McLaren si připravil lahůdku pro milovníky okruhových závodů. Pouze 15 vozů v pěti různých verzích. Svá jména, jak už název napovídá, dostaly podle států, na jejichž okruzích se koná nejprestižnější motoristický závod světa v podobě Velké Ceny Formule 1.
5 modelů McLaren 720S Coupé MSO ApexGreat Brtain - 110 mph: podle britského okruhu Silverstone, kde 720S vyvine 177 km/h u vrcholu první zatáčkyGermany - 85 mph: zatáčku Mobil 1 na německém Hockenheimu zvládne projet ve 136 km/hFrance - 104 mph: konec zatáčky Mistral Straight na francouzském okruhu Paul Ricard zvládne McLaren v rychlosti 167 km/hBelgium - 103 mph: vrchol zatáčky Ráz Rouge na belgickém okruhu Spa zvládne projet ve 165 km/hItaly - 90 mph: v šikaně Ascari v italské Monze nezpomalí pod 145 km/h
McLaren 720S Coupé MSO Apex sází na neuvěřitelně lehkou, ale přesto silnou a tuhou karosérii Monocage II. Tu kombinuje s uprostřed uloženou, dvakrát přeplňovanou V8 o obsahu 3994 ccm. Ta pomocí 7 stupňové dvouspojkové převodovky posílá na zadní kola 537 kW (720 koní) a 770 N.m. Dynamika naprosto odpovídá udávaným výkonům. McLaren akceleruje 0-100 km/h za 2,9 s, 0-200 km/h zvládne za 7,8 s a sprint ke 300 km/h proběhne v čase 21,4 s. Maximální udávaná rychlost lehce přesahuje 340 km/h.
V Británii cena startuje na sumě 288 813 GBP (8 400 000 Kč). V této ceně je však započítána nejen exkluzivita vlastnictví pouze jednoho z patnácti vyrobených kusů, ale i VIP zažité na trati Velké Ceny. Ta spočívá v "Paddock Pass FIA Formule 1". Majitelé se tak budou moci účastnit Pirelli Hot Laps, kde s profesionálním řidičem obkrouží jedno kolo okruhu GP v ostrém závodním tempu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?