Automobilka Koenigsegg je ekvivalentem superrychlých automobilů. Proto není divu, že jejich nejnovější model dokáže atakovat rychlost 400 km/h. Co jej ale odlišuje od ostatních modelů automobilky, je uspořádání interiéru a pohonné ústrojí.
Dle vyjádření firmy Koenigsegg se jedná o zcela novou kategorii automobilů, takzvanou Mega-GT. Skrze dvojici vzhůru výklopných dveří se zpřístupní interiér, kde se ve dvou řadách pohodlně usadí čtveřice cestujících.
Interiér je pojat velmi stylově, své pasažéry chce Koenigsegg rozmazlovat zajímavými doplňky. Každé sedadlo má svůj vlastní držák na kelímky, který umožňuje nápoj jak zahřívat, tak i chladit. Dále pak displej infotainmentu pro obě řady sedadel, bezdrátové nabíječky telefonů, Apple CarPlay, Wi-Fi, třízónovou klimatizaci a prémiový audiosystém s 11 reproduktory.
To nejzajímavější na Gemeře je její pohonné ústrojí. Pod karoserií z uhlíkových vláken se nachází dvakrát přeplňovaný dvoulitrový tříválec, který má sám o sobě úžasný výkon 450 kW (612 koní). Dokáže spalovat benzín, E85, E100, nebo metanol. Ale Koenigsegg Gemera je hybrid a tak spalovacímu motoru pomáhají též elektromotory. V tomto případě hned tři. Po jednom pro každé ze zadních kol, a jeden nainstalovaný přímo ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Souhrnný výkon všech čtyř motorů je fantastických 1250 kW (1700 koní). Ještě zajímavější je údaj o točivém momentu. Ten zde dosahuje monstrózní hodnoty 3500 N.m.
Čtyřmístný hyperspot dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h... a teď fanfáry... za neskutečných 1,9 sekundy! Maximální rychlosti, která má být 400 km/h zvládne Gemera dosáhnout za 20 sekund. Čistě na elektřinu zvládne vůz ujet 50 km a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což žádný plug-in hybrid na světě doposud nedokázal.
Koenigsegg plánuje vyrobit 350 Gemer, přičemž cena každého z nich má startovat na částce přibližně 36 miliónů Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.