Právě probíhající autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nejmenšího crossoveru v portfoliu automobilky Hyundai, kterým je model Venue. Ten se již na první pohled vyznačuje sebevědomým vzhledem a jeho interiér vypadá navzdory kompaktním rozměrům až překvapivě prostorně. A i když si zatím automobilka nechává některé detaily pro sebe, největší otázkou zůstává, zda se dostane i do Evropy.
Při pohledu na výraznou přední masku, kterou obklopují rozdělené LED světlomety, sice vypadá vůz výrazně, při pohledu z boku se však začíná naplno projevovat jeho funky a zábavný charakter, o kterém automobilky mluvila při zveřejnění prvních skic.
Linie vozu jsou vcelku jednoduché, přesto působí elegantně. Ochranné plasty po obvodu dávají tušit trochu dobrodružnější charakter, až 17-palcová kola v podbězích však podtrhují stylovou stránku vozu. A stylová je i paleta barev, ve které najdete třeba bílou Ceramic White, černou Black Noir, zelenou Green Apple, šedou Galactic Grey, džínová modrá a mnoho dalších. V nabídce laků však nebude chybět ani možnost dvoubarevného laku s kontrastním lakováním střechy, zrcátek a doplňků a potěší i možnost instalace střešního skla nebo zatmavení zadního okna.
Interiér vozu je poměrně jednoduchý, přesto je útulný a nechybí mu nic důležitého. Displej informačního systému má úhlopříčku 8 palců a podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Mezi budíky se pak nachází informační displej o úhlopříčce 3.5 palce.
Pravděpodobně nejdůležitějším aspektem nového Venue jsou však jeho rozměry. Nejmenší crossover v nabídce měří jen 4 036 mm na délku, 1 770 mm na šířku, vysoký je 1 565 mm a rozvor má hodnotu 2 520 mm. Nabízí se tak srovnání s modelem Kona, doteď nejmenším crossoverem v nabídce, který je o 130 mm delší, o 30 mm širší a 15 mm nižší. JEho rozvor je pak o 81 mm delší.
V oblasti pohonných jednotek byla sice automobilka poměrně skoupá na slovo, potvrdila však, že pod kapotou bude 1.6 litrový čtyřválec. Ten by mělo být možné kombinovat s šestistupňovým manuálem, nebo CVT. Kombinovaná spotřeba se pak odhaduje okolo 7 litrů na 100 km.
Venue bude dodáváno pouze s pohonem předních kol, v zimních měsících by však měl pomoci tzv. Snow Mode, který pomůže s přenášením výkonu na zasněžených silnicích. Řidiči navíc bude k dispozici řada chytrých asistenčních systémů, včetně hlídání jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče, atd..
Podle tiskové zprávy plánuje automobilka uvést model Venue na americký trh v posledním čtvrtletí tohoto roku, informace o cenách však zatím nezveřejnila. Zda se dostane i na jiné světové trhy však zatím automobilka neuvedla.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?