Toyota Corolla Sedan je nyní ještě atraktivnější díky novému provedení GR SPORT, které navazuje na úspěšné verze Corolla Hatchback a Touring Sports GR SPORT. Všechna tři karosářská provedení se chlubí společnými stylistickými prvky včetně ozdobných detailů exteriéru a na palubě vozu, stejně tak jako designu litých kol a sedadel.
Stupeň výbavy GR SPORT, jehož vzhled byl inspirován výkonnými modely GR automobilky Toyota, a odkazující na válečné zbarvení vozů týmu TOYOTA GAZOO Racing, propůjčuje elegantní a výrazné čtyřdveřové karoserii mladistvější a dynamičtější charakter.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Optické osvěžení Corolly Sedan rovněž posílí atraktivitu tohoto provedení v očích mladších zákazníků. Chromové prvky karoserie přenechaly místo dekorům v provedení černý lak, ať již jde o mřížku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, středové sloupky nebo boční lišty, které současně zdůrazňují nízký postoj vozu. Dále zaujme černý akcent tvořící markantní orámování ve tvaru C v rozích předního nárazníku, který ještě více zdůrazňuje široký postoj vozu.
Litá kola jsou černá s kontrastními broušenými povrchy na koncích paprsků a charakteristickým červeným kroužkem GR kolem ozdobného středu kola. K dispozici jsou dvě různá provedení kol s 10 paprsky – standardně o velikosti 17", s paketem Dynamic pak 18".
Dynamický charakter vozu se odráží i v diskrétně začleněném spoileru na víku zavazadelníku, lakovaném v odstínu karoserie, černém dekoru nad zadní registrační značkou a logu GR SPORT na zádi vozu.
Novým charakteristickým odstínem provedení GR SPORT je šedý lak Dynamic, který je jednou z osmi nabízených barev karoserie. Z nich sedm (včetně laku Šedá Dynamic) je možné kombinovat s černou střechou; Corolla Sedan se tak vůbec poprvé může pochlubit dvoubarevným lakováním.
Sportovní atmosféru v interiéru evokuje černé čalounění stropu kabiny, volant obšitý na pohmat příjemnou perforovanou kůží nebo prahové lišty z broušeného hliníku a s logem GR v oblasti předních dveří. Přední sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami vypadají skvěle, a kromě toho nabízejí vynikající oporu díky velkorysému bočnímu vedení v oblasti sedáků i opěradel. Sedadla jsou čalouněna kombinací černé látky a vysoce kvalitní umělé kůže s kontrastním vertikálním vzorem stehů v bílém a červeném provedení, tedy v odstínech týmu TOYOTA GAZOO Racing. Tentýž barevný motiv je aplikován na zadních sedadlech.
Zájemci o Corollu Sedan GR SPORT mohou na přání zvolit paket Dynamic, který přináší dodatečnou výbavu, jako například vyhřívaný volant, systém hlídání slepého úhlu nebo parkovací asistent.
Nový model bude nabízen v benzínové variantě nebo s hybridním ústrojím 1,8 litru. Výroba bude zahájena v listopadu 2020, první vozy se na trhu objeví na přelomu roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.