McLaren si připravil lahůdku pro milovníky okruhových závodů. Pouze 15 vozů v pěti různých verzích. Svá jména, jak už název napovídá, dostaly podle států, na jejichž okruzích se koná nejprestižnější motoristický závod světa v podobě Velké Ceny Formule 1.
5 modelů McLaren 720S Coupé MSO ApexGreat Brtain - 110 mph: podle britského okruhu Silverstone, kde 720S vyvine 177 km/h u vrcholu první zatáčkyGermany - 85 mph: zatáčku Mobil 1 na německém Hockenheimu zvládne projet ve 136 km/hFrance - 104 mph: konec zatáčky Mistral Straight na francouzském okruhu Paul Ricard zvládne McLaren v rychlosti 167 km/hBelgium - 103 mph: vrchol zatáčky Ráz Rouge na belgickém okruhu Spa zvládne projet ve 165 km/hItaly - 90 mph: v šikaně Ascari v italské Monze nezpomalí pod 145 km/h
McLaren 720S Coupé MSO Apex sází na neuvěřitelně lehkou, ale přesto silnou a tuhou karosérii Monocage II. Tu kombinuje s uprostřed uloženou, dvakrát přeplňovanou V8 o obsahu 3994 ccm. Ta pomocí 7 stupňové dvouspojkové převodovky posílá na zadní kola 537 kW (720 koní) a 770 N.m. Dynamika naprosto odpovídá udávaným výkonům. McLaren akceleruje 0-100 km/h za 2,9 s, 0-200 km/h zvládne za 7,8 s a sprint ke 300 km/h proběhne v čase 21,4 s. Maximální udávaná rychlost lehce přesahuje 340 km/h.
V Británii cena startuje na sumě 288 813 GBP (8 400 000 Kč). V této ceně je však započítána nejen exkluzivita vlastnictví pouze jednoho z patnácti vyrobených kusů, ale i VIP zažité na trati Velké Ceny. Ta spočívá v "Paddock Pass FIA Formule 1". Majitelé se tak budou moci účastnit Pirelli Hot Laps, kde s profesionálním řidičem obkrouží jedno kolo okruhu GP v ostrém závodním tempu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.