Když se řekne sportovní vůz od značky BMW, drtivá většina populace si vybaví některý model s písmenkem M. I člověk, který se o auta zas tak moc nezajímá, zcela jistě někdy slyšel o BMW M3, nebo M5. Ale BMW nevyrábí jen prémiové automobily, nýbrž také motocykly. A právě jejich řady by měli "eMkové" modely doplnit.
Dosavadní nejvýkonnější motocykly od BMW začínají písmenkem S, jako například S 1000 RR, nebo S1000XR. Do budoucna by nejrychlejší motocykly od BMW měly začínat písmenkem M. Bavorští si u Úřadu pro duševní vlastnictví Evropské unie (EUIPO) nechali patentovat hned tři ochranné známky. Jsou jimi M 1000 RR, M 1000 XR a M 1300 GS.
Zůstává otázkou, zda modely M nahradí stávající vrcholná "eSka" a nebo jestli půjdou ještě dál a přinesou ještě vyšší výkony. Už dosavadní BMW S 1000 RR je čistokrevný supersport. Jeho litrový motor ze sebe "vymáčkne" 152 kW (207 koní) a 113 N.m. točivého momentu. To stačí 194 kg vážícímu motocyklu k dosažení 299 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,1s.
Neméně zajímavé bude přípravné M 1300 GS. Rodina GS v současné době takto objemný motor ani nenabízí. Vrchol současné produkce končí u R 1250 GS.
Jsme opravdu zvědaví, zda a hlavně jak, se BMW podaří přenést takřka kultovní modely M z automobilové produkce do té motocyklové.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?