Úspěšný příběh robustních kombi s offroadovým vzhledem, zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol začal v roce 2007 a bude pokračovat i ve čtvrté generaci modelu Octavia. Multifunkční lifestylové kombi nabízí kromě emocionálního designu také více místa než předchozí generace.
Na rodinnou dovolenou, na velký nákup nebo na hory s horskými koly v zavazadlovém prostoru. Nová Škoda Octavia Scout je perfektním společníkem splňujícím požadavky ve všech situacích. Se standardně dodávaným paketem pro špatné cesty včetně ochrany podvozku a se světlou výškou zvýšenou o 15 mm si skvěle poradí i mimo zpevněné cesty. Jistě se stane oblíbeným vozem pro tažení obytných přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně. V kombinaci s motorem 2,0 TDI s výkonem 147 kW (200 k) lze tahat bržděný přívěs až do hmotnosti 2000 kg.
Scout: Octavia do každé situace s velkorysým prostoremStejně jako ostatní modely Octavia, nabízí i octavia Scout prostornější interiér než předcházející generace modelu. Oproti předchozí je o 16 mm delší a 15 mm vyšší a má tak délku 4 703 mm a výšku 1 829 mm. Velký zavazadlový prostor, nejen na poměry své třídy, mezigeneračně narostl o 30 l na 640 l. Variantu Scout je poprvé, stejně jako ostatní modely Octavia, možné vybavit inovativními Matrix-LED předními světlomety, které umožňují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu.
Úsporné motory TDI a TSI poprvé také s pohonem předních kolPod kapotou má premiéru motor nové generace 2,0 TDI EVO s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 400 Nm. Je to doposud nejsilnější naftový motor nabízený pro tuto modelovou řadu. Obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Robustní vzhled se všemi typickými detaily verzí ScoutSpecificky tvarovaný přední i zadní nárazník stejně jako spodní díl nárazníku jsou v stříbrné matné barvě. Černé plastové prvky jako lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří zabraňují poškození karoserie modelu a dotvářejí osobitý vzhled vozu. Standardně jsou dodávaná stříbrná 18″ kola z lehké slitiny Braga. 19″ kola Manaslu z lehké slitiny jsou k dispozici na přání. Přední a zadní difuzor mají hliníkový design stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty elektricky nastavitelných, automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek s funkcí stmívání. Octavia Scout je standardně vybavena například Top LED zadními světly, volbou jízdního profilu s funkcí Off-road a elektricky ovládanými dveřmi zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout.
Zážitek z verze Scout umocňuje nový interiérNový koncept interiéru nabízí větší prostor a snadné ovládání. Nově koncipovaná přístrojová deska je modulární, uspořádaná v několika úrovních a jejímu středu dominuje volně stojící displej infotainmentu nejvyšší řady Columbus s 10“ displejem, navigací a digitální asistentkou Laurou. Chromové prvky zušlechťují středovou konzoli a nové výplně dveří. V chromovém provedení jsou také kliky. Vizuální akcenty verze Scout se v interiéru promítají ve specifických dekorativních lištách na přístrojové desce, sedadlech potažených látkou ThermoFlux a vyšitém logu Scout na předních sedadlech. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska mají kontrastní hnědé prošití. Pedály mají hliníkový vzhled.
Nová Škoda Octavia Scout bude mít světovou premiéru na počátku července.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).