Králem mezi rychlými předohraby? Má k tomu Hyundaii Velosteru N pomoci jiný motor

Hyundai Veloster N
Hyundai Veloster N, foto: wheelsage.org
Petr Boháč , AutoRoad.cz 21. dubna 2020 08:53
Sdílej:

Korean Car Blog zveřejnil fotografii Hyundaie Velostera N, jenž má na dveřích přilepený papír s nápisem "2,5 Turbo Engine T-GDi". Tím vzniká spekulace, že by tento kříženec kupé a hatchbacku mohl dostat nový výkonnější motor.

O motoru Theta III automobilky Hyundai s objemem 2,5 litru jste mohli poprvé slyšet před dvěma lety. Od té doby se dočkal nasazení ve vozech Genesis, či nedávno představené Sanátě N-line. Například v Genesis G80 produkuje tento motor výkon 223 kW (303 koní) a točivý moment 421 N.m.

Současný Hyundai Veloster N používá stejně jako i30 N, přeplňovaný 2.0 o výkonu 186 kW (250 koní) nebo v případě N Performance 202 kW (275 koní). S motorem Thesis III by výkon Velosteru poskočil na úroveň 300 koní, čímž by se přiblížil absolutní špičce nejostřejších Hot-hatch. A to ještě existují zvěsti, že při vývoji motoru Thesis III bylo počítáno s možností vyladit motor až na výkon 257 kW (350 koní).

I přesto, že Hyundai testuje 2,5 T-GDi ve Velosteru, zdá se nám nepravděpodobné, že současná generace zamíří s tímto motorem do prodeje. S největší pravděpodobností se ho dočká až Veloster třetí generace.

Osobně bych tento motor moc rád viděl pod kapotou nedávno představené faceliftované i30. Již současné provedení i30 N Performance, které se do naší redakční garáže dostalo v obou karosářských variantách, je úžasný Hot-hatch. S větším a hlavně silnějším motorem by se mohl směle rovnat s Renaultem Megane R.S. Tropy a Hondou Civic Type-R.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?