Frankfurtský autosalon zavřel své brány teprve před pár dny a již nyní prosakují zákulisní informace o nadcházejícím autosalonu v Tokiu. Zde by měla mít premiéra produkční verze konceptu Mazda Vision Coupe.
Mazda již pár let pracuje na duchovním nástupci Mazdy RX-8, tedy opravdovém čtyřdveřovém 2+2 místem sportovním voze. Ne jak je dnes v módě jen snížit střechu u běžného sedanu a nazvat ho 4D coupé.
Mazda RX-8 byl skvělý sportovní vůz s jízdními vlastnostmi motokáry. Měl sice úžasný, ale zato velice choulostivý rotační motor Wankel. V připravovaném voze by měla být přeci jen konvenčnější pohonná jednotka. Pod dlouhou příď chce Mazda usadit zcela nový řadový šestiválec s technologií Skyactiv-X o obsahu 3,0 l a výkonu 257 kW (350 koní). Spekuluje se též o možnosti, že půjde o mild hybridní provedení. Jak přesně, to automobilka neuvádí. Dlouhá příď zde není jen na efekt. Pro co možná nejlepší rozložení hmotnosti by měl motor ležet až za přední nápravou.
Není jisté, zda si Mazda zcela novou platformu vyvinula sama, nebo zda spolupracovala s Toyotou, potažmo s Lexusem. Ve hře je možnost, že právě na této nové platformě má vyjíždět budoucí generace Lexusu IS s GS. Sdílením nákladů na vývoj a výrobu by se mohla udržet cena za novou Mazdu v přijatelných mezích.
Jak už bylo napsáno výše, premiéra nového kupé značky Mazda by měla proběhnout na nadcházejícím tokijském autosalónu. Jestli vše půjde podle plánů, první zákazníci by své nové auto mohli zaparkovat do své garáže někdy v průběhu roku 2022.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?