Redukce spotřeby nového Fordu Kuga vyráží dech

AutoRoad.cz, 9. března 2020, 00:49 Google+

Ford oznámil, že nové SUV Ford Kuga bude mít nejnižší spotřebu ve své kategorii. Mezigenerační zlepšení oproti porovnatelné variantě předchozího modelu dosahuje až 28 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Kuga Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford Kuga Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

Sdílejte článek

Nová Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaným modelem v dosavadní historii značky Ford. Kromě konvenčních pohonů se nabízí také s mild-, full- a plug-in hybridní poháněcí soustavou. Vedle samotných motorů přispívají ke snížení spotřeby paliva rovněž další opatření, zaměřená na optimalizaci aerodynamiky a hmotnosti.

Plug-in hybridní technologie uděluje Fordu Kuga nejnižší spotřebu paliva i nejnižší emise CO2 a rovněž nejdelší dojezd v elektrickém režimu ze všech SUV střední velikosti. Podle metodiky NEDC ujede Kuga bez aktivace spalovacího motoru až 72 kilometrů.

Z porovnání jednotlivých motorizací nové Kugy s výkonově a konstrukčně srovnatelnými variantami předchozí generace vyplývá mezigenerační snížení spotřeby paliva až o 28 procent (NEDC).* Při započítání modelu plug-in hybrid se průměrná hospodárnost celé modelové řady Kuga zlepšila dokonce o 31 procent.

Kuga Plug-in Hybrid a Kuga Mild-Hybrid jsou k dispozici již od zahájení prodeje nové Kugy. Nedlouho poté Ford představí samonabíjecí hybridní Kugu. V nabídce ale i nadále zůstávají také propracované spalovací motory Ford EcoBlue (vznětové) a EcoBoost (zážehové).

Lehčí a aerodynamičtější

Nová Kuga je první SUV, založené na nové globální platformě značky Ford pro modely s pohonem předních kol. Oproti předchozí generaci disponuje lepší aerodynamikou a váží až o 80 kg méně, porovnáváme-li ekvivalentní konfigurace hnacího ústrojí.

V konstrukci vozu se rozsáhle uplatnil hliník. Ramena zavěšení z tohoto lehkého kovu uspoří 6,8 kg, nosník nárazníku 6,1 kg a lehčí brzdová soustava 0,8 kg.

K nižší hmotnosti přispívají rovněž lehčí koberce, duté tlumiče pérování nebo neodymové reproduktory zvukové aparatury.

Aerodynamickou účinnost nové Kugy mezigeneračně zlepšuje optimalizované zakrytování spodních partií, nové těsnění dveří nebo zapuštěné střešní ližiny. Díky těmto a dalším opatřením se aerodynamický odpor celého vozu snížil téměř o čtyři procenta.

Rozmanitá paleta hnacích soustav

Kuga Plug-in Hybrid:
Kombinuje Atkinsonův zážehový motor o objemu 2,5 l s elektromotorem a lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh.
Baterii lze nabíjet prostřednictvím vstupu umístěného na předním blatníku. Dobíjí se rovněž automaticky během jízdy s využitím kinetické energie při brzdění nebo při jízdě setrvačností.
O využívání energie z baterie může rozhodovat řidič přepínáním mezi režimy Auto EV, EV nyní, EV později a Nabíjení EV. Jakmile se baterie vybije pod určitou hodnotu, vůz se samočinně vrátí do režimu Auto EV a funguje podobně jako běžný hybrid – při zpomalování baterii nabíjí a při akceleraci využívá uloženou energii k podpoře spalovacího motoru.

Kuga Mild-Hybrid:
Doplňuje vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k) o 48voltovou mild-hybridní soustavu.
Namísto běžného alternátoru je zde řemenem poháněný integrovaný startér--generátor, který při zpomalování zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do kapalinou chlazeného lithium-ion akumulátoru.
Integrovaný startér-generátor umí pracovat také jako elektromotor. Uloženou energii využívá k podpoře spalovacího motoru. Díky 48V soustavě může technologie Auto Start-Stop vypínat motor v širším rozsahu provozních situací a ještě výrazněji přispět ke snížení spotřeby paliva.

Kuga EcoBoost:
Zážehový motor o objemu 1,5 l je pro Kugu nabízen ve variantách 88 kW (120 k) a 110 kW (150 k). Disponuje funkcí deaktivace jednoho válce při částečném zatížení.

Kuga EcoBlue:
Vznětové jednotky 1.5 EcoBlue 88 kW (120 k) i 2.0 EcoBlue 140 kW (190 k) jsou osazeny vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a integrovaným sacím traktem.
Kuga Hybrid:

Samonabíjecí hybridní soustava se schopností jízdy pouze na elektřinu kombinuje zážehový motor 2,5 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem/generátorem, lithium-ion akumulátorem a CVT automatickou převodovkou, pocházející z vlastního vývoje Fordu.

Ford se veřejně zavázal nabízet do budoucna všechny své nově uváděné modely také v elektrifikovaných variantách. Ke konci příštího roku bude v Evropě nabízet 18 elektrifikovaných modelů.

Vynikající spotřeba
Kuga Plug-in Hybrid má spotřebu paliva od 1,2 l/100 km a emise CO2 od 26 g/km NEDC (od 1,4 l/100 km a 32 g/km WLTP). Dojezd na elektrický pohon činí 72 km NEDC (56 km WLTP).
Kuga EcoBlue Mild-Hybrid má spotřebu paliva od 4,3 l/100 km a emise CO2 od 116 g/km NEDC (od 5,0 l/100 km a 132 g/km WLTP).
Kuga 1.5 EcoBoost má spotřebu paliva od 5,6 l/100 km a emise CO2 od 125 g/km NEDC (od 6,6 l/100 km a 150 g/km WLTP).
Kuga 1.5 EcoBlue má spotřebu paliva od 4,2 l/100 km a emise CO2 od 109 g/km NEDC (od 5,1 l/100 km a 133 g/km WLTP).
Kuga 2.0 EcoBlue má spotřebu paliva od 4,8 l/100 km a emise CO2 od 127 g/km NEDC (od 5,9 l/100 km a 155 g/km WLTP).

Vytisknout

Diskuze: Redukce spotřeby nového Fordu Kuga vyráží dech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

reklama

Doporučujeme

Mini Cooper SE

MINI Cooper SE přichází na český trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  2. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  3. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  4. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  5. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  6. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud