Technika z F1, kde tovární tým Mercedesu vládne, umožňuje kombinaci nebývalé dynamiky a skvělé spotřeby. Mercedes Benz přichází s novými kompaktními plug-in hybridy.
Německý prémiový výrobce si pro zákazníky připravil hned tři novinky. Jsou jimi plug-in hybridy s označením A 250 e, A 250 e v karosářské verzi sedan a B 250 e. Všechny vozy sází na vpředu uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,33 litru a výkonu 118 kW, kterému je nápomocný 75 kW elektromotor. Celkový výkon, jenž na kola posílá 8 stupňová automatická převodovka, činí 160 kW a 450 N.m., což zajišťuje nebývalou dynamiku.
Nejmenší z uvedené trojice zvládne akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině za dechberoucích 6,6 s. Když přidržíte pedál na podlaze, ručička tachometru se zasekne až u 235 km/h. Za to vše si nárokuje v průměru 1,4 litru na sto kilometrů. Jen pro zajímavost, když Porsche před lety přišlo se svým sportovním modelem 986 Boxter, jeho akcelerace činila 6,9 s.
Poprvé u značky Mercedes nenajdeme klasický startér na 12 V. O nastartování se stará elektromotor, který může fungovat i jako generátor. Při brzdění pomocí rekuperace vrací část energie zpět do baterií. Konstruktéři umožnili páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace v pěti stupních.
Elektrická energie se uchovává ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 15,6 kWh, jež jsou chytře umístěny pod zadními sedadly. Toto řešení zajišťuje, že hybridní modely nepřišly o využitelnost svých zavazadlových prostorů. Oproti konvenčním sourozencům ztratily jen pár litrů. Z nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW trvá nabití z 10 na 80 % kapacity velice slušných 25 min. Čistě na elektřinu je možné ujet 70 až 77 km.
Kombinace vysokého výkonu, nízké spotřeby a nabízeného pohodlí dělá z tohoto trojlístku ideální parťáky ke každodennímu užití. O praktičnosti hovoří i na hybridní poměry neobvyklá maximálně přípustná hmotnost brženého přívěsu, jež činí 1600 kg. Podle našeho názoru u Mercedesu odvedli skvělou práci. Zajímavou otázkou však bude cena...
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?