Frankfurtský autosalon zavřel své brány teprve před pár dny a již nyní prosakují zákulisní informace o nadcházejícím autosalonu v Tokiu. Zde by měla mít premiéra produkční verze konceptu Mazda Vision Coupe.
Mazda již pár let pracuje na duchovním nástupci Mazdy RX-8, tedy opravdovém čtyřdveřovém 2+2 místem sportovním voze. Ne jak je dnes v módě jen snížit střechu u běžného sedanu a nazvat ho 4D coupé.
Mazda RX-8 byl skvělý sportovní vůz s jízdními vlastnostmi motokáry. Měl sice úžasný, ale zato velice choulostivý rotační motor Wankel. V připravovaném voze by měla být přeci jen konvenčnější pohonná jednotka. Pod dlouhou příď chce Mazda usadit zcela nový řadový šestiválec s technologií Skyactiv-X o obsahu 3,0 l a výkonu 257 kW (350 koní). Spekuluje se též o možnosti, že půjde o mild hybridní provedení. Jak přesně, to automobilka neuvádí. Dlouhá příď zde není jen na efekt. Pro co možná nejlepší rozložení hmotnosti by měl motor ležet až za přední nápravou.
Není jisté, zda si Mazda zcela novou platformu vyvinula sama, nebo zda spolupracovala s Toyotou, potažmo s Lexusem. Ve hře je možnost, že právě na této nové platformě má vyjíždět budoucí generace Lexusu IS s GS. Sdílením nákladů na vývoj a výrobu by se mohla udržet cena za novou Mazdu v přijatelných mezích.
Jak už bylo napsáno výše, premiéra nového kupé značky Mazda by měla proběhnout na nadcházejícím tokijském autosalónu. Jestli vše půjde podle plánů, první zákazníci by své nové auto mohli zaparkovat do své garáže někdy v průběhu roku 2022.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.