Králem mezi rychlými předohraby? Má k tomu Hyundaii Velosteru N pomoci jiný motor

Hyundai Veloster N
Hyundai Veloster N, foto: wheelsage.org
Petr Boháč , AutoRoad.cz 21. dubna 2020 08:53
Sdílej:

Korean Car Blog zveřejnil fotografii Hyundaie Velostera N, jenž má na dveřích přilepený papír s nápisem "2,5 Turbo Engine T-GDi". Tím vzniká spekulace, že by tento kříženec kupé a hatchbacku mohl dostat nový výkonnější motor.

O motoru Theta III automobilky Hyundai s objemem 2,5 litru jste mohli poprvé slyšet před dvěma lety. Od té doby se dočkal nasazení ve vozech Genesis, či nedávno představené Sanátě N-line. Například v Genesis G80 produkuje tento motor výkon 223 kW (303 koní) a točivý moment 421 N.m.

Současný Hyundai Veloster N používá stejně jako i30 N, přeplňovaný 2.0 o výkonu 186 kW (250 koní) nebo v případě N Performance 202 kW (275 koní). S motorem Thesis III by výkon Velosteru poskočil na úroveň 300 koní, čímž by se přiblížil absolutní špičce nejostřejších Hot-hatch. A to ještě existují zvěsti, že při vývoji motoru Thesis III bylo počítáno s možností vyladit motor až na výkon 257 kW (350 koní).

I přesto, že Hyundai testuje 2,5 T-GDi ve Velosteru, zdá se nám nepravděpodobné, že současná generace zamíří s tímto motorem do prodeje. S největší pravděpodobností se ho dočká až Veloster třetí generace.

Osobně bych tento motor moc rád viděl pod kapotou nedávno představené faceliftované i30. Již současné provedení i30 N Performance, které se do naší redakční garáže dostalo v obou karosářských variantách, je úžasný Hot-hatch. S větším a hlavně silnějším motorem by se mohl směle rovnat s Renaultem Megane R.S. Tropy a Hondou Civic Type-R.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.