Automobilka Hongqi (v překladu červená vlajka), představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem koncept hypersportovního automobilu. Celým jménem Hongqi S9 concept car přináší hybridní technologii, jejíž výkony se mají řadit na absolutní vrchol současné automobilové produkce.
Nový Čínský hypersport sází na uprostřed uložený přeplňovaný V8 o objemu 4,0 l spřažený s elektrickou jednotkou. Blíží informace o jednotlivých motorech nejsou doposud k dispozici.
Dle prvotních informací je celkový výkon úžasných 1400 koní. Výrobce uvádí, že hypersport z uhlíkových vláken překoná hranici 400 km/h. Cože je samo o sobě úžasné. Ovšem zrychlení 0-100 km/h má proběhnout za 1,9 s. Najednou vypadá všemocné Bugatti Chiron se svým časem 2,5 s jako chudý příbuzný.
Koncern Faw, jehož je Hongqi součástí, uvádí, že koncept S9 má velmi reálné vyhlídky na sériovou výrobu, ale načasování výroby zatím nebylo zveřejněno.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?