DALŠÍ KROK LEXUSU? Po hybridech představil UX 300e

AutoRoad.cz, 1. prosince 2019, 19:31 Google+

Lexus představIL na mezinárodní automobilové výstavě v čínském Kantonu svůj první bateriový elektromobil (BEV) UX 300e.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

Sdílejte článek

Již od dob uvedení svého modelu RX 400h v roce 2005 je Lexus průkopníkem technologií elektrifikace vozidel, zastávajícím klíčovou roli coby automobilka nabízející produkty proslulé jízdními schopnostmi i odpovědným přístupem k životnímu prostředí. Na autosalonu Tokio 2019 odhalil Lexus svoji celosvětovou strategii elektrifikace, jejímž cílem je dosáhnout významného pokroku ve smyslu výkonových charakteristik vozidel, jízdního chování, ovládání a potěšení za volantem.

Technologie zařazené do strategie elektrifikace podporují integrovanou kontrolu hnacího ústrojí, soustavy řízení, odpružení a brzd, čímž maximálně využívají potenciál technologie řízení elektromotorů, postupně vyladěné v hybridních modelech. Prostřednictvím uvedených technologií dokáží vozy regulovat hnací sílu ve prospěch optimálního postavení karoserie vozidla za každé jízdní situace. Snahou firmy Lexus je i nadále nabízet vozidla poskytující zábavu za volantem i bezpečnější cestování.

Čistě elektrické UX 300e, coby první sériový model čistě na elektřinu, bylo vyvinuto s cílem dosáhnout vynikajících jízdních schopností. Konstruktéři ponechali beze změny markantní design i užitné vlastnosti crossoveru UX a zaměřili se na příležitosti umožňující stavět na jedinečných výhodách elektromobilů z pohledu dynamiky a jízdních schopností. Výkonný elektromotor pro UX 300e se chlubí energickým zrychlováním s přirozeným charakterem; vysokokapacitní baterie uložené přímo pod podlahou kabiny zase přinášejí nízké těžiště a dojezd až 400 km (dle metodiky NEDC). UX 300e k tomu přidává i nejnovější technologie konektivity, a maximální měrou tak využívá výhod elektromobilů ve prospěch skvělých jízdních schopností i praktičnosti.

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

UX 300e se v roce 2020 začne prodávat v Číně a ve vybraných zemích Evropy; uvedení na japonský trh je naplánováno na počátek roku 2021.

První elektromobil značky Lexus zhmotňuje kultivované jízdní schopnosti a špičkové utlumení hluku i vibrací v duchu tradic značky 

Lexus se vždy zaměřoval na opojné jízdní schopnosti, a nejinak je tomu i v případě vývoje elektromobilu s bateriovým pohonem. Konstruktéři Lexus vyšli z kultivovaných jízdních vlastností UX a dokázali nový elektrický pohon efektivně využít tak, aby vůz nabídl ještě lepší jízdní schopnosti. UX 300e se kromě toho chlubí jedním z nejtišších interiérů v této třídě, jak ostatně přísluší špičkovým akustickým vlastnostem, které jsou pro vozy Lexus typické.

Volič jízdních režimů Drive Mode Select umožňuje majiteli UX 300e zajistit vždy hladké zrychlování a zpomalování podle aktuální situace. Řidič si může vychutnat mohutnou akceleraci a okamžitý točivý moment elektrického pohonu bezprostředně po sešlápnutí pedálu, resp. používat podobně i páčky pod volantem pro brzdění motorem s využitím čtyř úrovní zpomalování a rekuperace energie – při zachování zcela přirozených jízdních vlastností.

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

UX 300e se chlubí příkladnou jízdní dynamikou, která staví na nízkém těžišti díky elektromotoru a bateriím pod kabinou v kombinaci s optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravami a momentem setrvačnosti.

Beztak vynikající dynamické vlastnosti podvozkové platformy GA-C byly ještě vylepšeny dalšími výztuhami a optimalizací síly tlumičů v souladu se změnami dynamiky v důsledku elektrifikace.

