Toyota Yaris 4. generace zažívá v tomto měsíci dvě premiéry.
Toyota Yaris 4. generace zažívá v tomto měsíci dvě premiéry. První premiérou je představení tohoto legendárního vozidla segmentu malých aut v dealerské síti Toyota, druhou je spuštění sériové výroby.
Toyota Yaris 4. generace je postupně představována v jednotlivých dealerstvích po celé České republice a s tímto představením jsou přijímány i první závazné objednávky. Především zákazníci mající již Toyotu Yaris či jiný typ Toyoty ve své garáži uvítali možnost prohlédnout si nejnovější typ hybridní verze Toyota Yaris a vozidlo přímo objednat.
V jiné části Evropy, konkrétně na severu Francie ve výrobním závodu Valenciennes, byla současně spuštěná sériová výroba nového Yarise 4. generace.
Tento kompaktní vůz je postaven na nové podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B, která se vyznačuje vyšší tuhosti přinášející lepší jízdní komfort, úsporu hmotnosti, ale především vyšší bezpečnost z hlediska pohlcování energie v případě havárie. Nová Toyota Yaris 4. generace je zcela novým vozem, inovace se týkají i hlavních komponent vozidel. Nový Yaris je vybaven nejnovější generací motoru 1,5 litru TNGA, který se vyrábí v Evropě, v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland.
Zbrusu nový Yaris, navržený pro evropské zákazníky a vyráběný v Evropě (stejně jako první generace), díky podvozkové platformě TNGA GA-B přináší zcela nové proporce karoserie a neotřelý sportovní design. Koncepce karoserie velkého-malého vozu nabízí i přes kompaktní vnější rozměry prostorný interiér a díky novým hlavním skupinám vylepšenou jízdní dynamiku. To vše slibuje vysokou užitnou hodnotu vozidla i nezapomenutelný jízdní zážitek.
Nejnovější čtvrtá generace hybridního systému pohonu nabízí delší jízdu v režimu EV, více než 20% snížení emisí CO2 a spotřeby paliva oproti současné generaci a dále i agilnější odezvu a ještě lepší jízdní vlastnosti. Vůz je kromě toho navržen tak, aby se stal celosvětově nejbezpečnějším kompaktním vozem. Za tímto účelem používá špičkové systémy aktivní i pasivní bezpečnosti. Jedná se např. o bezpečnostní paket Toyota Safety Sense (TSS), tedy sestavu technologií aktivní bezpečnosti s cílem napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací, dále např. celosvětově první centrální airbag v segmentu kompaktních vozů.
O hospodárnosti provozu vypovídají výsledky homologačních měření pro Yaris nové generace podle metodiky WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Emise CO2 jsou 85 g/km a spotřeba paliva 3,7 l/100 km. Navíc Toyota je známá tím, že výsledky homologačních zkoušek jsou podobné spotřebě paliva, které dosahují uživatelé těchto vozidel při běžném provozu.
Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) se tímto stala čtvrtým závodem v Evropě, který zahájil výrobu vozidel založených na platformě TNGA – tento krok již učinila Toyota Motor Manufacturing Turkey (modely Toyota C-HR a Corolla Sedan), Toyota Motor Manufacturing UK v Burnastonu (Corolla Hatchback a Touring Sports) a Toyota Motor Russia (Camry a RAV4 pro vybrané trhy).
Do výroby vozidel postavených na platformě TNGA bylo zapotřebí investovat dalších 300 milionů eur, což je ekvivalent cca poloviny původních investic do závodu TMMF. Všechny výrobní úseky TMMF prošly modernizací zahrnující nové vybavení a technologie ve prospěch vyšší ergonomie a produktivity.
Šlo například o zásadní rozšíření haly na výrobu plastů, která se zvětšila o dalších 3 500 m2 kvůli instalaci nových vstřikovacích a lakovacích linek, což nyní umožňuje vnitropodnikovou výrobu nových plastových dílů. Předpokládá se, že počet stálých pracovníků TMMF do konce roku 2020 dosáhne 3600 lidí.
Po zahájení výroby čtvrté generace modelu Yaris bude v této továrně v polovině roku 2021 zahájena výroba druhého modelu modelu Yarisu a to SUV třídy B Yaris Cross.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.