weber: Nový designový koncept vozu Enyaq iV kombinuje velkorysou prostornost a tzv. lounge-feeling. Namísto obvyklých výbavových verzí a četných dodatečných výbav nabízíme poprvé u modelu Enyaq iV i naše nové designové individualizace, připomínající světy moderního bydlení, jejichž barvy a materiály jsou spolu dokonale sladěné. Dále nabízíme přehledně strukturované balíčky s volitelnou výbavou pro různé tematické oblasti, několik individuálních prvků s volbou výbavy jsou k dispozici pro všechny modely. Zákazníkům tak nabízíme možnost volby, která bude jednoduchá, ale i přesto velice individuální.

img-responsive

Škoda Enyaq iV bude dodávána se třemi různými kapacitami baterie, pěti výkonovými stupni a nabídne i rychlonabíjení | foto: Škoda Auto

Co představuje největší prostorové změny v architektuře interiéru vozu Enyaq iV?
Weber: Řadu možností nám tu nabízí absence středového tunelu, daná koncepcí pohonu. Vpředu jsme tento prostor využili jako dodatečnou odkládací plochu pod středovým panelem, rozděleným do několika úrovní. Cestujícím na zadních sedadlech přijde vhod dodatečný prostor pro nohy před prostředním sedadlem, stejně jako mimořádně velkorysý prostor pro nohy, díky dlouhému rozvoru. Vedle této vynikající prostornosti pro posádku nabízí Enyaq iV také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů.

Jak byste popsal design interiéru modelu Enyaq iV?
Weber: Jako přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický. Přehledný díky snadné konfiguraci designových individualizací a tematických balíčků, vzdušný na základě velkorysé nabídky prostoru a pocitu prostornosti. Inovativní díky prvkům, jako je třináctipalcový centrální displej a nový průhledový displej včetně rozšířené reality a ekologický díky použití přírodních a recyklovaných materiálů.

Které v oblasti automobilů nové a ekologické materiály a které nové barvy budou použity?
Weber: Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 procent vyrobeny ze střižní vlny a nesou vlněnou pečeť společnosti Woolmark Company. Zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví. Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku.

img-responsive

Škoda Enyaq iV bude dodávána se třemi různými kapacitami baterie, pěti výkonovými stupni a nabídne i rychlonabíjení | foto: Škoda Auto

Které jsou hlavní designové prvky v interiéru modelu Enyaq iV?
Weber: Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku modelu Enyaq iV až do výplní dveří a posiluje tak dojem prostornosti. Krom toho pod centrálním displejem kopíruje tvary přední masky vozů značky Škoda a současně slouží i jako opora ruky při ovládání dotykové obrazovky. Je obklopena velice měkkým materiálem, který se rozkládá v celém interiéru a navazuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji.

Vytisknout

Diskuze: Škoda ukázala první náhled interiéru SUV Enyaq iV a prozradila více o použitých materiálech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Kuga PHEV

TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Honda CL500

Honda přichází s novým scramblerem CL500

Monteverdi Berlinetta

Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

Ilustrační foto

Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

Ilustrační foto

Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

reklama

Doporučujeme

Extreme E

Závody elektrických SUV Extreme E se představí na Eurosportu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

  2. Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

  3. Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

  4. Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

  5. Honda přichází s novým scramblerem CL500

  6. TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud