Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. dubna 2019, 14:24 Google+

Karma Revero, původně upravená varianta vozu Fisker Karma, dorazila na světové trhy již v roce 2016. Není tedy divu, že automobilka představila na šanghajském autosalonu značně modernizovanou variantu, které dostala nový pohonný systém. 2.0 litrový motor GM nahradil 1.5 litrový tříválec od BMW a výkon vzrostl na úchvatných 535 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma Revero GT

Karma Revero GT | foto: Karma Automotive

Sdílejte článek

Hned na začátku vás můžeme uklidnit - vy jste se nezbláznili a my jsme se neupsali. Nový Fisker Karma GT má pod kapotou skutečně 1.5 litrový tříválec z produkce BMW a 535 koní. Motor však neposílá svou sílu na kola, neboť slouží pouze jako generátor pro sofistikovaný pohonný systém.

Ten automobilka označuje jako jeden z celosvětově nejvyspělejších, což ostatně podtrhují i jeho parametry. Výkon vozu totiž vzrostl z původních 403 koní na 535. Točivý moment se pak vyšplhal na 745 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak Revero GT zvládne za 4.5 sekundy (o 0.9 s. méně) a maximální rychlost je limitována na 201 km/h. Komu by to však nestačilo, ten může v doufat v pravost spekulací o sportovnějším modelu GTS, který by měl zvládnout z 0 na 96 km/h během 3.9 sekundy.

Pod kapotou je ukryt akumulátor o kapacitě 28 kWh, který by podle EPA měl vystačit k dojezd 61 km čistě na elektrickou energii. Tříválcový generátor od BMW, který byste našli i pod kapotou modelu i8, by pak měl zajistit dojezd dalších cca 450 kilometrů.

Kromě nové pohonné jednotky a upraveného vzhledu však Revero GT nabízí ještě několik dalších zajímavých novinek, které však spolu vzájemně souvisejí. Například pohotovostní hmotnost vozu klesla z 2 452 kilogramů na 2 290 kilogramů, na čemž má jistě svou zásluhu i menší pohonná jednotka. Nižší hmotnost pak zase vedla ke kvalitnější jízdě, ostřejší ovladatelnosti a lepšímu pocitu z nástupu výkonu.

Zákazníci by měli mít možnost objednat si nové Revero GT již poměrně brzy, dodávky prvních modelů se však očekávají až během posledního čtvrtletí roku. A pokud se spekulace potvrdí, již v příštím roce bychom se mohli dočkat ještě ostřejšího modelu Revero GTS.

zdroj: youtube.com

Cílem automobilky je však v současnosti výroba cca 12 000 až 13 000 modelů ročně, přičemž výroba probíhá v Kalifornii. Cena nového modelu sice nebyla zveřejněna, nicméně jako odrazový můstek může pomoci starší Revero, jehož cena se pohybovala okolo 135 000 dolarů, tedy lehce přes 3 miliony korun.

Vytisknout

Diskuze: Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Jak chce Volkswagen zařídit, aby těžké a vysoké ID.4 skvěle jezdilo? Kdekoliv...

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

Největší hybridní SUV Toyota Highlander přichází na český trh

V sedmimístném SUV Toyota Highlander králem. Navíc se terénu nebojí a spotřebou nešokuje

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

reklama

Doporučujeme

Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu

Volkswagen promluvil o čínském trhu: Pro elektrickou budoucnost automobilky je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  2. Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

  6. Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud