Frankfurtský autosalon zavřel své brány teprve před pár dny a již nyní prosakují zákulisní informace o nadcházejícím autosalonu v Tokiu. Zde by měla mít premiéra produkční verze konceptu Mazda Vision Coupe.
Mazda již pár let pracuje na duchovním nástupci Mazdy RX-8, tedy opravdovém čtyřdveřovém 2+2 místem sportovním voze. Ne jak je dnes v módě jen snížit střechu u běžného sedanu a nazvat ho 4D coupé.
Mazda RX-8 byl skvělý sportovní vůz s jízdními vlastnostmi motokáry. Měl sice úžasný, ale zato velice choulostivý rotační motor Wankel. V připravovaném voze by měla být přeci jen konvenčnější pohonná jednotka. Pod dlouhou příď chce Mazda usadit zcela nový řadový šestiválec s technologií Skyactiv-X o obsahu 3,0 l a výkonu 257 kW (350 koní). Spekuluje se též o možnosti, že půjde o mild hybridní provedení. Jak přesně, to automobilka neuvádí. Dlouhá příď zde není jen na efekt. Pro co možná nejlepší rozložení hmotnosti by měl motor ležet až za přední nápravou.
Není jisté, zda si Mazda zcela novou platformu vyvinula sama, nebo zda spolupracovala s Toyotou, potažmo s Lexusem. Ve hře je možnost, že právě na této nové platformě má vyjíždět budoucí generace Lexusu IS s GS. Sdílením nákladů na vývoj a výrobu by se mohla udržet cena za novou Mazdu v přijatelných mezích.
Jak už bylo napsáno výše, premiéra nového kupé značky Mazda by měla proběhnout na nadcházejícím tokijském autosalónu. Jestli vše půjde podle plánů, první zákazníci by své nové auto mohli zaparkovat do své garáže někdy v průběhu roku 2022.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.