Na uplynulém autosalonu v Tokyu byla představena faceliftovaná Honda Civic Type-R. Její úkol je jasný, sesadit z trůnu nejlepších hot-hatch Renault Megane R.S. Trophy.
Honda Civic Type-R platí za jednu z nejlépe jezdících předokolek. Do nedávna držela rekord jako nejrychlejší sériové auto s předním náhonem na proslulém Nürburgringu. Jak mnozí z vás jistě vědí, v loňském roce toto vítězství uzmul francouzský Renault se svým Megane R.S. Trophy. Japonští inženýři zvedli vyhozenou rukavici a pro letošní rok představili řádně přepracovaný Civic Type-R.
Na první pohled jsou největší změny vidět na předním a zadním nárazníku. Cílem byla optimalizace přívodu vzduchu potřebného ke chlazení motoru a brzd. Novinkou je taktéž barva Boost Blue vyhrazena exkluzivně pouze pro modely Type-R.
V interiéru je nový volant obšitý Alcantarou a nová řadící páka. Pro optimální hladinu zvuku je Civic vybaven systémem Active Sound Control, který upravuje zvuk v závislosti na jízdních podmínkách.
Co na první pohled vidět není, to je vylepšené odpružení a brzdy. Vůz má nově naladěné řízení, jiné tlumiče a silnější silentbloky na zadní nápravě. Přední brzdy od Bremba mají nyní vyšší výkon a delší životnost.
Pod kapotou je vše při starém, nač také předělávat to, co funguje. I na dále Type-R sází na přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1996 ccm, jehož výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 400 N.m. roztáčí přední kola přes 6 stupňovou manuální převodovku. Dynamické schopnosti faceliftovaného Civicu Type-R nejsou zatím k dispozici, ale i nadále můžeme počítat s maximální rychlostí přesahující 270 km/h a se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 5,7 s.
Aktualizovaná Honda Civic Type-R by měla dorazit k prvním zákazníkům někdy v zimě letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.