Automobilka Koenigsegg je ekvivalentem superrychlých automobilů. Proto není divu, že jejich nejnovější model dokáže atakovat rychlost 400 km/h. Co jej ale odlišuje od ostatních modelů automobilky, je uspořádání interiéru a pohonné ústrojí.
Dle vyjádření firmy Koenigsegg se jedná o zcela novou kategorii automobilů, takzvanou Mega-GT. Skrze dvojici vzhůru výklopných dveří se zpřístupní interiér, kde se ve dvou řadách pohodlně usadí čtveřice cestujících.
Interiér je pojat velmi stylově, své pasažéry chce Koenigsegg rozmazlovat zajímavými doplňky. Každé sedadlo má svůj vlastní držák na kelímky, který umožňuje nápoj jak zahřívat, tak i chladit. Dále pak displej infotainmentu pro obě řady sedadel, bezdrátové nabíječky telefonů, Apple CarPlay, Wi-Fi, třízónovou klimatizaci a prémiový audiosystém s 11 reproduktory.
To nejzajímavější na Gemeře je její pohonné ústrojí. Pod karoserií z uhlíkových vláken se nachází dvakrát přeplňovaný dvoulitrový tříválec, který má sám o sobě úžasný výkon 450 kW (612 koní). Dokáže spalovat benzín, E85, E100, nebo metanol. Ale Koenigsegg Gemera je hybrid a tak spalovacímu motoru pomáhají též elektromotory. V tomto případě hned tři. Po jednom pro každé ze zadních kol, a jeden nainstalovaný přímo ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Souhrnný výkon všech čtyř motorů je fantastických 1250 kW (1700 koní). Ještě zajímavější je údaj o točivém momentu. Ten zde dosahuje monstrózní hodnoty 3500 N.m.
Čtyřmístný hyperspot dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h... a teď fanfáry... za neskutečných 1,9 sekundy! Maximální rychlosti, která má být 400 km/h zvládne Gemera dosáhnout za 20 sekund. Čistě na elektřinu zvládne vůz ujet 50 km a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což žádný plug-in hybrid na světě doposud nedokázal.
Koenigsegg plánuje vyrobit 350 Gemer, přičemž cena každého z nich má startovat na částce přibližně 36 miliónů Kč.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.