Právě probíhající autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nejmenšího crossoveru v portfoliu automobilky Hyundai, kterým je model Venue. Ten se již na první pohled vyznačuje sebevědomým vzhledem a jeho interiér vypadá navzdory kompaktním rozměrům až překvapivě prostorně. A i když si zatím automobilka nechává některé detaily pro sebe, největší otázkou zůstává, zda se dostane i do Evropy.
Při pohledu na výraznou přední masku, kterou obklopují rozdělené LED světlomety, sice vypadá vůz výrazně, při pohledu z boku se však začíná naplno projevovat jeho funky a zábavný charakter, o kterém automobilky mluvila při zveřejnění prvních skic.
Linie vozu jsou vcelku jednoduché, přesto působí elegantně. Ochranné plasty po obvodu dávají tušit trochu dobrodružnější charakter, až 17-palcová kola v podbězích však podtrhují stylovou stránku vozu. A stylová je i paleta barev, ve které najdete třeba bílou Ceramic White, černou Black Noir, zelenou Green Apple, šedou Galactic Grey, džínová modrá a mnoho dalších. V nabídce laků však nebude chybět ani možnost dvoubarevného laku s kontrastním lakováním střechy, zrcátek a doplňků a potěší i možnost instalace střešního skla nebo zatmavení zadního okna.
Interiér vozu je poměrně jednoduchý, přesto je útulný a nechybí mu nic důležitého. Displej informačního systému má úhlopříčku 8 palců a podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Mezi budíky se pak nachází informační displej o úhlopříčce 3.5 palce.
Pravděpodobně nejdůležitějším aspektem nového Venue jsou však jeho rozměry. Nejmenší crossover v nabídce měří jen 4 036 mm na délku, 1 770 mm na šířku, vysoký je 1 565 mm a rozvor má hodnotu 2 520 mm. Nabízí se tak srovnání s modelem Kona, doteď nejmenším crossoverem v nabídce, který je o 130 mm delší, o 30 mm širší a 15 mm nižší. JEho rozvor je pak o 81 mm delší.
V oblasti pohonných jednotek byla sice automobilka poměrně skoupá na slovo, potvrdila však, že pod kapotou bude 1.6 litrový čtyřválec. Ten by mělo být možné kombinovat s šestistupňovým manuálem, nebo CVT. Kombinovaná spotřeba se pak odhaduje okolo 7 litrů na 100 km.
Venue bude dodáváno pouze s pohonem předních kol, v zimních měsících by však měl pomoci tzv. Snow Mode, který pomůže s přenášením výkonu na zasněžených silnicích. Řidiči navíc bude k dispozici řada chytrých asistenčních systémů, včetně hlídání jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče, atd..
Podle tiskové zprávy plánuje automobilka uvést model Venue na americký trh v posledním čtvrtletí tohoto roku, informace o cenách však zatím nezveřejnila. Zda se dostane i na jiné světové trhy však zatím automobilka neuvedla.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.