Koenigsegg Gemera, hybridní raketa s tříválcem, 1700 koňmi a čtveřicí sedadel

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera, foto: Koenigsegg
Petr Boháč , AutoRoad.cz 10. března 2020 12:53
Sdílej:

Automobilka Koenigsegg je ekvivalentem superrychlých automobilů. Proto není divu, že jejich nejnovější model dokáže atakovat rychlost 400 km/h. Co jej ale odlišuje od ostatních modelů automobilky, je uspořádání interiéru a pohonné ústrojí.

Dle vyjádření firmy Koenigsegg se jedná o zcela novou kategorii automobilů, takzvanou Mega-GT. Skrze dvojici vzhůru výklopných dveří se zpřístupní interiér, kde se ve dvou řadách pohodlně usadí čtveřice cestujících. 

Interiér je pojat velmi stylově, své pasažéry chce Koenigsegg rozmazlovat zajímavými doplňky. Každé sedadlo má svůj vlastní držák na kelímky, který umožňuje nápoj jak zahřívat, tak i chladit. Dále pak displej infotainmentu pro obě řady sedadel, bezdrátové nabíječky telefonů, Apple CarPlay, Wi-Fi, třízónovou klimatizaci a prémiový audiosystém s 11 reproduktory.

To nejzajímavější na Gemeře je její pohonné ústrojí. Pod karoserií z uhlíkových vláken se nachází dvakrát přeplňovaný dvoulitrový tříválec, který má sám o sobě úžasný výkon 450 kW (612 koní). Dokáže spalovat benzín, E85, E100, nebo metanol. Ale Koenigsegg Gemera je hybrid a tak spalovacímu motoru pomáhají též elektromotory. V tomto případě hned tři. Po jednom pro každé ze zadních kol, a jeden nainstalovaný přímo ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Souhrnný výkon všech čtyř motorů je fantastických 1250 kW (1700 koní). Ještě zajímavější je údaj o točivém momentu. Ten zde dosahuje monstrózní hodnoty 3500 N.m.

Čtyřmístný hyperspot dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h... a teď fanfáry... za neskutečných 1,9 sekundy! Maximální rychlosti, která má být 400 km/h zvládne Gemera dosáhnout za 20 sekund. Čistě na elektřinu zvládne vůz ujet 50 km a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což žádný plug-in hybrid na světě doposud nedokázal.

Koenigsegg plánuje vyrobit 350 Gemer, přičemž cena každého z nich má startovat na částce přibližně 36 miliónů Kč.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.