Na právě probíhajícím autosalonu v domovském Soulu představila automobilka Kia hned dva působivé koncepty SUV. Koncept velkého a prémiového SUV Masterpiece ukazuje podobu nové generace Mohave, zatímco menší SUV Signature by se mohlo stát předobrazem kompaktního SUV, které by mohlo být uvedeno na světových trzích.
Automobilka Kia je na jihokorejském autosalonu v Soulu jako doma a tak není divu, že si připravila premiéru hned dvou zajímavých konceptů. Tím prvním je očekávaný nástupce velkého prémiového SUV Mohave, který dostal jméno Masterpiece. Tím druhým pak koncept kompaktního SUV Signature, které by se brzy mohlo proměnit v další produkční SUV pro globální trhy. Co tedy o jednotlivých modelech víme?
Kia Masterpiece
Začněme u většího a exkluzivnějšího konceptu. Ačkoliv Kia poměrně nedávno představila model Telluride, velké a prémiově působící SUV, které by mělo zaujmout především na americkém trhu, model Mohave evidentně neodepsala. Ten automobilka kromě domovského trhu nabízela ještě v Číně nebo USA, kde byl však nabízen pod označením Borrego.
První informace o testování prototypů nového Mohave se objevily již začátkem roku, nicméně nyní vidíme první tvary konceptu. Na ten je automobilka evidentně značně pyšná, což je vidět jak z názvu Masterpiece (v překladu umělecké dílo), tak z designu.
Ten působí svalnatě, dominantně a přesto moderně a luxusně, čemuž napomáhá i nová podoba charakteristické přední masky označované jako „Tiger nose." Ta nově maže hranice mezi mřížkou chladiče a světlomety, které se v podobě menších LED elementů rozprostírají po celé její šířce. V krajích jsou pak umístěny hlavní světlomety se čtveřicí LED reflektorů.
Výrazný světelný design se objevuje i v zadní části, kde můžeme vidět LED zadní svítilny, obří třetí brzdové světlo a také podsvícený nápis Mohave. Tento detail je poměrně zajímavý, neboť na přední i zadní části vozu zcela nahrazuje známé logo Kia. Chce snad automobilka vytvořit vlastní odnož zaměřenou na prémiové vozy, třeba v podobě SUV, jako to dříve udělala Toyota s Lexusem, Honda s Acurou nebo Nissan s Infinity?
Nezbývá, než se nechat překvapit. Vzhledem k tomu, že koncept má silně začerněná skla se však dá předpokládat, že interiér ještě není hotový a do formy produkčního modelu zbývá novému Mohave ještě nějaký ten pátek.
Kia Signature
U konceptu Signature má však člověk pocit, jako by se díval na téměř hotový produkční model. A tím se vlastně Kia netají ani v tiskové zprávě. Koéncept Signature navazuje na koncept Kia SP, který byl představen v minulém roce na Auto Expo v indickém Dillí. Automobilka ubrala na extravagantnosti, přidala na praktičnosti a vůz tak vypadá připraveně na silnice.
Produkční model konceptu Signature by měl opět cílit na mladší generace a takzvané „udavače trendů." Už samotný koncept v sobě kombinuje poměrně moderní a výrazný design, který by měl být doplněn i moderními technologiemi a technikou. Chybět by tak neměly třeba přední i zadní LED svítilny, přičemž přední budou opět propojeny maskou ve stylu „Tiger nose."
Design tohoto konceptu by měl ovlivnit i budoucí modely Kia na světových trzích, na čemž rozhodně nevidíme nic špatného. Jediné, co nás celkem mrzí, je použití falešných koncovek výfuků v zadním nárazníku. Chápeme snahu automobilky o vytvoření sportovního dojmu, který rozšíří paletu potencionálních zájemců, nicméně u podobných modelů typu SUV už to spíše zamrzí.
Každopádně na produkční variantu, která by se měla světu představit ještě v tomto roce, se rozhodně těšíme.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?