Automobilka Ferrari dnes představila svůj dosud nejextrémnější unikátní speciál: P80/C. Vůz, jehož vývoj začal již v roce 2015, je postavený na základech Ferrari 488 GT3 a jeho domovem budou závodní okruhy. Designéři i technici však udělali maximum, aby na nich vůz dosahoval co nejlepších výsledků - a to za všech okolností.
Nové Ferrari P80/C vznikalo jako nová a zcela originální interpretace konceptu Sportovních Prototypů Ferrari. I proto se na vzniku vozu kromě designového oddělení pod vedením Flavia Mazoni podíleli i experti z technického oddělení a tým odborníků na aerodynamiku.
Inspirací pro nový modely byly klasické závodní vozy Ferrari z 60. let, jako třeba Ferrari 330 P3/P4 nebo Dino 206 S. Zkrátka extrémní vozy, které se rychle staly ikonami a i přes své určení na závodní tratě začaly rychle ovlivňovat i silniční vozy Ferrari. Aby však bylo možné něčeho takového dosáhnout, potřebovali konstruktéři čas. Dost času.
Model P80/C tak začal údajně vznikat již v roce 2015, nicméně vzhledem k počtu inovací bylo potřeba nemalých investicí do výzkumu jak designu, tak i techniky. Díky tomu je však každý technický i aerodynamický prvek přesně analyzován a podílí se na unikátnosti celku.
A ačkoliv se většina unikátních modelů Ferrari snaží uhranout hlavně svým designem, v případě P80/C byla situace zcela odlišná. Vůz již od začátku vznikal jako okruhový speciál, což ovlivnilo nejen jeho design, ale také volbu technického základu. Tím se nakonec stalo Ferarri 488 GT3, které má kromě skvělé závodní pověsti i o 50 mm delší rozvor náprav, což designérům opět uvolnilo ruce při tvorbě.
A zatímco standardní model 488 sází na klasické rozvržení s kabinou řidiče uprostřed, závodní šasi GT posunuje kabinu lehce dopředu, což vozu přidává na dynamičnosti a agresivitě. Podle Ferrari by tak vůz měl být spjat právě s modely, jako bylo dříve jmenované 330 P3/P4 nebo Dino 206 S či 250 LM.
Celá karoserie je vyrobena z karbonu, přičemž její technické části a funkční části zůstaly bez laku, zatímco zbytek karoserie zdobí rudý lak Rosso Vero, který si zvolil sám klient. Díky skutečnosti, že je vůz určen pouze na okruhy, mohli designéři nechat vyniknout funkční prvky a naopak skrýt věci praktické.
Například přední světlomety byly zredukovány do malých otvorů na předním nárazníku, které připomínají spíše přívod vzduchu k brzdám. Zadní světla pak byla šikovně schovaná do krajů vrchní části nárazníku pod masivní křídlo, které má zásadní vliv na aerodynamiku vozu. Opomenout však nelze ani výrazný přední splitter, boční prahy nebo zadní difuzér, který jakoby se vzadu vznášel. Podlaha vozu je samozřejmě kompletně zakrytovaná a je zde jen pár výstupků, které upravují proudění vzduchu.
Výrobce sice v tiskové zprávě neuvádí výkon vozu, nicméně standardní Ferrari 488 bylo osazeno dvakrát přeplňovaným 3.9 litrovým motorem V8 o výkonu 670 koní s točivým momentem 760 Nm. U výrazně odlehčeného a upraveného unikátu se však dá očekávat, že čísla budou výrazně vyšší. To ostatně naznačuje i testovací řidič ve videu, které vývoj vozu sleduje.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.