Společnost Hyundai včera na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem odhalila koncepční elektromobil „45“. Koncept je vzpomínkou na historické kořeny značky. Míří však do budoucnosti, pro niž zvěstuje novou éru automobilového designu Hyundai se zaměřením na elektrifikaci, autonomní jízdu, inteligentní technologie a ekologickou mobilitu. Nově koncipovaná studie 45 je inspirována 45letou ikonou, koncepčním kupé Hyundai Pony. Představuje však zcela nové zážitky z cestování autonomním automobilem budoucnosti.
Pohled do minulosti je pro pokrok zásadní a dramatický vnější design studie 45 čerpá inspiraci z prvního vozu značky Hyundai, koncepčního kupé Hyundai Pony z roku 1974. Ikonický charakter studie 45 je definován aerodynamickým designem samonosné karoserie s lehkou konstrukcí, inspirovaným architektonickými aspekty letadel z 20. let 20. století. Označení vozu také částečně odkazuje na úhly 45° na přídi a zádi. Výsledná silueta ve tvaru diamantu naznačuje směřování designu u budoucích elektromobilů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nový koncepční vůz dává stranou složitost a oslavuje čisté linie i minimalistické struktury původního koncepčního kupé. Studie 45, kombinující tradice s vizí, zahrnuje evoluci designérského stylu „smyslné sportovnosti“ značky Hyundai. „Smyslnost“ reprezentuje intenzivní emoce, které může zákazník prožívat prostřednictvím designu, a „sportovnost“ převádí tyto hodnoty do reality prostřednictvím inovativních řešení pro mobilitu.
Exteriér – nová definice styluStudie 45 nově interpretuje osobitou mřížku masky chladiče původního konceptu designem, který nese označení „Kinetic cube lamp“. Ikonická příď se světlomety s motivem kinetické kostky vyvolává podobné emoce, ale současně používá nejmodernější technologie. Kromě toho také posouvá světelný design značky Hyundai na novou úroveň. Vůz je díky tomu okamžitě rozpoznatelný i z velké vzdálenosti.
Studie 45 má siluetu moderního automobilu se splývavou zádí, která ztělesňuje stabilitu a dynamiku, což jsou vlastnosti, jež umocňuje velká šířka vozidla i jeho postoj směřující vpřed. Exteriéru dodává precizní a zároveň energický charakter prostor pro cestující, který je strukturován dynamicky navrženými okny, jejichž plochy jsou zakončeny velmi skloněnými střešními sloupky C. Tím vzniká pocit dynamického pohybu vpřed dokonce i u stojícího vozu.
Nová technika progresivního elektromobilu se odráží v designu studie 45. Ve spodní části dveří poukazuje speciální obložení na dlouhý dojezd koncepčního vozu 45 a na základě aktivních světel LED se mohou uživatelé intuitivně dozvědět o aktuálním dojezdu ještě dřív, než usednou do vozu. Tyto pozorné detaily jsou koncipovány zejména pro uživatele, kteří získávají první zkušenosti s elektromobilem.
Koncepční vůz 45 představuje také budoucí technologie, které ovlivní příští generace modelů Hyundai. Příkladem jsou boční kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek, které eliminují postupné zhoršování viditelnosti v důsledku nečistot, které se usazují na zrcátkách. Studie tento problém řeší otočným modulem, k němuž je připevněn objektiv kamery. Otáčející se kamera je kartáčem zbavována nečistot, aby byla vždy zajištěna dokonalá viditelnost. Vozidlo je vybaveno po celém obvodu větším počtem skrytých kamer, aby bylo možné používat systémy autonomního řízení a další budoucí technologie. Hyundai tím potvrzuje svou otevřenost vůči budoucímu vývoji.
Interiér – pokrytí všech aspektů životního stylu zákazníkůHyundai s příchodem nové éry budoucí mobility představuje novou podobu zážitků z cestování v autonomním automobilu. Interiér nové studie 45 je jedinečným životním prostorem s variabilitou, která vychází vstříc rozmanitým požadavkům a životním stylům cestujících. Studie 45 vychází z konceptu osvobozeného stylu, „STYLE SET FREE“, společnosti Hyundai Motor a nabízí letmý pohled do představ lidí o cestování v éře autonomních vozidel.
Designérský tým značky Hyundai pojal vnitřní prostor jako místo, věnované nejen řízení, a zaměřil se na evoluci automobilu, koncipovaného jako životní prostor. Minimalistický interiér, inspirovaný nábytkářským designem, je vybaven přitažlivou fúzí dřeva, tkaniny a kůže. Výsledná útulná atmosféra je uvolňující. Tento pocit je navíc umocněn mimořádnou prostorností. Také denní světlo bylo považováno za stylistický prvek, který přirozeným způsobem vyvolává podobné emoce.
Vůz nabízí cestujícím komfortní prostředí s pocitem vzájemnosti díky zadním sedadlům ve stylu pohodlných čalouněných křesel a předním sedadlům, která lze otočit čelem k ostatním cestujícím. V rámci dalšího vývoje designu a techniky mohou cestující vpředu vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem prostřednictvím promítacího rozhraní, které nahrazuje centrální dotykový displej řadou dílčích displejů a funkcí, integrovaných do samotné přístrojové desky.
Elektrický pohon umožňuje zcela nový přístup k vnitřnímu uspořádání automobilu. Akumulátory a elektromotory jsou uloženy mimo prostor pro cestující nebo pod ním, aby bylo možné maximálně využít disponibilní obestavěný prostor.
Akumulátory studie jsou uloženy v ploché podlaze vozidla, a přispívají tak k mimořádné prostornosti interiéru. Ploché podlaze vozu, v níž jsou uloženy akumulátory, se přezdívá „skateboard“, protože jej připomíná. Designéři nad ní mohli vytvořit prostor, který připomíná obývací pokoj s novým nábytkem. Sedadla se při otvírání dveří natočí směrem k nastupujícím cestujícím.
Zahrnutí lidského aspektu do moderní techniky umožní navázání vztahu značky Hyundai s životním stylem řidiče i mimo prostor za volantem, se zaměřením na jeho emoce.
Čisté linie, ergonomicky rozmístěné ovládací prvky a součásti interiéru ve stylu „luxusní elektroniky“ umocňují pocit velkorysého prostoru a jednoduché modernosti designu studie 45. Vůz mnoha inovativními způsoby mění podobu odkládacích prostorů, například přihrádkou ve dveřích s horizontálně protáhlým tvarem, do níž lze odložit knihy nebo tablety. Odkládací přihrádka je navíc vyrobena z transparentního materiálu, takže věci v ní uložené jsou snadno viditelné.
Trvalá udržitelnost patří dlouhodobě mezi největší priority značky Hyundai. Nová studie 45 využívá odpady a vytváří z nich znovu hodnotné produkty. Tím nalézá emocionální hodnoty dokonce i v odhozených odpadech. Další vývoj designu značky Hyundai začíná právě zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?