Koncept rychlého Jeepu údajně vznikl již okolo Velikonoc pro zrušenou událost Jeep Safari. Výrobce kultovních off-roadů ho tak představuje až nyní, aby strhl trochu pozornosti Fordu, který odhaluje nové Bronco.
Jeep Rubicon 392 Concept je vybaven motorem V8 o objemu 6,4 litrů. Z objemu motoru vychází název konceptu, 6,4 litrů je rovno 392 kubickým palcům. Výkon motoru odpovídá jeho velikosti. Na všechna čtyři kola posílá přes 8 stupňovou automatickou převodovku 335 kW (456 koní) a 609 N.m. točivého momentu. To mu umožňuje rozjet se z klidu na 60 MPH (96 km/h)za méně než 5 s.
Jak je u Jeepu zvykem, kromě rychlosti byl kladen důraz hlavně na schopnosti vozu mimo zpevněné komunikace. Rubicon 392 je vybaven nápravami Dana 44 s předním a zadním uzavíratelným diferenciálem. Vylepšený podvozek dostal 17 palcové disky kol se 37 palcovými terénními pneumatikami. Díky tomuto se Jeep může pochlubit světlou výškou 337 mm.
Tím úpravy nekončí. Koncept dostal přední a zadní pevnostní nárazník a ocelové nášlapy prahů. Dobrou brodivost zaručuje nasávání vzduchu na kapotě motoru a když bude nejhůř, na pomoc přispěchá naviják Warn.
Lidé ze společnosti Jeep se ke konceptu vyjádřili takto: "V posledních letech zákazníci požadovali výrobu Wrangleru s motorem V8 a nový koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 je známkou toho, že se jejich přání brzy splní"
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?