Frankfurtský autosalon zavřel své brány teprve před pár dny a již nyní prosakují zákulisní informace o nadcházejícím autosalonu v Tokiu. Zde by měla mít premiéra produkční verze konceptu Mazda Vision Coupe.
Mazda již pár let pracuje na duchovním nástupci Mazdy RX-8, tedy opravdovém čtyřdveřovém 2+2 místem sportovním voze. Ne jak je dnes v módě jen snížit střechu u běžného sedanu a nazvat ho 4D coupé.
Mazda RX-8 byl skvělý sportovní vůz s jízdními vlastnostmi motokáry. Měl sice úžasný, ale zato velice choulostivý rotační motor Wankel. V připravovaném voze by měla být přeci jen konvenčnější pohonná jednotka. Pod dlouhou příď chce Mazda usadit zcela nový řadový šestiválec s technologií Skyactiv-X o obsahu 3,0 l a výkonu 257 kW (350 koní). Spekuluje se též o možnosti, že půjde o mild hybridní provedení. Jak přesně, to automobilka neuvádí. Dlouhá příď zde není jen na efekt. Pro co možná nejlepší rozložení hmotnosti by měl motor ležet až za přední nápravou.
Není jisté, zda si Mazda zcela novou platformu vyvinula sama, nebo zda spolupracovala s Toyotou, potažmo s Lexusem. Ve hře je možnost, že právě na této nové platformě má vyjíždět budoucí generace Lexusu IS s GS. Sdílením nákladů na vývoj a výrobu by se mohla udržet cena za novou Mazdu v přijatelných mezích.
Jak už bylo napsáno výše, premiéra nového kupé značky Mazda by měla proběhnout na nadcházejícím tokijském autosalónu. Jestli vše půjde podle plánů, první zákazníci by své nové auto mohli zaparkovat do své garáže někdy v průběhu roku 2022.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?