Jedna modelová řada, dvě varianty. Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon1 a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake1. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant. „Volkswagen uvede v letošním roce na trh 34 nových modelů. Historie značky ještě nikdy nezažila tak rozsáhlou modelovou ofenzivu," řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel a budoucí předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „S modelem Arteon Shooting Brake rozšiřujeme nyní naši modelovou nabídku v důležitém segmentu střední třídy. Svým dynamickým designem, vysokou funkčností a nejmodernější technikou stanoví nová měřítka ve své třídě."
Stylový a dynamický. Arteon je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo" v podání značky Volkswagen, která nyní představuje dalekosáhlou modernizaci této modelové řady. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní. Výrazný charakter dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, markantními chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří formálně jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu tvář, která vyčnívá z davu – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému designu s diodami LED na přídi a zádi.
Oba nové modely – Arteon a Arteon Shooting Brake – se vyznačují atletickými liniemi a vzájemně se výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru. V horní části probíhá linie oken souběžně se střechou. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.
Arteon eHybrid. Všechny nové plody technického vývoje nalézají uplatnění u obou karosářských verzí. Mezi technické novinky patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid1 a Arteon Shooting Brake eHybrid1 budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích jako sedan se splývavou zádí nebo Shooting Brake patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.
Arteon R – dynamika pro manažerský vůz. Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů. Fascinující jsou zde nejen ryzí výkony, ale také způsob, jímž vozidla přenášejí svou hnací sílu na vozovku a přeměňují ji v rychlost. Nová progresivní technologie, R-Performance Torque Vectoring, zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu nejen mezi nápravy, ale v závislosti na situaci také mezi zadní kola. A zajišťuje novou úroveň jízdní dynamiky v této třídě.
Velký prostor pro řidiče, spolucestující a zavazadla. Arteon se vyznačuje vysoce funkčním celkovým konceptem. Cestující na předních i zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon profitují z výhod modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Maximální prostor pro nohy vzadu je s hodnotou 1016 mm nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu. Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly modelu Arteon Shooting Brake je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí: 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1632 litrů (sedan se splývavou zádí: 1557 litrů). Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).
Nové asistenční systémy: „Travel Assist" pro asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE. Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist". Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů). „Travel Assist" znatelně zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist" je adaptivní tempomat „ACC" s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky. Mezi funkce systému „Travel Assist" patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist" s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist" s rozpoznáváním chodců. Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View" (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview" (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs" (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).
Nová řístrojová deska v interiéru.V interiéru nadchne tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu Arteon ještě větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless" pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay" a „Android Auto" (Google). Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání). Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří – světlo tak vystupuje v roli „nového chromu".
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.