Z důvodů nárůstu počtu vážných případů nakažení nemocí COVID-19 v blízkosti některých výrobních závodů, výpadků dodávek ze strany klíčových dodavatelů a prudkého poklesu poptávky na automobilových trzích rozhodla krizová komise skupiny PSA v čele s předsedou představenstva o uzavření továren vyrábějících automobily.
Uzavírky budou probíhat dle následujícího plánu a nevyhnou se ani závodu ve slovenské Trnavě.
• 16. března: Madrid (Španělsko), Mulhouse (Francie);• 17. března: Poissy, Rennes, Sochaux (Francie), Saragosse (Španělsko), Eisenach, Rüsselsheim (Německo), Ellesmere Port (Velká Británie), Gliwice (Polsko);• 18. března: Hordain (Francie), Vigo (Španělsko), Mangualde (Portugalsko);• 19. března: Luton (Velká Británie), Trnava (Slovensko).
Uzavření závodů na výrobu mechanických částí bude odpovídajícím způsobem upraveno a řešeno. Manažerské týmy v uvedených výrobních závodech lokálně upraví postupy odstávky továren, přičemž uzavírky budou probíhat v koordinaci s odbory a sociálními partnery. Skupina PSA připomíná, že v těchto lokalitách dodrží veškerá opatření nad rámec doporučení zdravotnických institucí, což je v této době nejlepší ochranou před šířením viru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.