Automobilka Hongqi (v překladu červená vlajka), představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem koncept hypersportovního automobilu. Celým jménem Hongqi S9 concept car přináší hybridní technologii, jejíž výkony se mají řadit na absolutní vrchol současné automobilové produkce.
Nový Čínský hypersport sází na uprostřed uložený přeplňovaný V8 o objemu 4,0 l spřažený s elektrickou jednotkou. Blíží informace o jednotlivých motorech nejsou doposud k dispozici.
Dle prvotních informací je celkový výkon úžasných 1400 koní. Výrobce uvádí, že hypersport z uhlíkových vláken překoná hranici 400 km/h. Cože je samo o sobě úžasné. Ovšem zrychlení 0-100 km/h má proběhnout za 1,9 s. Najednou vypadá všemocné Bugatti Chiron se svým časem 2,5 s jako chudý příbuzný.
Koncern Faw, jehož je Hongqi součástí, uvádí, že koncept S9 má velmi reálné vyhlídky na sériovou výrobu, ale načasování výroby zatím nebylo zveřejněno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?