Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 17. ledna 2020, 15:31 Google+

Na uplynulém autosalonu v Tokyu byla představena faceliftovaná Honda Civic Type-R. Její úkol je jasný, sesadit z trůnu nejlepších hot-hatch Renault Megane R.S. Trophy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R | foto: Honda

Sdílejte článek

Honda Civic Type-R platí za jednu z nejlépe jezdících předokolek. Do nedávna držela rekord jako nejrychlejší sériové auto s předním náhonem na proslulém Nürburgringu. Jak mnozí z vás jistě vědí, v loňském roce toto vítězství uzmul francouzský Renault se svým Megane R.S. Trophy. Japonští inženýři zvedli vyhozenou rukavici a pro letošní rok představili řádně přepracovaný Civic Type-R.

Na první pohled jsou největší změny vidět na předním a zadním nárazníku. Cílem byla optimalizace přívodu vzduchu potřebného ke chlazení motoru a brzd. Novinkou je taktéž barva Boost Blue vyhrazena exkluzivně pouze pro modely Type-R.

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda

V interiéru je nový volant obšitý Alcantarou a nová řadící páka. Pro optimální hladinu zvuku je Civic vybaven systémem Active Sound Control, který upravuje zvuk v závislosti na jízdních podmínkách.

Co na první pohled vidět není, to je vylepšené odpružení a brzdy. Vůz má nově naladěné řízení, jiné tlumiče a silnější silentbloky na zadní nápravě. Přední brzdy od Bremba mají nyní vyšší výkon a delší životnost.

Pod kapotou je vše při starém, nač také předělávat to, co funguje. I na dále Type-R sází na přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1996 ccm, jehož výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 400 N.m. roztáčí přední kola přes 6 stupňovou manuální převodovku. Dynamické schopnosti faceliftovaného Civicu Type-R nejsou zatím k dispozici, ale i nadále můžeme počítat s maximální rychlostí přesahující 270 km/h a se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 5,7 s.

Aktualizovaná Honda Civic Type-R by měla dorazit k prvním zákazníkům někdy v zimě letošního roku.

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda

Vytisknout

Diskuze: Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

reklama

Doporučujeme

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud