Králem mezi rychlými předohraby? Má k tomu Hyundaii Velosteru N pomoci jiný motor

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 21. dubna 2020, 08:53 Google+

Korean Car Blog zveřejnil fotografii Hyundaie Velostera N, jenž má na dveřích přilepený papír s nápisem "2,5 Turbo Engine T-GDi". Tím vzniká spekulace, že by tento kříženec kupé a hatchbacku mohl dostat nový výkonnější motor.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Veloster N

Hyundai Veloster N | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

O motoru Theta III automobilky Hyundai s objemem 2,5 litru jste mohli poprvé slyšet před dvěma lety. Od té doby se dočkal nasazení ve vozech Genesis, či nedávno představené Sanátě N-line. Například v Genesis G80 produkuje tento motor výkon 223 kW (303 koní) a točivý moment 421 N.m.

img-responsive

Hyundai Veloster N | foto: wheelsage.org

Současný Hyundai Veloster N používá stejně jako i30 N, přeplňovaný 2.0 o výkonu 186 kW (250 koní) nebo v případě N Performance 202 kW (275 koní). S motorem Thesis III by výkon Velosteru poskočil na úroveň 300 koní, čímž by se přiblížil absolutní špičce nejostřejších Hot-hatch. A to ještě existují zvěsti, že při vývoji motoru Thesis III bylo počítáno s možností vyladit motor až na výkon 257 kW (350 koní).

I přesto, že Hyundai testuje 2,5 T-GDi ve Velosteru, zdá se nám nepravděpodobné, že současná generace zamíří s tímto motorem do prodeje. S největší pravděpodobností se ho dočká až Veloster třetí generace.

img-responsive

Hyundai Veloster N | foto: wheelsage.org

Osobně bych tento motor moc rád viděl pod kapotou nedávno představené faceliftované i30. Již současné provedení i30 N Performance, které se do naší redakční garáže dostalo v obou karosářských variantách, je úžasný Hot-hatch. S větším a hlavně silnějším motorem by se mohl směle rovnat s Renaultem Megane R.S. Tropy a Hondou Civic Type-R.

Vytisknout

Diskuze: Králem mezi rychlými předohraby? Má k tomu Hyundaii Velosteru N pomoci jiný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Díky vodíku v dopravě se sníží emise o třetinu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud