Toyota Yaris 4. generace zažívá v tomto měsíci dvě premiéry.
Toyota Yaris 4. generace zažívá v tomto měsíci dvě premiéry. První premiérou je představení tohoto legendárního vozidla segmentu malých aut v dealerské síti Toyota, druhou je spuštění sériové výroby.
Toyota Yaris 4. generace je postupně představována v jednotlivých dealerstvích po celé České republice a s tímto představením jsou přijímány i první závazné objednávky. Především zákazníci mající již Toyotu Yaris či jiný typ Toyoty ve své garáži uvítali možnost prohlédnout si nejnovější typ hybridní verze Toyota Yaris a vozidlo přímo objednat.
V jiné části Evropy, konkrétně na severu Francie ve výrobním závodu Valenciennes, byla současně spuštěná sériová výroba nového Yarise 4. generace.
Tento kompaktní vůz je postaven na nové podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B, která se vyznačuje vyšší tuhosti přinášející lepší jízdní komfort, úsporu hmotnosti, ale především vyšší bezpečnost z hlediska pohlcování energie v případě havárie. Nová Toyota Yaris 4. generace je zcela novým vozem, inovace se týkají i hlavních komponent vozidel. Nový Yaris je vybaven nejnovější generací motoru 1,5 litru TNGA, který se vyrábí v Evropě, v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland.
Zbrusu nový Yaris, navržený pro evropské zákazníky a vyráběný v Evropě (stejně jako první generace), díky podvozkové platformě TNGA GA-B přináší zcela nové proporce karoserie a neotřelý sportovní design. Koncepce karoserie velkého-malého vozu nabízí i přes kompaktní vnější rozměry prostorný interiér a díky novým hlavním skupinám vylepšenou jízdní dynamiku. To vše slibuje vysokou užitnou hodnotu vozidla i nezapomenutelný jízdní zážitek.
Nejnovější čtvrtá generace hybridního systému pohonu nabízí delší jízdu v režimu EV, více než 20% snížení emisí CO2 a spotřeby paliva oproti současné generaci a dále i agilnější odezvu a ještě lepší jízdní vlastnosti. Vůz je kromě toho navržen tak, aby se stal celosvětově nejbezpečnějším kompaktním vozem. Za tímto účelem používá špičkové systémy aktivní i pasivní bezpečnosti. Jedná se např. o bezpečnostní paket Toyota Safety Sense (TSS), tedy sestavu technologií aktivní bezpečnosti s cílem napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací, dále např. celosvětově první centrální airbag v segmentu kompaktních vozů.
O hospodárnosti provozu vypovídají výsledky homologačních měření pro Yaris nové generace podle metodiky WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Emise CO2 jsou 85 g/km a spotřeba paliva 3,7 l/100 km. Navíc Toyota je známá tím, že výsledky homologačních zkoušek jsou podobné spotřebě paliva, které dosahují uživatelé těchto vozidel při běžném provozu.
Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) se tímto stala čtvrtým závodem v Evropě, který zahájil výrobu vozidel založených na platformě TNGA – tento krok již učinila Toyota Motor Manufacturing Turkey (modely Toyota C-HR a Corolla Sedan), Toyota Motor Manufacturing UK v Burnastonu (Corolla Hatchback a Touring Sports) a Toyota Motor Russia (Camry a RAV4 pro vybrané trhy).
Do výroby vozidel postavených na platformě TNGA bylo zapotřebí investovat dalších 300 milionů eur, což je ekvivalent cca poloviny původních investic do závodu TMMF. Všechny výrobní úseky TMMF prošly modernizací zahrnující nové vybavení a technologie ve prospěch vyšší ergonomie a produktivity.
Šlo například o zásadní rozšíření haly na výrobu plastů, která se zvětšila o dalších 3 500 m2 kvůli instalaci nových vstřikovacích a lakovacích linek, což nyní umožňuje vnitropodnikovou výrobu nových plastových dílů. Předpokládá se, že počet stálých pracovníků TMMF do konce roku 2020 dosáhne 3600 lidí.
Po zahájení výroby čtvrté generace modelu Yaris bude v této továrně v polovině roku 2021 zahájena výroba druhého modelu modelu Yarisu a to SUV třídy B Yaris Cross.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?