Úspěšný příběh robustních kombi s offroadovým vzhledem, zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol začal v roce 2007 a bude pokračovat i ve čtvrté generaci modelu Octavia. Multifunkční lifestylové kombi nabízí kromě emocionálního designu také více místa než předchozí generace.
Na rodinnou dovolenou, na velký nákup nebo na hory s horskými koly v zavazadlovém prostoru. Nová Škoda Octavia Scout je perfektním společníkem splňujícím požadavky ve všech situacích. Se standardně dodávaným paketem pro špatné cesty včetně ochrany podvozku a se světlou výškou zvýšenou o 15 mm si skvěle poradí i mimo zpevněné cesty. Jistě se stane oblíbeným vozem pro tažení obytných přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně. V kombinaci s motorem 2,0 TDI s výkonem 147 kW (200 k) lze tahat bržděný přívěs až do hmotnosti 2000 kg.
Scout: Octavia do každé situace s velkorysým prostoremStejně jako ostatní modely Octavia, nabízí i octavia Scout prostornější interiér než předcházející generace modelu. Oproti předchozí je o 16 mm delší a 15 mm vyšší a má tak délku 4 703 mm a výšku 1 829 mm. Velký zavazadlový prostor, nejen na poměry své třídy, mezigeneračně narostl o 30 l na 640 l. Variantu Scout je poprvé, stejně jako ostatní modely Octavia, možné vybavit inovativními Matrix-LED předními světlomety, které umožňují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu.
Úsporné motory TDI a TSI poprvé také s pohonem předních kolPod kapotou má premiéru motor nové generace 2,0 TDI EVO s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 400 Nm. Je to doposud nejsilnější naftový motor nabízený pro tuto modelovou řadu. Obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Robustní vzhled se všemi typickými detaily verzí ScoutSpecificky tvarovaný přední i zadní nárazník stejně jako spodní díl nárazníku jsou v stříbrné matné barvě. Černé plastové prvky jako lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří zabraňují poškození karoserie modelu a dotvářejí osobitý vzhled vozu. Standardně jsou dodávaná stříbrná 18″ kola z lehké slitiny Braga. 19″ kola Manaslu z lehké slitiny jsou k dispozici na přání. Přední a zadní difuzor mají hliníkový design stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty elektricky nastavitelných, automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek s funkcí stmívání. Octavia Scout je standardně vybavena například Top LED zadními světly, volbou jízdního profilu s funkcí Off-road a elektricky ovládanými dveřmi zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout.
Zážitek z verze Scout umocňuje nový interiérNový koncept interiéru nabízí větší prostor a snadné ovládání. Nově koncipovaná přístrojová deska je modulární, uspořádaná v několika úrovních a jejímu středu dominuje volně stojící displej infotainmentu nejvyšší řady Columbus s 10“ displejem, navigací a digitální asistentkou Laurou. Chromové prvky zušlechťují středovou konzoli a nové výplně dveří. V chromovém provedení jsou také kliky. Vizuální akcenty verze Scout se v interiéru promítají ve specifických dekorativních lištách na přístrojové desce, sedadlech potažených látkou ThermoFlux a vyšitém logu Scout na předních sedadlech. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska mají kontrastní hnědé prošití. Pedály mají hliníkový vzhled.
Nová Škoda Octavia Scout bude mít světovou premiéru na počátku července.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?