Jedna modelová řada, dvě varianty. Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon1 a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake1. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant. „Volkswagen uvede v letošním roce na trh 34 nových modelů. Historie značky ještě nikdy nezažila tak rozsáhlou modelovou ofenzivu," řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel a budoucí předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „S modelem Arteon Shooting Brake rozšiřujeme nyní naši modelovou nabídku v důležitém segmentu střední třídy. Svým dynamickým designem, vysokou funkčností a nejmodernější technikou stanoví nová měřítka ve své třídě."
Stylový a dynamický. Arteon je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo" v podání značky Volkswagen, která nyní představuje dalekosáhlou modernizaci této modelové řady. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní. Výrazný charakter dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, markantními chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří formálně jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu tvář, která vyčnívá z davu – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému designu s diodami LED na přídi a zádi.
Oba nové modely – Arteon a Arteon Shooting Brake – se vyznačují atletickými liniemi a vzájemně se výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru. V horní části probíhá linie oken souběžně se střechou. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.
Arteon eHybrid. Všechny nové plody technického vývoje nalézají uplatnění u obou karosářských verzí. Mezi technické novinky patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid1 a Arteon Shooting Brake eHybrid1 budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích jako sedan se splývavou zádí nebo Shooting Brake patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.
Arteon R – dynamika pro manažerský vůz. Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů. Fascinující jsou zde nejen ryzí výkony, ale také způsob, jímž vozidla přenášejí svou hnací sílu na vozovku a přeměňují ji v rychlost. Nová progresivní technologie, R-Performance Torque Vectoring, zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu nejen mezi nápravy, ale v závislosti na situaci také mezi zadní kola. A zajišťuje novou úroveň jízdní dynamiky v této třídě.
Velký prostor pro řidiče, spolucestující a zavazadla. Arteon se vyznačuje vysoce funkčním celkovým konceptem. Cestující na předních i zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon profitují z výhod modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Maximální prostor pro nohy vzadu je s hodnotou 1016 mm nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu. Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly modelu Arteon Shooting Brake je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí: 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1632 litrů (sedan se splývavou zádí: 1557 litrů). Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).
Nové asistenční systémy: „Travel Assist" pro asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE. Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist". Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů). „Travel Assist" znatelně zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist" je adaptivní tempomat „ACC" s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky. Mezi funkce systému „Travel Assist" patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist" s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist" s rozpoznáváním chodců. Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View" (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview" (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs" (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).
Nová řístrojová deska v interiéru.V interiéru nadchne tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu Arteon ještě větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless" pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay" a „Android Auto" (Google). Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání). Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří – světlo tak vystupuje v roli „nového chromu".
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.