Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. dubna 2019, 14:24 Google+

Karma Revero, původně upravená varianta vozu Fisker Karma, dorazila na světové trhy již v roce 2016. Není tedy divu, že automobilka představila na šanghajském autosalonu značně modernizovanou variantu, které dostala nový pohonný systém. 2.0 litrový motor GM nahradil 1.5 litrový tříválec od BMW a výkon vzrostl na úchvatných 535 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma Revero GT

Karma Revero GT | foto: Karma Automotive

Sdílejte článek

Hned na začátku vás můžeme uklidnit - vy jste se nezbláznili a my jsme se neupsali. Nový Fisker Karma GT má pod kapotou skutečně 1.5 litrový tříválec z produkce BMW a 535 koní. Motor však neposílá svou sílu na kola, neboť slouží pouze jako generátor pro sofistikovaný pohonný systém.

Ten automobilka označuje jako jeden z celosvětově nejvyspělejších, což ostatně podtrhují i jeho parametry. Výkon vozu totiž vzrostl z původních 403 koní na 535. Točivý moment se pak vyšplhal na 745 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak Revero GT zvládne za 4.5 sekundy (o 0.9 s. méně) a maximální rychlost je limitována na 201 km/h. Komu by to však nestačilo, ten může v doufat v pravost spekulací o sportovnějším modelu GTS, který by měl zvládnout z 0 na 96 km/h během 3.9 sekundy.

Pod kapotou je ukryt akumulátor o kapacitě 28 kWh, který by podle EPA měl vystačit k dojezd 61 km čistě na elektrickou energii. Tříválcový generátor od BMW, který byste našli i pod kapotou modelu i8, by pak měl zajistit dojezd dalších cca 450 kilometrů.

Kromě nové pohonné jednotky a upraveného vzhledu však Revero GT nabízí ještě několik dalších zajímavých novinek, které však spolu vzájemně souvisejí. Například pohotovostní hmotnost vozu klesla z 2 452 kilogramů na 2 290 kilogramů, na čemž má jistě svou zásluhu i menší pohonná jednotka. Nižší hmotnost pak zase vedla ke kvalitnější jízdě, ostřejší ovladatelnosti a lepšímu pocitu z nástupu výkonu.

Zákazníci by měli mít možnost objednat si nové Revero GT již poměrně brzy, dodávky prvních modelů se však očekávají až během posledního čtvrtletí roku. A pokud se spekulace potvrdí, již v příštím roce bychom se mohli dočkat ještě ostřejšího modelu Revero GTS.

zdroj: youtube.com

Cílem automobilky je však v současnosti výroba cca 12 000 až 13 000 modelů ročně, přičemž výroba probíhá v Kalifornii. Cena nového modelu sice nebyla zveřejněna, nicméně jako odrazový můstek může pomoci starší Revero, jehož cena se pohybovala okolo 135 000 dolarů, tedy lehce přes 3 miliony korun.

Vytisknout

Diskuze: Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aussie Invader R5

Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

Škoda Kamiq Monte Carlo

Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

Toyota Yaris

Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

Lexus UX

Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Suzuki Ignis 4x4

Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

reklama

Doporučujeme

Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu

Volkswagen promluvil o čínském trhu: Pro elektrickou budoucnost automobilky je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  2. Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

  5. Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

  6. Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud