Dynamika hot hatche, spotřeba mopedu! Mercedes šokuje novými hybridy

Petr Boháč, 1. září 2019, 23:49 Google+

Technika z F1, kde tovární tým Mercedesu vládne, umožňuje kombinaci nebývalé dynamiky a skvělé spotřeby. Mercedes Benz přichází s novými kompaktními plug-in hybridy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedesy 250 e, to je dynamika hot hatche a spotřeba mopedu

Mercedesy 250 e, to je dynamika hot hatche a spotřeba mopedu | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Německý prémiový výrobce si pro zákazníky připravil hned tři novinky. Jsou jimi plug-in hybridy s označením A 250 e, A 250 e v karosářské verzi sedan a B 250 e. Všechny vozy sází na vpředu uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,33 litru a výkonu 118 kW, kterému je nápomocný 75 kW elektromotor. Celkový výkon, jenž na kola posílá 8 stupňová automatická převodovka, činí 160 kW a 450 N.m., což zajišťuje nebývalou dynamiku.

Nejmenší z uvedené trojice zvládne akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině za dechberoucích 6,6 s. Když přidržíte pedál na podlaze, ručička tachometru se zasekne až u 235 km/h. Za to vše si nárokuje v průměru 1,4 litru na sto kilometrů. Jen pro zajímavost, když Porsche před lety přišlo se svým sportovním modelem 986 Boxter, jeho akcelerace činila 6,9 s.

Poprvé u značky Mercedes nenajdeme klasický startér na 12 V. O nastartování se stará elektromotor, který může fungovat i jako generátor. Při brzdění pomocí rekuperace vrací část energie zpět do baterií. Konstruktéři umožnili páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace v pěti stupních.

Elektrická energie se uchovává ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 15,6 kWh, jež jsou chytře umístěny pod zadními sedadly. Toto řešení zajišťuje, že hybridní modely nepřišly o využitelnost svých zavazadlových prostorů. Oproti konvenčním sourozencům ztratily jen pár litrů. Z nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW trvá nabití z 10 na 80 % kapacity velice slušných 25 min. Čistě na elektřinu je možné ujet 70 až 77 km.

img-responsive

Mercedes A 250 e, to je dynamika hot hatche a spotřeba mopedu | foto: Mercedes-Benz

Kombinace vysokého výkonu, nízké spotřeby a nabízeného pohodlí dělá z tohoto trojlístku ideální parťáky ke každodennímu užití.  O praktičnosti hovoří i na hybridní poměry neobvyklá maximálně přípustná hmotnost brženého přívěsu, jež činí 1600 kg. Podle našeho názoru u Mercedesu odvedli skvělou práci. Zajímavou otázkou však bude cena...

Vytisknout

Diskuze: Dynamika hot hatche, spotřeba mopedu! Mercedes šokuje novými hybridy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

reklama

Doporučujeme

Bývalá legenda Subaru Impreza prošla pro rok 2020 faceliftem

Subaru Impreza prošlo faceliftem. Staré dobré časy legendy odvál čas...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud