Technika z F1, kde tovární tým Mercedesu vládne, umožňuje kombinaci nebývalé dynamiky a skvělé spotřeby. Mercedes Benz přichází s novými kompaktními plug-in hybridy.
Německý prémiový výrobce si pro zákazníky připravil hned tři novinky. Jsou jimi plug-in hybridy s označením A 250 e, A 250 e v karosářské verzi sedan a B 250 e. Všechny vozy sází na vpředu uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,33 litru a výkonu 118 kW, kterému je nápomocný 75 kW elektromotor. Celkový výkon, jenž na kola posílá 8 stupňová automatická převodovka, činí 160 kW a 450 N.m., což zajišťuje nebývalou dynamiku.
Nejmenší z uvedené trojice zvládne akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině za dechberoucích 6,6 s. Když přidržíte pedál na podlaze, ručička tachometru se zasekne až u 235 km/h. Za to vše si nárokuje v průměru 1,4 litru na sto kilometrů. Jen pro zajímavost, když Porsche před lety přišlo se svým sportovním modelem 986 Boxter, jeho akcelerace činila 6,9 s.
Poprvé u značky Mercedes nenajdeme klasický startér na 12 V. O nastartování se stará elektromotor, který může fungovat i jako generátor. Při brzdění pomocí rekuperace vrací část energie zpět do baterií. Konstruktéři umožnili páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace v pěti stupních.
Elektrická energie se uchovává ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 15,6 kWh, jež jsou chytře umístěny pod zadními sedadly. Toto řešení zajišťuje, že hybridní modely nepřišly o využitelnost svých zavazadlových prostorů. Oproti konvenčním sourozencům ztratily jen pár litrů. Z nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW trvá nabití z 10 na 80 % kapacity velice slušných 25 min. Čistě na elektřinu je možné ujet 70 až 77 km.
Kombinace vysokého výkonu, nízké spotřeby a nabízeného pohodlí dělá z tohoto trojlístku ideální parťáky ke každodennímu užití. O praktičnosti hovoří i na hybridní poměry neobvyklá maximálně přípustná hmotnost brženého přívěsu, jež činí 1600 kg. Podle našeho názoru u Mercedesu odvedli skvělou práci. Zajímavou otázkou však bude cena...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.