Hyundai představil svůj nejmenší crossover Venue. Hlavní otázka ale nemá zatím odpověď

Hyundai Venue
Hyundai Venue, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. dubna 2019 10:12
Sdílej:

Právě probíhající autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nejmenšího crossoveru v portfoliu automobilky Hyundai, kterým je model Venue. Ten se již na první pohled vyznačuje sebevědomým vzhledem a jeho interiér vypadá navzdory kompaktním rozměrům až překvapivě prostorně. A i když si zatím automobilka nechává některé detaily pro sebe, největší otázkou zůstává, zda se dostane i do Evropy.

Při pohledu na výraznou přední masku, kterou obklopují rozdělené LED světlomety, sice vypadá vůz výrazně, při pohledu z boku se však začíná naplno projevovat jeho funky a zábavný charakter, o kterém automobilky mluvila při zveřejnění prvních skic.

Linie vozu jsou vcelku jednoduché, přesto působí elegantně. Ochranné plasty po obvodu dávají tušit trochu dobrodružnější charakter, až 17-palcová kola v podbězích však podtrhují stylovou stránku vozu. A stylová je i paleta barev, ve které najdete třeba bílou Ceramic White, černou Black Noir, zelenou Green Apple, šedou Galactic Grey, džínová modrá a mnoho dalších. V nabídce laků však nebude chybět ani možnost dvoubarevného laku s kontrastním lakováním střechy, zrcátek a doplňků a potěší i možnost instalace střešního skla nebo zatmavení zadního okna.

Interiér vozu je poměrně jednoduchý, přesto je útulný a nechybí mu nic důležitého. Displej informačního systému má úhlopříčku 8 palců a podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Mezi budíky se pak nachází informační displej o úhlopříčce 3.5 palce.

Pravděpodobně nejdůležitějším aspektem nového Venue jsou však jeho rozměry. Nejmenší crossover v nabídce měří jen 4 036 mm na délku, 1 770 mm na šířku, vysoký je 1 565 mm a rozvor má hodnotu 2 520 mm. Nabízí se tak srovnání s modelem Kona, doteď nejmenším crossoverem v nabídce, který je o 130 mm delší, o 30 mm širší a 15 mm nižší. JEho rozvor je pak o 81 mm delší.

V oblasti pohonných jednotek byla sice automobilka poměrně skoupá na slovo, potvrdila však, že pod kapotou bude 1.6 litrový čtyřválec. Ten by mělo být možné kombinovat s šestistupňovým manuálem, nebo CVT. Kombinovaná spotřeba se pak odhaduje okolo 7 litrů na 100 km.

Venue bude dodáváno pouze s pohonem předních kol, v zimních měsících by však měl pomoci tzv. Snow Mode, který pomůže s přenášením výkonu na zasněžených silnicích. Řidiči navíc bude k dispozici řada chytrých asistenčních systémů, včetně hlídání jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče, atd..

Podle tiskové zprávy plánuje automobilka uvést model Venue na americký trh v posledním čtvrtletí tohoto roku, informace o cenách však zatím nezveřejnila. Zda se dostane i na jiné světové trhy však zatím automobilka neuvedla.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.