Ferrari P80/C: Unikátní okruhový speciál je extrémní v každém detailu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. března 2019, 15:59 Google+

Automobilka Ferrari dnes představila svůj dosud nejextrémnější unikátní speciál: P80/C. Vůz, jehož vývoj začal již v roce 2015, je postavený na základech Ferrari 488 GT3 a jeho domovem budou závodní okruhy. Designéři i technici však udělali maximum, aby na nich vůz dosahoval co nejlepších výsledků - a to za všech okolností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari P80/C

Ferrari P80/C | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Nové Ferrari P80/C vznikalo jako nová a zcela originální interpretace konceptu Sportovních Prototypů Ferrari. I proto se na vzniku vozu kromě designového oddělení pod vedením Flavia Mazoni podíleli i experti z technického oddělení a tým odborníků na aerodynamiku. 

Inspirací pro nový modely byly klasické závodní vozy Ferrari z 60. let, jako třeba Ferrari 330 P3/P4 nebo Dino 206 S. Zkrátka extrémní vozy, které se rychle staly ikonami a i přes své určení na závodní tratě začaly rychle ovlivňovat i silniční vozy Ferrari. Aby však bylo možné něčeho takového dosáhnout, potřebovali konstruktéři čas. Dost času.

Model P80/C tak začal údajně vznikat již v roce 2015, nicméně vzhledem k počtu inovací bylo potřeba nemalých investicí do výzkumu jak designu, tak i techniky. Díky tomu je však každý technický i aerodynamický prvek přesně analyzován a podílí se na unikátnosti celku.

A ačkoliv se většina unikátních modelů Ferrari snaží uhranout hlavně svým designem, v případě P80/C byla situace zcela odlišná. Vůz již od začátku vznikal jako okruhový speciál, což ovlivnilo nejen jeho design, ale také volbu technického základu. Tím se nakonec stalo Ferarri 488 GT3, které má kromě skvělé závodní pověsti i o 50 mm delší rozvor náprav, což designérům opět uvolnilo ruce při tvorbě.

A zatímco standardní model 488 sází na klasické rozvržení s kabinou řidiče uprostřed, závodní šasi GT posunuje kabinu lehce dopředu, což vozu přidává na dynamičnosti a agresivitě. Podle Ferrari by tak vůz měl být spjat právě s modely, jako bylo dříve jmenované 330 P3/P4 nebo Dino 206 S či 250 LM.

Celá karoserie je vyrobena z karbonu, přičemž její technické části a funkční části zůstaly bez laku, zatímco zbytek karoserie zdobí rudý lak Rosso Vero, který si zvolil sám klient. Díky skutečnosti, že je vůz určen pouze na okruhy, mohli designéři nechat vyniknout funkční prvky a naopak skrýt věci praktické.

zdroj: facebook

Například přední světlomety byly zredukovány do malých otvorů na předním nárazníku, které připomínají spíše přívod vzduchu k brzdám. Zadní světla pak byla šikovně schovaná  do krajů vrchní části nárazníku pod masivní křídlo, které má zásadní vliv na aerodynamiku vozu. Opomenout však nelze ani výrazný přední splitter, boční prahy nebo zadní difuzér, který jakoby se vzadu vznášel. Podlaha vozu je samozřejmě kompletně zakrytovaná a je zde jen pár výstupků, které upravují proudění vzduchu.

Výrobce sice v tiskové zprávě neuvádí výkon vozu, nicméně standardní Ferrari 488 bylo osazeno dvakrát přeplňovaným 3.9 litrovým motorem V8 o výkonu 670 koní s točivým momentem 760 Nm. U výrazně odlehčeného a upraveného unikátu se však dá očekávat, že čísla budou výrazně vyšší. To ostatně naznačuje i testovací řidič ve videu, které vývoj vozu sleduje.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ferrari P80/C: Unikátní okruhový speciál je extrémní v každém detailu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

Peugeot 208 Rally 4

Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz eSprinter během testování za polárním kruhem

Elektromobil za polárním kruhem? Mercedes-Benz eSprinter absolvoval zkoušku…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

  2. Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

  3. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  4. Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

  5. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  6. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud