Koncept rychlého Jeepu údajně vznikl již okolo Velikonoc pro zrušenou událost Jeep Safari. Výrobce kultovních off-roadů ho tak představuje až nyní, aby strhl trochu pozornosti Fordu, který odhaluje nové Bronco.
Jeep Rubicon 392 Concept je vybaven motorem V8 o objemu 6,4 litrů. Z objemu motoru vychází název konceptu, 6,4 litrů je rovno 392 kubickým palcům. Výkon motoru odpovídá jeho velikosti. Na všechna čtyři kola posílá přes 8 stupňovou automatickou převodovku 335 kW (456 koní) a 609 N.m. točivého momentu. To mu umožňuje rozjet se z klidu na 60 MPH (96 km/h)za méně než 5 s.
Jak je u Jeepu zvykem, kromě rychlosti byl kladen důraz hlavně na schopnosti vozu mimo zpevněné komunikace. Rubicon 392 je vybaven nápravami Dana 44 s předním a zadním uzavíratelným diferenciálem. Vylepšený podvozek dostal 17 palcové disky kol se 37 palcovými terénními pneumatikami. Díky tomuto se Jeep může pochlubit světlou výškou 337 mm.
Tím úpravy nekončí. Koncept dostal přední a zadní pevnostní nárazník a ocelové nášlapy prahů. Dobrou brodivost zaručuje nasávání vzduchu na kapotě motoru a když bude nejhůř, na pomoc přispěchá naviják Warn.
Lidé ze společnosti Jeep se ke konceptu vyjádřili takto: "V posledních letech zákazníci požadovali výrobu Wrangleru s motorem V8 a nový koncept Jeep Wrangler Rubicon 392 je známkou toho, že se jejich přání brzy splní"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?