Právě probíhající autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nejmenšího crossoveru v portfoliu automobilky Hyundai, kterým je model Venue. Ten se již na první pohled vyznačuje sebevědomým vzhledem a jeho interiér vypadá navzdory kompaktním rozměrům až překvapivě prostorně. A i když si zatím automobilka nechává některé detaily pro sebe, největší otázkou zůstává, zda se dostane i do Evropy.
Při pohledu na výraznou přední masku, kterou obklopují rozdělené LED světlomety, sice vypadá vůz výrazně, při pohledu z boku se však začíná naplno projevovat jeho funky a zábavný charakter, o kterém automobilky mluvila při zveřejnění prvních skic.
Linie vozu jsou vcelku jednoduché, přesto působí elegantně. Ochranné plasty po obvodu dávají tušit trochu dobrodružnější charakter, až 17-palcová kola v podbězích však podtrhují stylovou stránku vozu. A stylová je i paleta barev, ve které najdete třeba bílou Ceramic White, černou Black Noir, zelenou Green Apple, šedou Galactic Grey, džínová modrá a mnoho dalších. V nabídce laků však nebude chybět ani možnost dvoubarevného laku s kontrastním lakováním střechy, zrcátek a doplňků a potěší i možnost instalace střešního skla nebo zatmavení zadního okna.
Interiér vozu je poměrně jednoduchý, přesto je útulný a nechybí mu nic důležitého. Displej informačního systému má úhlopříčku 8 palců a podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Mezi budíky se pak nachází informační displej o úhlopříčce 3.5 palce.
Pravděpodobně nejdůležitějším aspektem nového Venue jsou však jeho rozměry. Nejmenší crossover v nabídce měří jen 4 036 mm na délku, 1 770 mm na šířku, vysoký je 1 565 mm a rozvor má hodnotu 2 520 mm. Nabízí se tak srovnání s modelem Kona, doteď nejmenším crossoverem v nabídce, který je o 130 mm delší, o 30 mm širší a 15 mm nižší. JEho rozvor je pak o 81 mm delší.
V oblasti pohonných jednotek byla sice automobilka poměrně skoupá na slovo, potvrdila však, že pod kapotou bude 1.6 litrový čtyřválec. Ten by mělo být možné kombinovat s šestistupňovým manuálem, nebo CVT. Kombinovaná spotřeba se pak odhaduje okolo 7 litrů na 100 km.
Venue bude dodáváno pouze s pohonem předních kol, v zimních měsících by však měl pomoci tzv. Snow Mode, který pomůže s přenášením výkonu na zasněžených silnicích. Řidiči navíc bude k dispozici řada chytrých asistenčních systémů, včetně hlídání jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče, atd..
Podle tiskové zprávy plánuje automobilka uvést model Venue na americký trh v posledním čtvrtletí tohoto roku, informace o cenách však zatím nezveřejnila. Zda se dostane i na jiné světové trhy však zatím automobilka neuvedla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.