Elektromobily jsou známy svým tichým charakterem, nicméně UX 300e nekončí akustickou izolací elektrického pohonu a usiluje o účinné potlačení vnějšího hluku (např. aerodynamického svistu a odlétávajících kamínků), který by cestující při absenci spalovacího motoru a převodovky mohli zaznamenat. Díky zaměření techniků Lexus na akustický management si tak řidič může vychutnávat pohodlí mimořádně tiché kabiny.

Konstruktéři se soustředili i na zvuky vznikající během jízdy, aby dosáhli přirozeného prostředí v interiéru. Akustický systém Active Sound Control (ASC) přenáší přirozené okolní zvuky s cílem informovat o jízdních podmínkách a zprostředkovat celé posádce vozidla přirozený charakter.

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

Legendární spolehlivost Lexus staví na tradici hybridních modelů

Při vývoji UX 300e zužitkoval Lexus znalosti získané vývojem špičkových hybridních systémů této značky a stejnou úroveň kvality a pohodlného ovládání promítl i do svého prvního sériového elektromobilu, stejně jako postupuje u všech svých vozidel. Tým konstruktérů Lexus docílil mimořádné spolehlivosti baterií a současně uplatnil nejmodernější technologie konektivity pro maximální každodenní použitelnost a praktičnost ve spojení s chytrými telefony.

Optimalizace se zaměřila na co nejefektivnější chod elektromotoru, střídače, převodů a vysokokapacitní baterie s využitím poznatků získaných v rámci vývoje hybridních vozidel. Zlepšením parametrů celého systému se podařilo dosáhnout dojezdu 400 km pro cestování bez obav z vybití baterie UX 300e.

Baterie jsou vybaveny systémem teplotního managementu pro spolehlivý provoz za nízkých i vysokých okolních teplot. Ke zvýšení spolehlivosti přispívá i několik systémů monitorování, které regulují nabíjení a předcházejí rizikovým stavům, jako např. přebití.

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

UX 300e nabízí ty nejmodernější technologie palubní konektivity. Po propojení s chytrým telefonem pomocí speciální mobilní aplikace může řidič kdykoli zkontrolovat stav nabití baterie nebo dojezd. Zahrnuty jsou i funkce pro nabíjení, jako např. časovač informující majitele o tom, kdy bude vozidlo plně nabité, resp. umožňující naplánovat příští nabíjení podle předpokládaného času jízdy. Aplikace umožňuje majiteli ovládat na dálku různé funkce ke zvýšení pohodlí, např. klimatizaci, vyhřívání sedadel nebo odmrazování oken.

Specifikace elektromotoru pro UX300e
Umístění - Vpředu
Model - 4KM
Max. výkon - 150 kW
Max. točivý moment - 300 Nm

Specifikace baterií pro UX300e
Typ - Lithium-iontové
Kapacita - 54,3 kWh
Dojezd - 400 km
Rychlost nabíjení - Max. 6,6 kW (AC), Max. 50 kW (DC) 

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

Opět s markantním designem a vysokou praktičností původního modelu UX

Markantní stylistické ztvárnění a vysoká praktičnost kompaktního crossoveru Lexus UX se samozřejmě přenáší i na UX 300e, které tak zákazníkům dokáže nabídnout skutečně komplexní vlastnosti.

Kromě smělé a rafinované vnější podoby, poukazující na odolnost a agilní jízdní schopnosti, vyvinul Lexus pro UX 300e speciální aerodynamická kola a zakrytování podvozku.

K jednoduchosti a funkčnosti interiéru přispívá i umístění systému elektronického řazení na středovém panelu.

Lexus klade důraz na vývoj těch nejvyspělejších bezpečnostních technologií, které také v rychlém sledu nabízí řidičům. UX 300e opět používá bezpečnostní paket Lexus Safety System+ v souladu s nepolevující snahou značky předcházet dopravním nehodám a smrtelným zraněním, stejně tak jako potlačovat psychickou námahu při řízení a vyvíjet systémy na podporu řízení pro požitek z přirozené a bezpečné jízdy.

Vytisknout

Diskuze: DALŠÍ KROK LEXUSU? Po hybridech představil UX 300e

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud