Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

mao / AutoRoad.cz, 16. dubna 2019, 14:24 Google+

Karma Revero, původně upravená varianta vozu Fisker Karma, dorazila na světové trhy již v roce 2016. Není tedy divu, že automobilka představila na šanghajském autosalonu značně modernizovanou variantu, které dostala nový pohonný systém. 2.0 litrový motor GM nahradil 1.5 litrový tříválec od BMW a výkon vzrostl na úchvatných 535 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma Revero GT

Karma Revero GT | foto: Karma Automotive

Sdílejte článek

Hned na začátku vás můžeme uklidnit - vy jste se nezbláznili a my jsme se neupsali. Nový Fisker Karma GT má pod kapotou skutečně 1.5 litrový tříválec z produkce BMW a 535 koní. Motor však neposílá svou sílu na kola, neboť slouží pouze jako generátor pro sofistikovaný pohonný systém.

Ten automobilka označuje jako jeden z celosvětově nejvyspělejších, což ostatně podtrhují i jeho parametry. Výkon vozu totiž vzrostl z původních 403 koní na 535. Točivý moment se pak vyšplhal na 745 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak Revero GT zvládne za 4.5 sekundy (o 0.9 s. méně) a maximální rychlost je limitována na 201 km/h. Komu by to však nestačilo, ten může v doufat v pravost spekulací o sportovnějším modelu GTS, který by měl zvládnout z 0 na 96 km/h během 3.9 sekundy.

Pod kapotou je ukryt akumulátor o kapacitě 28 kWh, který by podle EPA měl vystačit k dojezd 61 km čistě na elektrickou energii. Tříválcový generátor od BMW, který byste našli i pod kapotou modelu i8, by pak měl zajistit dojezd dalších cca 450 kilometrů.

Kromě nové pohonné jednotky a upraveného vzhledu však Revero GT nabízí ještě několik dalších zajímavých novinek, které však spolu vzájemně souvisejí. Například pohotovostní hmotnost vozu klesla z 2 452 kilogramů na 2 290 kilogramů, na čemž má jistě svou zásluhu i menší pohonná jednotka. Nižší hmotnost pak zase vedla ke kvalitnější jízdě, ostřejší ovladatelnosti a lepšímu pocitu z nástupu výkonu.

Zákazníci by měli mít možnost objednat si nové Revero GT již poměrně brzy, dodávky prvních modelů se však očekávají až během posledního čtvrtletí roku. A pokud se spekulace potvrdí, již v příštím roce bychom se mohli dočkat ještě ostřejšího modelu Revero GTS.

zdroj: youtube.com

Cílem automobilky je však v současnosti výroba cca 12 000 až 13 000 modelů ročně, přičemž výroba probíhá v Kalifornii. Cena nového modelu sice nebyla zveřejněna, nicméně jako odrazový můstek může pomoci starší Revero, jehož cena se pohybovala okolo 135 000 dolarů, tedy lehce přes 3 miliony korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sono Sion

Švédská továrna Saabu ožije, budou se tam montovat solární auta

Jeep Commander PHEV

Už i Jeep začíná elektrifikovat, představil Commander Plug-in Hybrid

Caoyuan 701

Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

Renault City K-ZE

Renault nabídne dostupné elektrické SUV, základ má v nejlevnějším modelu značky

Kia Stinger

Máte rádi driftování? Limitovaná edice Kia Stinger GTS je tu pro vás

Grove

Atraktivní vodíkové vozy Grove nabídnou skvělý design i dojezd, nedají se ale levně

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu

Volkswagen promluvil o čínském trhu: Pro elektrickou budoucnost automobilky je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  2. Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém Východního Německa

  3. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

  4. Mořská raketa Volga? Zcela ojedinělá karosářská verze sovětského GAZu M21

  5. Toužili jste vždy po falešném tříkolovém Matizu? Teď ho můžete mít i v Česku

  6. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud