Ford oznámil, že nové SUV Ford Kuga bude mít nejnižší spotřebu ve své kategorii. Mezigenerační zlepšení oproti porovnatelné variantě předchozího modelu dosahuje až 28 procent.
Nová Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaným modelem v dosavadní historii značky Ford. Kromě konvenčních pohonů se nabízí také s mild-, full- a plug-in hybridní poháněcí soustavou. Vedle samotných motorů přispívají ke snížení spotřeby paliva rovněž další opatření, zaměřená na optimalizaci aerodynamiky a hmotnosti.
Plug-in hybridní technologie uděluje Fordu Kuga nejnižší spotřebu paliva i nejnižší emise CO2 a rovněž nejdelší dojezd v elektrickém režimu ze všech SUV střední velikosti. Podle metodiky NEDC ujede Kuga bez aktivace spalovacího motoru až 72 kilometrů.
Z porovnání jednotlivých motorizací nové Kugy s výkonově a konstrukčně srovnatelnými variantami předchozí generace vyplývá mezigenerační snížení spotřeby paliva až o 28 procent (NEDC).* Při započítání modelu plug-in hybrid se průměrná hospodárnost celé modelové řady Kuga zlepšila dokonce o 31 procent.
Kuga Plug-in Hybrid a Kuga Mild-Hybrid jsou k dispozici již od zahájení prodeje nové Kugy. Nedlouho poté Ford představí samonabíjecí hybridní Kugu. V nabídce ale i nadále zůstávají také propracované spalovací motory Ford EcoBlue (vznětové) a EcoBoost (zážehové).
Lehčí a aerodynamičtější
Nová Kuga je první SUV, založené na nové globální platformě značky Ford pro modely s pohonem předních kol. Oproti předchozí generaci disponuje lepší aerodynamikou a váží až o 80 kg méně, porovnáváme-li ekvivalentní konfigurace hnacího ústrojí.
V konstrukci vozu se rozsáhle uplatnil hliník. Ramena zavěšení z tohoto lehkého kovu uspoří 6,8 kg, nosník nárazníku 6,1 kg a lehčí brzdová soustava 0,8 kg.
K nižší hmotnosti přispívají rovněž lehčí koberce, duté tlumiče pérování nebo neodymové reproduktory zvukové aparatury.
Aerodynamickou účinnost nové Kugy mezigeneračně zlepšuje optimalizované zakrytování spodních partií, nové těsnění dveří nebo zapuštěné střešní ližiny. Díky těmto a dalším opatřením se aerodynamický odpor celého vozu snížil téměř o čtyři procenta.
Rozmanitá paleta hnacích soustav
Kuga Plug-in Hybrid:Kombinuje Atkinsonův zážehový motor o objemu 2,5 l s elektromotorem a lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh. Baterii lze nabíjet prostřednictvím vstupu umístěného na předním blatníku. Dobíjí se rovněž automaticky během jízdy s využitím kinetické energie při brzdění nebo při jízdě setrvačností. O využívání energie z baterie může rozhodovat řidič přepínáním mezi režimy Auto EV, EV nyní, EV později a Nabíjení EV. Jakmile se baterie vybije pod určitou hodnotu, vůz se samočinně vrátí do režimu Auto EV a funguje podobně jako běžný hybrid – při zpomalování baterii nabíjí a při akceleraci využívá uloženou energii k podpoře spalovacího motoru.
Kuga Mild-Hybrid:Doplňuje vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k) o 48voltovou mild-hybridní soustavu. Namísto běžného alternátoru je zde řemenem poháněný integrovaný startér--generátor, který při zpomalování zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do kapalinou chlazeného lithium-ion akumulátoru. Integrovaný startér-generátor umí pracovat také jako elektromotor. Uloženou energii využívá k podpoře spalovacího motoru. Díky 48V soustavě může technologie Auto Start-Stop vypínat motor v širším rozsahu provozních situací a ještě výrazněji přispět ke snížení spotřeby paliva.
Kuga EcoBoost:Zážehový motor o objemu 1,5 l je pro Kugu nabízen ve variantách 88 kW (120 k) a 110 kW (150 k). Disponuje funkcí deaktivace jednoho válce při částečném zatížení.
Kuga EcoBlue:Vznětové jednotky 1.5 EcoBlue 88 kW (120 k) i 2.0 EcoBlue 140 kW (190 k) jsou osazeny vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a integrovaným sacím traktem. Kuga Hybrid:
Samonabíjecí hybridní soustava se schopností jízdy pouze na elektřinu kombinuje zážehový motor 2,5 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem/generátorem, lithium-ion akumulátorem a CVT automatickou převodovkou, pocházející z vlastního vývoje Fordu.
Ford se veřejně zavázal nabízet do budoucna všechny své nově uváděné modely také v elektrifikovaných variantách. Ke konci příštího roku bude v Evropě nabízet 18 elektrifikovaných modelů.
Vynikající spotřebaKuga Plug-in Hybrid má spotřebu paliva od 1,2 l/100 km a emise CO2 od 26 g/km NEDC (od 1,4 l/100 km a 32 g/km WLTP). Dojezd na elektrický pohon činí 72 km NEDC (56 km WLTP). Kuga EcoBlue Mild-Hybrid má spotřebu paliva od 4,3 l/100 km a emise CO2 od 116 g/km NEDC (od 5,0 l/100 km a 132 g/km WLTP). Kuga 1.5 EcoBoost má spotřebu paliva od 5,6 l/100 km a emise CO2 od 125 g/km NEDC (od 6,6 l/100 km a 150 g/km WLTP). Kuga 1.5 EcoBlue má spotřebu paliva od 4,2 l/100 km a emise CO2 od 109 g/km NEDC (od 5,1 l/100 km a 133 g/km WLTP). Kuga 2.0 EcoBlue má spotřebu paliva od 4,8 l/100 km a emise CO2 od 127 g/km NEDC (od 5,9 l/100 km a 155 g/km WLTP).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?