Karma Revero, původně upravená varianta vozu Fisker Karma, dorazila na světové trhy již v roce 2016. Není tedy divu, že automobilka představila na šanghajském autosalonu značně modernizovanou variantu, které dostala nový pohonný systém. 2.0 litrový motor GM nahradil 1.5 litrový tříválec od BMW a výkon vzrostl na úchvatných 535 koní.
Hned na začátku vás můžeme uklidnit - vy jste se nezbláznili a my jsme se neupsali. Nový Fisker Karma GT má pod kapotou skutečně 1.5 litrový tříválec z produkce BMW a 535 koní. Motor však neposílá svou sílu na kola, neboť slouží pouze jako generátor pro sofistikovaný pohonný systém.
Ten automobilka označuje jako jeden z celosvětově nejvyspělejších, což ostatně podtrhují i jeho parametry. Výkon vozu totiž vzrostl z původních 403 koní na 535. Točivý moment se pak vyšplhal na 745 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak Revero GT zvládne za 4.5 sekundy (o 0.9 s. méně) a maximální rychlost je limitována na 201 km/h. Komu by to však nestačilo, ten může v doufat v pravost spekulací o sportovnějším modelu GTS, který by měl zvládnout z 0 na 96 km/h během 3.9 sekundy.
Pod kapotou je ukryt akumulátor o kapacitě 28 kWh, který by podle EPA měl vystačit k dojezd 61 km čistě na elektrickou energii. Tříválcový generátor od BMW, který byste našli i pod kapotou modelu i8, by pak měl zajistit dojezd dalších cca 450 kilometrů.
Kromě nové pohonné jednotky a upraveného vzhledu však Revero GT nabízí ještě několik dalších zajímavých novinek, které však spolu vzájemně souvisejí. Například pohotovostní hmotnost vozu klesla z 2 452 kilogramů na 2 290 kilogramů, na čemž má jistě svou zásluhu i menší pohonná jednotka. Nižší hmotnost pak zase vedla ke kvalitnější jízdě, ostřejší ovladatelnosti a lepšímu pocitu z nástupu výkonu.
Zákazníci by měli mít možnost objednat si nové Revero GT již poměrně brzy, dodávky prvních modelů se však očekávají až během posledního čtvrtletí roku. A pokud se spekulace potvrdí, již v příštím roce bychom se mohli dočkat ještě ostřejšího modelu Revero GTS.
Cílem automobilky je však v současnosti výroba cca 12 000 až 13 000 modelů ročně, přičemž výroba probíhá v Kalifornii. Cena nového modelu sice nebyla zveřejněna, nicméně jako odrazový můstek může pomoci starší Revero, jehož cena se pohybovala okolo 135 000 dolarů, tedy lehce přes 3 miliony korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?