Korean Car Blog zveřejnil fotografii Hyundaie Velostera N, jenž má na dveřích přilepený papír s nápisem "2,5 Turbo Engine T-GDi". Tím vzniká spekulace, že by tento kříženec kupé a hatchbacku mohl dostat nový výkonnější motor.
O motoru Theta III automobilky Hyundai s objemem 2,5 litru jste mohli poprvé slyšet před dvěma lety. Od té doby se dočkal nasazení ve vozech Genesis, či nedávno představené Sanátě N-line. Například v Genesis G80 produkuje tento motor výkon 223 kW (303 koní) a točivý moment 421 N.m.
Současný Hyundai Veloster N používá stejně jako i30 N, přeplňovaný 2.0 o výkonu 186 kW (250 koní) nebo v případě N Performance 202 kW (275 koní). S motorem Thesis III by výkon Velosteru poskočil na úroveň 300 koní, čímž by se přiblížil absolutní špičce nejostřejších Hot-hatch. A to ještě existují zvěsti, že při vývoji motoru Thesis III bylo počítáno s možností vyladit motor až na výkon 257 kW (350 koní).
I přesto, že Hyundai testuje 2,5 T-GDi ve Velosteru, zdá se nám nepravděpodobné, že současná generace zamíří s tímto motorem do prodeje. S největší pravděpodobností se ho dočká až Veloster třetí generace.
Osobně bych tento motor moc rád viděl pod kapotou nedávno představené faceliftované i30. Již současné provedení i30 N Performance, které se do naší redakční garáže dostalo v obou karosářských variantách, je úžasný Hot-hatch. S větším a hlavně silnějším motorem by se mohl směle rovnat s Renaultem Megane R.S. Tropy a Hondou Civic Type-R.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?