Nové BMW 4 Coupé. Ledvinky kam oko dohlédne a slib vybroušených sportovních genů

AutoRoad.cz, 4. června 2020, 00:13 Google+

BMW 4 Coupé dorazilo a je ještě osobitější a sportovnější než kdy jindy. Celková koncepce stojící za tímto dvoudveřovým automobilem, od jeho rozměrů a unikátních konstrukčních prvků po specifické naladění jeho podvozku, vykazuje nekompromisní odhodlání pro mimořádně podmanivé zážitky z jízdy. Orientace na dynamickou radost z jízdy nové BMW 4 Coupé jednoznačně odlišuje od nejnovějšího BMW 3 Sedan a propůjčuje mu výrazně ostřejší charakter než jeho předchůdci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti...

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Sdílejte článek

Nové BMW 4 Coupé vzniklo s cílem redefinovat podstatu radosti z jízdy v segmentu prémiových automobilů střední třídy. Jeho aura sportovnosti a exkluzivity jde v duchu téměř devadesát let trvající tradice automobilů kupé
značky BMW, kterou formovala řada legendárních sportovních strojů. Modely nového BMW 4 Coupé odrážejí důraz kladený na dynamiku. Při uvedení na trh v říjnu 2020 bude vrcholem řady BMW M440i xDrive Coupé se zážehovým šestiválcem o výkonu 275 kW/374 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1–6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 163–155 g/km). Zpočátku se k němu připojí dvojice zážehových čtyřválců a čtyřválcový vznětový motor. Následně je v březnu 2021 doplní dva vznětové řadové šestiválce a výkonnější z těchto dvou pohonných jednotek se představí v dalším modelu BMW M. Nové BMW 4 Coupé se bude vyrábět v továrně BMW Dingolfing.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Symbol radosti z jízdy – s dlouhou tradicí
Rozhodnutí o pořízení vozu s karoserií kupé v sobě odráží touhu po značně podmanivých zážitcích z jízdy. Právě tento druh sportovně zaměřených modelů má u BMW dlouhou tradici a nyní přijíždí jeho nejnovější podoba. Nové BMW 4 Coupé je připraveno vnést do prémiového segmentu automobilů střední třídy zcela novou úroveň dynamického potenciálu a stylistické individuality. Sportovně-elegantní dvoudveřový vůz v sobě spojuje dynamicky tvarované linie a karoserii navrženou tak, aby poskytovala agilní ovladatelnost, a unikátní naladění podvozku. Nová řada 4 Coupé přináší nezaměnitelný vzhled, výjimečné výkony a neoddiskutovatelnou autentičnost.

Design exteriéru: Exkluzivní směsice elegance a dynamiky
Vzhled nového BMW 4 Coupé upřednostňuje jak známý styl sportovních dvoudveřových modelů BMW, tak i nový designový jazyk značky. Malý počet jednoznačně vedených linií a použití čistých, velkoryse tvarovaných ploch vytvářejí celek, který z každého úhlu vyzařuje ryzí radost z jízdy. Dynamicky protažené proporce nového BMW 4 Coupé jsou výsledkem větších vnějších rozměrů než u jeho předchůdce. Délka narostla o 128 milimetrů na 4768 mm, šířka o 27 mm na 1852 mm a rozvor náprav o 41 mm na 2851 milimetrů. Výška se zvětšila o pouhých 6 mm na 1383 mm, což znamená, že vůz je o celých 57 milimetrů nižší než nové BMW 3 Sedan. Rozchod kol se oproti předchozí generaci zvětšil vpředu o 28 milimetrů a vzadu o 18 milimetrů. Ve srovnání s BMW 3 Sedan mají zadní kola rozchod větší o 23 mm.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Expresivní a výrazná přední část s citem pro tradici
Působivá přední část nového BMW 4 Coupé poukazuje na jeho jedinečný charakter. Velká, vertikálně navržená BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je nakloněna směrem vpřed a sahá téměř až ke spodní hraně předního nárazníku. Nasávací otvory mají v sériovém provedení stejnou strukturu mřížky, jako měly v minulosti jen M modely. Maska chladiče sebevědomě dominuje přední části a je jejím jednoznačně definujícím prvkem. Uprostřed spojené ledvinky, jež tvoří samotnou masku chladiče, jsou reminiscencí stejného designového prvku, jaký byl k vidění již na legendárních klasických modelech BMW 328 a BMW 3.0 CSi, ovšem v osobitém a moderním pojetí. Nízké světlomety zasahují až do předních blatníků. Standardně využívají techniku LED pro všechny své funkce, přičemž volitelně jsou k dispozici Adaptivní LED světlomety s laserovými moduly BMW Laserlight. Tato výbava je dodávána také s funkcí adaptivního přisvěcování do zatáček s variabilním osvětlením vozovky pro jízdu ve městech a na dálnicích. Laserové světlomety BMW Laserlight zvyšují v rychlostech nad 60 km/h dosvit dálkových světel až na 550 metrů a dynamicky kopírují tvar silnice.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Elegantní a dynamický boční profil, mohutná zadní část
Boky nového BMW jsou tvarovány přesnými a precizně navrženými plochami. Elegantní vzhled zdůrazňují krátké převisy, úzké sloupky, dlouhé dveře s bezrámovými okny, nízké čelní sklo a plynule se svažující linie střechy. Suverénní a rozkročený postoj vozu vytváří směrem vzad se zužující prosklená část karoserie, která přirozeně nechává vyniknout širokým bokům. Pro zadní část jsou charakteristické výrazně tvarované plochy. Tenká a zatmavená zadní světla se světelnými trubicemi podtrhují dojem síly, který je při pohledu na nové BMW 4 Coupé jasně patrný.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Interiér: Na řidiče orientovaný kokpit, dvě samostatná zadní sedadla
Čistě navržené plochy, vysoce kvalitní materiály a na řidiče zaměřené rozvržení interiéru vytvářejí prémiovou atmosféru a jednoznačně ukazují dynamické pojetí vnitřního prostoru nového BMW 4 Coupé. Standardem jsou sportovní sedadla a nově navržený sportovní kožený volant. Vysoko umístněná středová konzola společně se sladěným designem přístrojové desky a obložením dveří vytváří vpředu útulnou atmosféru. Pohodlí při cestách na dlouhé vzdálenosti dále zlepšuje standardně dodávané akusticky izolační čelní sklo. Přístrojový panel a kontrolní displej nového BMW 4 Coupé tvoří soubor velkoplošných displejů. Tlačítko start/stop je nyní umístěno v elegantním ovládacím panelu na středovém tunelu. Pro tento model specifická zadní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a výrazným odděleným pojetím jsou koncipována pro dva cestující.

Motory: Vylepšená technologie BMW TwinPower Turbo a mild hybridní technologie pro větší dynamiku a efektivitu
Nové BMW M440i xDrive Coupé je stejně jako vznětové modely vybaveno mild hybridní technologií. Použitím výkonného 48V startér-generátoru a druhé baterie umožňuje generovat a ukládat mnohem více původně kinetické energie. Tato energie se používá nejen k napájení elektrických systémů vozu, ale také ke zmenšení zatížení spalovacího motoru a zvýšení jeho výkonu. Startér-generátor přidává pro dynamičtější předjíždění nebo rozjezd elektrický výkon navíc, konkrétně 8 kW/11 k. Výkonný startér-generátor zvyšuje účinnost i tím, že pomáhá motoru při jízdě konstantní rychlostí a současně zvyšuje komfort pomocí aktivní funkce Auto Start Stop či jízdou setrvačností. Kormě řadového šestiválce o výkonu 275 kW/374 k pod kapotou vrcholného modelu je na výběr také ze dvou čtyřválcových zážehových jednotek, které v novém BMW 420i Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 5,8–5,3 l/100 km; kombinované emise CO2 dohromady: 132–122 g/km) generují výkon 135 kW/184 k a v novém BMW 430i Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,1–5,7 l/100 km; kombinované emise CO2 dohromady: 141–131 g/km) výkon 190 kW/258 k. Čtyřválcový vznětový motor s výkonem 140 kW/190 k pohání BMW 420d Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 4,2–3,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 112–103 g/km) a BMW 420d xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 4,6–4,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 121–112 g/km). Tato konkrétní pohonná jednotka je stejně jako BMW 430d xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 146 g/km) vybavena dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadlem. BMW M440d xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 158 g/km) také kombinuje pro dosažení mimořádně impulzivního nástupu výkonu dvě různě velká turbodmychadla. Všechny modely splňují emisní normu Euro 6d.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Úžasný výkon: Nový řadový šestiválec BMW M440i xDrive Coupé
Trio zážehových motorů dostupných pro nové BMW 4 Coupé je vybaveno nejnovější generací technologie BMW TwinPower Turbo, kterou tvoří dvoukomorové turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva, jehož maximální tlak se zvýšil z 200 na 350 bar, plně variabilní časování ventilů VALVETRONIC, variabilní časování vačkových hřídelů Double-VANOS a také zdokonalené systémy chlazení a mazání. Pro zlepšení systému regulace emisí byly přidány filtry pevných částic. Řadový šestiválec pohánějící BMW M440i xDrive Coupé svým okamžitým nástupem výkonu, touhou po otáčkách, kultivovaností a strhujícím zvukovým doprovodem splňuje všechny požadavky pro sportovní radost z jízdy. Na prvotřídních vlastnostech vrcholné verze v oblastech obratnosti, přesnosti a dynamiky se podílela také divize BMW M GmbH. To znamená, že osmistupňová převodovka Steptronic Sport, inteligentní pohon všech kol a unikátní řešení podvozku (včetně M sportovního diferenciálu) jsou dokonale vzájemně sladěné. Nový řadový šestiválec je vybaven lehčími písty a ojnicemi, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu a vodou chlazenými výfukovými svody integrovanými do hlavy válců. Ze zdvihového objemu 3 litry generuje maximální výkon 275 kW/374 k, což k oproti nejvýkonnější modelové variantě předchozí generace BMW 4 Coupé představuje nárůst o 35 kW/48 k. Celkový výkon umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Přísun dynamiky doprovází výrazný zvukový projev standardně dodávaného M sportovního výfukového systému. Zejména v jízdních režimech SPORT nebo SPORT+ upravuje pozici výfukových klapek, které výkonu řadového šestiválce dodávají obzvláště autentický zvuk. Nové BMW M440i xDrive Coupé vykazuje průměrnou spotřebu paliva 7,1–6,8 litru na 100 kilometrů, což odpovídá 163–155 gramům CO2 na kilometr.

Osmistupňová převodovka Steptronic s možností řazení páčkami na volantu a novou funkcí Sprint jako standard pro všechny modelové varianty
Vůbec poprvé jsou všechny modelové varianty BMW 4 Coupé standardně vybaveny osmistupňovou převodovkou Steptronic. Nejnovější verze automatické převodovky přenáší hnací sílu motoru s optimalizovanou charakteristikou řazení a ještě větší účinností. Osmistupňová převodovka Steptronic Sport, která je standardně výbavou modelů BMW M a jako volitelná výbava je k dispozici pro všechny ostatní modelové varianty, přináší ještě ostřejší dynamiku řazení a je dodávána společně s řadicími páčkami na volantu. Má také novou funkci Sprint, která upravuje charakteristiku motoru a řazení tak, aby maximalizovala dynamiku akcelerace ze středních otáček a při předjíždění.

BMW xDrive: precizní přenos hnací síly pro vyšší obratnost
Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive je dalším prvkem pomáhajícím zlepšovat dynamické vlastnosti. Hnací síla je na kola přenášena podle potřeby prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky. Nejnovější verze systému zajišťuje obzvláště efektivním způsobem rychlé, přesné a plně variabilní rozdělení hnací síly mezi přední a zadní kola. V jízdních situacích, kdy pohon všech kol není nutný, je veškerý výkon směřován na zadní kola. Upřednostňování zadní nápravy je také patrné při dynamické jízdě na plný plyn, což zaručuje druh jízdních zážitků, kterými je BMW pověstné.

Podvozek: Chirurgicky přesné reakce znamenají podmanivou jízdní výkonnost
Nové BMW 4 Coupé se specializuje na poskytování sportovní radosti z jízdy. Celková koncepce byla jednoznačně navržena za účelem  poskytnout doslova omamnou dynamiku. Kombinuje jedinečný design karoserie s technikou pohonu nového BMW 3 Sedan. Vylepšení v oblasti jízdní dynamiky se ještě více projevují na novém BMW 4 Coupé. Zásluhou pro tento model specifických proporcí, optimalizované aerodynamiky, zvýšené tuhosti karoserie, extrémně nízkého těžiště a pečlivého upravení geometrie podvozku, jeho spojení s karoserií a naladění se nové BMW 4 Coupé vyznačuje sportovním charakterem, který ho odlišuje od 3 Sedan více, než tomu bylo u předchozích generací.

img-responsive

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti... | foto: BMW

Základní stavební kameny pro výrazně ostřejší charakter nového BMW 4 Coupé ve srovnání s předchůdcem a současně BMW 3 Sedan vycházejí ze základní koncepce dvoudveřového automobilu. Téměř kompletně zakrytý podvozek, vylepšené aktivní klapky masky chladiče a další četná opatření vedla ke snížení odporu vzduchu, což se projevilo v nízké hodnotě součinitele cx, dosahujícího hodnoty 0,25 (BMW 420d Coupé). Ve srovnání s BMW 3 došlo také k omezení vztlaku na zadní nápravě. O 23 milimetrů širší rozchod zadní nápravy v porovnání s novým BMW 3 Sedan a větší negativní odklon předních kol zvyšují schopnost automobilu přenášet boční síly při dynamických průjezdech zatáčkami. Agilitu nového BMW 4 Coupé dále zvyšuje optimální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 a o 21 milimetrů níže umístěné těžiště než v případě sedanu.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW 4 Coupé. Ledvinky kam oko dohlédne a slib vybroušených sportovních genů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

FINÁLE DLOUHODOBÉHO TESTU: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – měli byste si ho koupit?

Ilustrační foto

Cena dálničních známek pro rok 2025, vozy s alternativními pohony mají výrazné slevy

Škoda Elroq

První jízdy s novou Škodou Elroq – má potenciál dobýt český trh s elektromobily ?

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

reklama

Doporučujeme

Nehoda vozu tesla model 3

Autopilot Tesly Modelu 3 nechal vůz nabourat v plné rychlosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena dálničních známek pro rok 2025, vozy s alternativními pohony mají výrazné slevy

  2. FINÁLE DLOUHODOBÉHO TESTU: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – měli byste si ho koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud