Na právě probíhajícím autosalonu v domovském Soulu představila automobilka Kia hned dva působivé koncepty SUV. Koncept velkého a prémiového SUV Masterpiece ukazuje podobu nové generace Mohave, zatímco menší SUV Signature by se mohlo stát předobrazem kompaktního SUV, které by mohlo být uvedeno na světových trzích.
Automobilka Kia je na jihokorejském autosalonu v Soulu jako doma a tak není divu, že si připravila premiéru hned dvou zajímavých konceptů. Tím prvním je očekávaný nástupce velkého prémiového SUV Mohave, který dostal jméno Masterpiece. Tím druhým pak koncept kompaktního SUV Signature, které by se brzy mohlo proměnit v další produkční SUV pro globální trhy. Co tedy o jednotlivých modelech víme?
Kia Masterpiece
Začněme u většího a exkluzivnějšího konceptu. Ačkoliv Kia poměrně nedávno představila model Telluride, velké a prémiově působící SUV, které by mělo zaujmout především na americkém trhu, model Mohave evidentně neodepsala. Ten automobilka kromě domovského trhu nabízela ještě v Číně nebo USA, kde byl však nabízen pod označením Borrego.
První informace o testování prototypů nového Mohave se objevily již začátkem roku, nicméně nyní vidíme první tvary konceptu. Na ten je automobilka evidentně značně pyšná, což je vidět jak z názvu Masterpiece (v překladu umělecké dílo), tak z designu.
Ten působí svalnatě, dominantně a přesto moderně a luxusně, čemuž napomáhá i nová podoba charakteristické přední masky označované jako „Tiger nose." Ta nově maže hranice mezi mřížkou chladiče a světlomety, které se v podobě menších LED elementů rozprostírají po celé její šířce. V krajích jsou pak umístěny hlavní světlomety se čtveřicí LED reflektorů.
Výrazný světelný design se objevuje i v zadní části, kde můžeme vidět LED zadní svítilny, obří třetí brzdové světlo a také podsvícený nápis Mohave. Tento detail je poměrně zajímavý, neboť na přední i zadní části vozu zcela nahrazuje známé logo Kia. Chce snad automobilka vytvořit vlastní odnož zaměřenou na prémiové vozy, třeba v podobě SUV, jako to dříve udělala Toyota s Lexusem, Honda s Acurou nebo Nissan s Infinity?
Nezbývá, než se nechat překvapit. Vzhledem k tomu, že koncept má silně začerněná skla se však dá předpokládat, že interiér ještě není hotový a do formy produkčního modelu zbývá novému Mohave ještě nějaký ten pátek.
Kia Signature
U konceptu Signature má však člověk pocit, jako by se díval na téměř hotový produkční model. A tím se vlastně Kia netají ani v tiskové zprávě. Koéncept Signature navazuje na koncept Kia SP, který byl představen v minulém roce na Auto Expo v indickém Dillí. Automobilka ubrala na extravagantnosti, přidala na praktičnosti a vůz tak vypadá připraveně na silnice.
Produkční model konceptu Signature by měl opět cílit na mladší generace a takzvané „udavače trendů." Už samotný koncept v sobě kombinuje poměrně moderní a výrazný design, který by měl být doplněn i moderními technologiemi a technikou. Chybět by tak neměly třeba přední i zadní LED svítilny, přičemž přední budou opět propojeny maskou ve stylu „Tiger nose."
Design tohoto konceptu by měl ovlivnit i budoucí modely Kia na světových trzích, na čemž rozhodně nevidíme nic špatného. Jediné, co nás celkem mrzí, je použití falešných koncovek výfuků v zadním nárazníku. Chápeme snahu automobilky o vytvoření sportovního dojmu, který rozšíří paletu potencionálních zájemců, nicméně u podobných modelů typu SUV už to spíše zamrzí.
Každopádně na produkční variantu, která by se měla světu představit ještě v tomto roce, se rozhodně těšíme.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?