Automobilka Ferrari dnes představila svůj dosud nejextrémnější unikátní speciál: P80/C. Vůz, jehož vývoj začal již v roce 2015, je postavený na základech Ferrari 488 GT3 a jeho domovem budou závodní okruhy. Designéři i technici však udělali maximum, aby na nich vůz dosahoval co nejlepších výsledků - a to za všech okolností.
Nové Ferrari P80/C vznikalo jako nová a zcela originální interpretace konceptu Sportovních Prototypů Ferrari. I proto se na vzniku vozu kromě designového oddělení pod vedením Flavia Mazoni podíleli i experti z technického oddělení a tým odborníků na aerodynamiku.
Inspirací pro nový modely byly klasické závodní vozy Ferrari z 60. let, jako třeba Ferrari 330 P3/P4 nebo Dino 206 S. Zkrátka extrémní vozy, které se rychle staly ikonami a i přes své určení na závodní tratě začaly rychle ovlivňovat i silniční vozy Ferrari. Aby však bylo možné něčeho takového dosáhnout, potřebovali konstruktéři čas. Dost času.
Model P80/C tak začal údajně vznikat již v roce 2015, nicméně vzhledem k počtu inovací bylo potřeba nemalých investicí do výzkumu jak designu, tak i techniky. Díky tomu je však každý technický i aerodynamický prvek přesně analyzován a podílí se na unikátnosti celku.
A ačkoliv se většina unikátních modelů Ferrari snaží uhranout hlavně svým designem, v případě P80/C byla situace zcela odlišná. Vůz již od začátku vznikal jako okruhový speciál, což ovlivnilo nejen jeho design, ale také volbu technického základu. Tím se nakonec stalo Ferarri 488 GT3, které má kromě skvělé závodní pověsti i o 50 mm delší rozvor náprav, což designérům opět uvolnilo ruce při tvorbě.
A zatímco standardní model 488 sází na klasické rozvržení s kabinou řidiče uprostřed, závodní šasi GT posunuje kabinu lehce dopředu, což vozu přidává na dynamičnosti a agresivitě. Podle Ferrari by tak vůz měl být spjat právě s modely, jako bylo dříve jmenované 330 P3/P4 nebo Dino 206 S či 250 LM.
Celá karoserie je vyrobena z karbonu, přičemž její technické části a funkční části zůstaly bez laku, zatímco zbytek karoserie zdobí rudý lak Rosso Vero, který si zvolil sám klient. Díky skutečnosti, že je vůz určen pouze na okruhy, mohli designéři nechat vyniknout funkční prvky a naopak skrýt věci praktické.
Například přední světlomety byly zredukovány do malých otvorů na předním nárazníku, které připomínají spíše přívod vzduchu k brzdám. Zadní světla pak byla šikovně schovaná do krajů vrchní části nárazníku pod masivní křídlo, které má zásadní vliv na aerodynamiku vozu. Opomenout však nelze ani výrazný přední splitter, boční prahy nebo zadní difuzér, který jakoby se vzadu vznášel. Podlaha vozu je samozřejmě kompletně zakrytovaná a je zde jen pár výstupků, které upravují proudění vzduchu.
Výrobce sice v tiskové zprávě neuvádí výkon vozu, nicméně standardní Ferrari 488 bylo osazeno dvakrát přeplňovaným 3.9 litrovým motorem V8 o výkonu 670 koní s točivým momentem 760 Nm. U výrazně odlehčeného a upraveného unikátu se však dá očekávat, že čísla budou výrazně vyšší. To ostatně naznačuje i testovací řidič ve videu, které vývoj vozu sleduje.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.